AJATUKSISTA ODOTUKSEEN 19

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mi-ulle kovasti tsemppiä tulevaan koitokseen! :) Jänskää!!

Nyt pientä purnausta... sori jos pahoitan jonkun mielen..
Mulla on tosi paha mieli siitä, että olen jäänyt (ja uskoisin että suurin osa meistä "lapsettomuus" puolella olevista ajattelee samanlailla) ulkopuolelle teidän odotuksista ja vauva arjesta.
Mä en hajoa tai pahoita mieltä jos mulle lähettää kuvia teidän vastasyntyneistä, olen pahoittanut mieleni kun niitä kuvia ei ole automaattisesti tullut :( Mielellään niitä näkisin ja olisin teidän onnessa mukana! Ollaan kuitenkin aikaisemmin paljon kirjoiteltu yhdessä ja luulin että samaa "porukkaa" ja kamuja ollaan vaikka vähän eri tilanteissa. Ymmärrän että kaikkia ultrakuvia ym juttuja ei lähetellä mutta että vauva kuvia. Tahtoo nähdä teidän ihanat vauvat!! :)

Tiedän että itsekin voiskin olla aktiivisempi kirjoittelija tänne mutta se sitten vain jotenkin jäi kun teillä alkoi olemaan ihan omat jutut. Uskon että syy miksi kuvia ei ole lähetetty on se että on pelätty että pahoitetaan toisen mieli, mulla se on kyllä ihan päin vastoin. Olen iloinen teidän vauvoista ja se ei todellakaan ole multa pois! Joten kuvia kehiin nyt hyvät tuoreet mammat!! Grrrrr ;)

Iloista viikonloppua kaikille ( ja mi-ulle tsemppiä synnytykseen!)! Toivottavasti päästään pian tänne teidän puolelle!

Pus pus,
Erica

Heippa, juu mullekin voi mielellään laittaa kuvia vauvoista, en pahoita myöskään mieltäni, ja ymmärrän miksi ette ole niitä laittaneet. Ei meistä lapsettomista aina tiedä että mistä tulee paha mieli ja mistä ei :)

Hyvää viikonloppua kaikille!

Kram
Minni

Juu, kirjoittelin siis ihan omasta puolestani ja toivottavasti kukaan ei nyt ymmärrä kirjoitustani väärin! Haluan vain olla mukana teidän onnessa :), jos siis vain salitte sen!

Mouhooja-Erica ;)

Erica ja Minni, mä ainakin ymmärrän ihan täysin teitä, mutta juuri tuo on varmaan ollut syynä kun ei tiedä jos pahoittaa mieltä. mutta eiköhän Angstis ja Baltsu laita kuvia teillekin kun taas koneilevat.

Mä yritän taas ruveta syömään oikein terveellisesti, perunan lisäksi laitoin porkkanaakin kiehumaan =) jotenkin kun on näin kuuma niin ei tee mieli syödä juuri mitään. Aamulla söin nektariinin ja hetki sen jälkeen vaavi innostui niin paljon että potku näkyi paidankin läpi..onneksi nuo tuollaiset on vielä vähän harvinaisempia.

Kiitos Sade :) Ja Baltsun beibin kuvan sainkin jo aikaisemmin kun sitä manguin ;). Niiiiiiiin suloinen vauva että!! Ihanaa!

Ihanaa kun sulla Sade alkaa jo vaavin potkut tuntua (ja näkyä :) ) kunnolla!

vitsit sentään... en uskonu että oottaisin kivuliaita suppareita näinkin innokkaasti... äsken supistuksen yhteydessä ihan ihan pikkusen ehkä koski, ja mä haluan että koskee ja kunnolla... en malttais enää oottaa tositoimiin pääsyä... ihan oikeesti! mun täytyy varmaa olla sekasin.. :D

Laitoin pari kuivakakkua uuniin paistumaan ja kohta meen pesemää makkarin lattiaa ja tekemää ruokaa.. tiskattu on jo ja hypitty haarahyppyjä.. :D nojoo...
mut ihan mieletöntä, en uskonu et tämmöstä mulle ees tulee että haluan nähdä sen ipanan pian.. ku vast yöllä pelkäsin kipuja ja semmosia että haluanko edes synnyttää... (hyvä tässä vaiheessa miettiä haluanko.. heh) mutta siis tänään olisin niiiin valmis siihen koitokseen..

