Ajatuksista yritykseen 24

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rosa78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rosa78

Vieras
Ajatuksista yritykseen 24

Neilikka 26+26 Y01/07
Iipi 32+36 Y02/07
Erica 31+34 Y3/07 +09/07 km 10/07
Anna 27+25 Y04/07
Minni 26+25 Y04/07
Rosa78 29+32 Y05/07
Sade81 26+28 Y06/07
Saana 24+28 TJOT 10/07
Lumikukka 26+29 TJOT 10/07

Plussanneet
Ballerina 30+28 Y06/07 +09/07
Angsteri 28+31 Y3/07 +10/07
Mi-iu 22+26 Y08/07 +11/07

Jännäyslista
iipi 6.11.
Minni 10-11.11.
Sade 15-18.11
Mi-iu 1-7.11

Mukavaa perjantaita!

Mulla alkoi eilen menkat, blääh. Mies oli surullisempi kun mä, mun odotukset ei olleet kovin korkeella. Kai se on miehelle kova paikka, kun he kuvittelee että vauva vaan tehdään, onneksi sillä on ne spermat kunnossa, muuten tää olis sille liian rankkaa. Nytkin se jotenkin syyllistää itteensä, vaikka yritän sanoa että vauva tulee kun tulee, vaikka sitten adoptoimalla. Kävin illalla avntouimassa, niin mies oli sillä aikaa ostanut mun lempiruokia ja herkkuja ja kukkiakin mulle. Se tosi harvoin tuo kukkia.

Se meidän kotiseutumatkailu meni tosi hyvin. Suosittelen kaikille tuollaista juuriin tutustumisretkeä!Käytiin paikallisessa baarissa pullakaffella. Etsittiin ikivanhalta hautausmaalta mun sukulaisia, löydettiin jopa 1700-luvulla syntyneitä. Ihania nimiä! Edla, Ebba, Hulda, Tilda, Alice, Adele, Wilhelm, August, Edvin, Tobias jne.

Järkyttävää se Jokelan juttu. Autoradiosta kuunneltiin koko päivä kun ajettiin. Kamalaa kun aikuiset joilla on kasvatusalan koulutus ei huomaa mitään. Niihin kyllä puututaan ketkä remuaa ja piirtää porukalla tussilla seiniin, mutta (suuresti yleistettynä) heillähän on jo ilmaisukanavat tunteilleen, ehkei aikuisten mielestä hyvät kanavat, mutta eipä jää tunteet käsittelemättä. Tarttis puuttua nimenomaan heihin, jotka on yksinäisiä ja hyviä ja hiljaa (tääkin poika oli kympin oppilas) eikä tee mitään numeroa itsestään. Tekee oikeen vihaseksi tollanen. Ja miten Suomessa voi olla 1,6 miljoonaa asetta??? Kuka tarvitsee asetta ellei ole metsästäjä? Suomessa on USA:n jälkeen eniten aseita maailmassa (siis tietty asukaslukuun verattuna). Huh, sori et hiillyn. Mut tekee vaan niin pahaa. Meilläkin on 2 sukulaislasta siinä koulussa, mutta onneksi heille ei käynyt mitenkään.

Veikkaisin että suuresta asemäärästä huolimatta suurin osa tapoista tapahtuu muilla keinoin. Ja muistakaa että suomessakin on luvattomia aseita, luulisin että ne ovat suurempi ongelma kun luvalliset aseet. Niihin on normaalisti aika tiukka syyni ja metsästyskerhot ja aseseurat yleensä valitsevat jäsenensä tarkkaan ja suosituksilla. En kyllä todellakaan ymmärrä miten 18v poika joka ei käy edes ampumassa voidaan luokitella harrastajaksi!

Miini

Joo mutkin voi poistaa listalta, täti tuli sitten vierailulle viikonlopun kunniaks :( Ehdin just testata aamuyöstä (puhdas nega) kun halusin tietää voinko ottaa pari illalla bileissä, ja pian ne menkat siitä sit alko kunnolla. No, sinänsä positiivista että sitä tiputtelua kesti vaan kolme päivää. Mutta ei oo ennen ollu näin lyhyttä kiertoa, vaan 27 oli tällä kertaa.

Blaaaaah. (sori mä oon TAASKIN negatiivinen, lupaan olla pirteempi ens viikolla). Ja hirveitä hormonipaiseita koko naama täynnä¨... :(

Tietenkin suurin osa tapoista tapahtuu muuten kuin aseilla. Mutta Suomessa ei tosiaankaan tartte mitään suosituksia tai muutakaan aseenkantolupaan. Riittää että liittyy jäseneksi johonkin ampumaseuraan, ja ampuu radalla sen verran että saa jäsenyyden. Ei ole edes psykologisia testejä tai lääkärin todistusta (tälläkin pojalla masennuslääkitys) kuin jossain maissa. Ulkomaisissa lehdissä oli lööppeinä juuri se, että miten tän kokosessa maassa voi olla 1,6 miljoonaa luvallista asetta. No, tietenkin se selittää myös että ne jotka aseita harrastavat on aseita monta. En vaan ymmärrä mitä kukaan tekee käsiaseella kotona. Metsästäjät on tietty erikseen, eikä he käsiaseella ammu.

Alkuperäinen kirjoittaja sade81:
Iipille rutistus menkoista! ootko varma että oli menkat eikä raskauteen liittyvä pieni vuoto? (sori nyt tälleen toiveita herätellä, mutta täytyyhän sitä aina kysyä)

Niinpä... Jotain mukamas raskausoireita ehdin jo tunnistaa, mutta ne lieveni ja hävis samalla kun menkat alkoi toissapäivänä. Niukka vuoto on ollut mun vitsaus nyt pitkään, mutta gynen mukaan se ei ole huolestuttavaa. Täytyy nyt vaan seurailla ja odotella gynekäyntiä parin viikon päässä.

Lohdutushali Minnille! Kannattaa tietty aina varmistaa. Nimim. "en testaa ennen kuin on selviä merkkejä". Heh. Mutta: meillä on firman pikkujoulut tulossa n. kuukauden päästä ja sitä ennen pitää ehdottomasti saada selvyys. Olisihan se aika huvittavaa, että olen ollut kemuja suunnittelemassa ja sitten en saisi koskeakaan alkoholijuomiin ;-) Sopis kyllä mun tuuriin ihan täysillä...

Tuohon asejuttuun täytyy sen verran kommentoida, että meilläkin on aseita kotona aika monta. Johtuu tietenkin siitä että mies harrastaa urheiluammuntaa ja metsästää.

Times kirjoitti että nuo surmat johtuivat siitä että Suomessa on niin pimeää ja koska täällä ihmiset eivät voi talvella sosialisoida muutakun virtuaalisesti. Jokainen voi itse päätellä lehtien ja lööppien luotettavuuden tietolähteenä.

USAssa jossa aseita on myös paljon, aseita ostetaan itsensä puolustusta varten. Täällä