:)

Ericalle ja Minnille ja muille sielläpuolen oleville kovasti toivon plussia <3 <3 <3 te jaksatte aina tsempata ja ootte niin ihania!!

Mi-iu (sekaisin kuin seinäkello.... voikohan tästä syyttää hormooneja?!)

Toivottavasti Mi-iulla supparit alkaa voimistumaan!

Mä oon jotenkin jo luovuttanut. Tein listan sairaalakassin pakkaamista varten. Ennen uskoin että menee loppuun saakka, mut nyt on alkanut tuntua että mitä oikein yritän itseäni huijata. Jospa se sairaalakassin pakkaaminen toimisi kuitenkin käänteisenä taikana, niin että se pirun kassi voisi nököttää pakattuna pitkälle syksyyn.

Kevyestä justiin luin, että alkuraskauden verenvuoto on altistava tekijä ennenaikaiselle vedenmenolle. Kohta saan kunnon puuskutuskohtauksen ja pyörryn..

voi JB! kai sitä olisi jo useammin/enemmän tullut jos olisi vettä? mutta jos huolettaa niin soita ihmeessä neuvolaan jos pääset näytille..kovasti jaksamista ja toivotaan että pysyy sisällä lokakuuhun asti.

En mä usko että tämä on lapsivettä, mut myöhempää raskautta ajatellen. Kun verenvuodosta saattaa jäädä jotain jäämiä, jotka aiheuttaa tulehduksen ja vedenmenon myöhemmin.

Erica ja Minni, olette niin oikeassa! Jotenkin sitä varoo liikaakin kun ei haluaisi tuottaa pahaa mieltä. Kiva kun Erica sanoit suoraan ja pyysit kuvia! Laitan lisää kunhan olen taas koneen ääressä. Olette Muruja! Mi-iulla lupaavia merkkejä ilmassa! Ei limatulpasta yleensä kovin kauaa kestä... Tsemiä!!

Anna komppaa Minniä ja Ericaa ja tahtoo kans kuvia.. :) Ballerina minulle lähettikin jo sen yhden ihanaisen kuvan, ihana babyboy! Mi-iulle tsemppiä ja kaikille muille aurinkoista kesää! :) Kyllä täällä varmaan alkaa olla sen verran tilaa, että meitä voisi vaikka tulla kerralla useampi tänne..

Mi-iu 22+26 Y08/07 +11/07 LA 8.7.
Rosa 30+32 Y05/07 +01/08 LA 11.10.
Jellybean 26+27 Y01/08 +02/08 LA 16.10.
Amilda 29+26 Y12/07 +02/08 LA 20.10.
Saana 25+29 Y11/07 +02/08 LA 1.11.
Sade81 27+29 Y06/07 +03/08 LA 21.11.
Brogan 25+28 Y06/07 +03/08 LA 26.11
Minisun 25+27 Y09/07 +04/08 LA 25.12

Vauvaantuneet

Ore 26.5. rv 41+0, tyttö 3215g 50,5cm
Baltsu 8.6.2008 rv 40+2, poika 3340g 48cm
Angsteri 14.6.

Moi. Kävin poistamassa itseni. Sykettä ei löytynyt, eikä sikiö vastannut viikkoja. Epäili että olisi menehtynyt viikolla 5. Nyt odotellaan vuotoa että tulee itsekseen pois. Niin suuri suru on että itkettää vain. Ehkä tämä helpottaa ajan kanssa, sitten kun saa sen pois sisältä, siihen asti itkee, ehkä sitten se vähän helpottaa.

Onnea teille ihanille raskauksiin! Tulen moikkaamaan teitä joskus.

Osanotot Maijuliinille!! :(

Täällä alkoi eilen vähäsen kipeät supparit ennen ku ehdin nukkumaan... no ei siinä sitten paljoa oo nukuttu ku aina ku olis nukahtanu niin tuli supistus.. ja aamuyöstä voimakkaampia mitä ihan aluks... eli koko yö nyt vietetty supistusten parissa, mies sentään sai nukuttua ku sille sanoin että älä stressaa että nukut nyt ja mä kerron sit jos et saa nukkua... yritin siinä sit aina hiljaa kärsiä supistuksen... ei onneks niin kovia vielä ollut että olis joutunu huutaa... niin ja sitten ravasin vessassa ja syömässä ja kattomassa kelloa kun tuntu ettei pystyny sängyssä olemaan...

Ihan kivan voimakkaita nää rupee jo olemaa, mut ei edelleenkään tarpeeksi... ei sillä että toivoisin että tekisin nyt jo kuolemaa, mutta kun niiden pitäis tihentyä kyl aikalailla jos meinaa tänää vielä tositoimiin päästä... kun nyt vaan ei enää huomiselle menis..
niin ja siltä näyttää nyt että miehellä jää ne hautajaiset väliin (eli ainoa päivä kun pienen ei tarvis ilmottaa tulostaan niin käy näin...) no mua ei kyllä sinänsä haittaa jos tänään meinaa syntyä, mutta ärsyttää jo valmiiks kuinka porukka sitten muistelee että niin, sillon ku sinä synnyit niin haudattiin se ja se... ja auta armias jos on samaa sukupuolta kuin tämä haudattava henkilö... rupeeko osa sukulaisista sitten kutsumaan sitä "samalla nimellä"... mies sanoi tän mulle, ja voi olla ihan mahdollista tuntien miehen sukulaisia...

No josko sitä murehtis vasta sitten kun pieni on maailmassa... vois ruveta jo tihentyy supistukset...

Mi-iu

Surullisia uutisia täällä... :( Maijuliinille todella suuret pahoittelut! Kovasti jaksamista sinulle ja miehellesi! Miksi ihmeessä noin täytyy käydä ja se on vielä hyvin yleistäkin :(

Mi-iulle tulee selvästi kohta lähtö!! Hui! Kaikki menee varmasti hyvin. Mäkin synnytin 3,9kg järkäleen ja kaikki meni kuitenkin hienosti, ilman mitään repeämiä.

Erica, luulin tosiaan, että sä sait myös Nukkelin kuvan!! Laitoin sen vain yleisesti koko odottajien ryhmälle (en valinnut yksitellen) ja luulin,että Lumpparin tavoin saat myös kaikki odottajien mailit -tyhmä minä, kun en tarkistanut. Eli tarkoituksella en sua jäävännyt, enkä edes hienovaraisuuttani vaan pelkkää huolimattomuuttani! Saanhan anteeksi?!?! Laitan sulle kuvia tulemaan pikapuoliin.
Ja jos mennään telepatia puoleen, niin ennenkuin avasin netin niin mulla oli mielessä kysyä Minniltä, että haluaako kuvia -kun ollaan nähty livenäkin ;), mutta nyt tämäkin on selvä. Muille "lapsettomuus-puolen"-keskustelijoille ei tullut mieleen laittaa, koska en tiennyt reaktioita. Ajattelin, että jos muut haluat niin infoavat asiasta -helpompi varmasti pyytää kuvia kuin kieltäytyä saamasta kuvia...

Sadelle onnittelut selvistä liikkeistä! Siitä ne vain voimistuvat!

Meidän pallero vetää parhaillaan zetaa ja saan hetken huokaista. Vyöhyketerapia on tosiaan tehonnut ja Nuki on paljon rauhallisempi ja tyytyväisempi myös päiväsaikaan. Toissayönä se herätti kerran ja viime yönä puolentoistatunnin välein. Kaikki on muuten mennyt hyvin, mutta miehen osallistuminen lapsen hoitoon on vähentynyt ja siitä me ollaan matsattu. Hän aloitti toki työt, mutta asia on tullut aika räikeäksi. Lähinnä se mua vaivaa, että kun Nuki alkaa itkemään mies ei kauaa jaksa rauhoitella sitä, vaan lykkää sen mulle. Sairaalassa hoidettiin 50-50 ja hyvin meni. Kai tää on tätä normaalia hakemista. Sade, mitään masennusta ei ole tullut, ainakaan vielä. Ei edes itkuisuutta. Ennen vyöhyketerapiaa itkin päivän ja olin surullinen, mutta se johtui varmaankin väsymyksestä, kun oltiin valvottu hysteerisesti itkevän vauvan kanssa. Mitä enemmän vauvan kanssa olen ollut, sitä paremmalta kaikki tuntuu ja tulee varmuutta. Vielä, kun saan miehen paremmin ruotuun ;)

Olen Broganin kanssa samaa mieltä siitä, että turha sitä on olla niin ylitunnollinen työntekijä, että kertoo "liian ajoissa", jos työnantaja ei toimi vastuullisesti työntekijöitään kohtaan. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan...

Muuten Rosis, mieheni sai sen opiskelupaikan ;) .
Sä olet selvästi puhaissut pyörästäsi renkaan, kun et ole raahautunut kirjastoon ääriryhmäilemään, heh!

Mikä on JB:n tilanne? Saitko selvyyttä lapsivedestä? Mäkin kyllä uskon, että se on jotain aivan muuta, mutta tosiaan kun mut tunnette, niin sanon tähänkin väliin, että on se parempi varmistaa.

Aurinkoista lauantaita!

Maijuliinille valtaisa virtuaalihali! toivottavasti tärppää pian uudelleen ja saadaan sinut taas tänne.

Angstis, mua kiinnostaa edelleenkin että saitteko te ne vaunut kasaan vai juokseeko mies tästä lähtien auton vierellä vaunujen kanssa jos täytyy johonkin autolla mennä ;)?

Toi tuntuu olevan aika yleistä osalla, että miehillä ei kärsivällisyys riitä vaan jos itkee niin on helpompi tyrkätä lapsi äidille. toisaalta yhdessä tuttavaperheessä johtui siitä että ei rauhottunut ollenkaan isän kanssa kun äiti oli niin paljon hoitanut ja pitänyt vauvaa niin ei isällä ollut mahdollisuuksia :/ Yritä nyt saada miehesi ruotuun että et vaan pääse väsähtämään huomaamatta. Kyllä mun mielestä äitikin on oikeutettu omiin hetkiin kun vauva on pieni (siis vain hetkiin kun tuskin voi kauhaa olla pois..mutta kuitenkin, että ei mene niin että mies jatkaa normaali elämää ja vaimo istuu kotona lapseen sidottuna..) miehet helposti vaan tuntevat olonsa ulkopuolisiksikin mikä voi vaikuttaa..mutta ihanaa että Nuki on tuollainen helppo tapaus =) joko ootte ristiäisiä miettineet? (vai oliko ne jo..*raapii taas hämmentyneenä päätään*

Saanaaaa, missä olet?!?

Mä vein miehen vuosittaiseen poikien vkoloppuun ja nyt istun kotona. Aurinko paistaa niin ehkäpä innostun vielä pyörälenkillekin tänään. meidän baby potkii nyt aina aamupäivisin ihan hurjasti, vaikea keskittyä mihinkään muuhun kuin hymyilemään :) Niin ja olen alkanut tuntemaan ilmeisesti harjoitussupistuksia..menee aina välillä ihan kovaksi ja on vähän epämukava olo..en vieläkään tajua miksi elimistön pitää harjoitella supistuksia jo näin aikaisin?

Mi-iu, toivottavasti olet jo päässyt tositoimiin..tuo on varmaan ärsyttävintä odottaa :( älä niitä hautajaisia liikaa mieti/suvun kommentteja, kyllä varmaan tulee niitä että kun toinen kuolee niin toinen syntyy, mutta tuskin jaksavat kuin korkeintaan kerran mainita..tulee taas jotain uusia puheenaiheita. Tai jos vaan jatkaisivat niin tomerasti ilmoitatte että jos ette voi olla muistuttamatta/kutsumatta vaikka väärällä nimellä niin ei tarvitse enää tulla kylään tms.

Sitten taas näitä kelakysymyksiä: milloin olette vieneet työpaikalle todistuksen ja onko se se todistus jonka saa neuvolasta? ja olette vieneet sen palkkikseen vai ihan vaan pomolle? ehkä nämä selviävät viikon päästä kun on neuvola..

rv21+1

sade, mullakin oli jossain vaiheessa raskautta monta päivää elohiiri silmäs tai jossain...!! :D aika hauska sattuma...

täällä edelleen suppareita n.10minuutin välein... joskus sattuu niin että tekee mieli huutaa perkelettä mutta sit taas jotku vähän lievempiä...

Mies lähti nyt sinne hautajaisiin, kun ei siellä kuitenkaan niin kauaa mene että tämä nyt yks kaks syntyis, niin parempi mennä... vaikka kyllä musta olis ollu kiva että joku vähä silittäis tai huomiois ku tulee kova supistus ja tekis mieli vaan itkeä... itkeä siis sen takia että sattuu ja kun tietää että ei oo vielä niin tiheinä että vois lähtä koht synnyttelemään... jos olis tiheämmin niin en olis miestä päästänykään lähtemään, eikä se olis halunnutkaan lähtä..

Mä vaan kovasti olisin jo tänään halunnut nähdä vauvan, mutta tätä menoa se menee kyl vähintään huomiselle...

ainiin, sanoinko että eilen näin sattumalta sen mun vyöhyketerapeutin ja lykkäsin ihan hetkeks koipeni sen syliin ja se paineli noita kohtupisteitä... yleensä ne vaikuttaa päivän kahden sisällä lapsen tuloon, edellyttäen että lapsi on muutenkin valmis tulemaan (eli ei siis vklla 34 toimi, ainakaan hyvällä tavalla jos lapsi ei ole muuten valmis syntymään) mutta aika hyvä sattuma että samana iltana sitten suppareita ja tämä päivä kokonaan kärvistelty.. :)

Mua kovasti jännittää että millanen se uus tulokas on.. :) ja jotenkin aikasemmin ollut ihan varma että se luultavasti on tyttö, mutta näin synnytyksen lähestyessä mul on jotenkin sukupuoleton olo, etten tosiaan osaa kuvitella yhtään että kumpi se on... tai että se on jompi kumpi, jotenkin sitä vaan odottaa että sen vauvan saa syliin ja sit se on vauva... :) aika jännä tunne... en osaa enää kuvitellakaan että se olis tyttö, tai saatika että se olis poika... ja jos kätilöt ei automaattisesti heti kerro kumpi se on, niin tuskin muistan edes kysyä.. ihan semmonen olo :D

mun vanhemmat kävi äsken kylässä ja käski sit soittaa jos tarvii tulla viemään tj. ku mies tosiaan pitää sen puhinsa äänettömänä..

Mutta mä haluan jo tositoimiin!!

täällä varmaan vielä tänä yönä päästään tositoimiin...
nyt kipeitä suppareita ollu 4minuutin välein... tai no viimeset nyt ollu n.3minuutin välein.. mut pari tuntia sit oli vielä n.7min välein... nyt tunnin-kahen välis ollu ensin 5min välein ja nyt sit keskimäärin neljän, välillä kolmen...

aina sanotaan että olkaa kotona niin pitkää ku mahdollista mut toi mies yrittää saada meitä jo lähtemää... jos täs nyt tunnin viel kattelis ja miettis sit...

jos ei mitään enää kuulu, niin tiiätte missä oon.. :)

upeeta Mi-iu, onnea ja odotellaan innolla jo sitten synnytyskertomusta ja ennenkaikkea sitä että kumpi sieltä oikein tulee =)

Mua ei vielä yhtään nukuta, mutta tvstä ei tule mitään katsottavaa ja kun mies muualla niin en keksi mitään muutakaan tekemistä..täytyy varmaan kohta yrittää mennä nukkumaan. Olisi niin kaunis ilta että tekisi melkein mieli lähteä jonnekin..

jännittää kyllä Mi-iun puolesta!

Uusimmat

Yhteistyössä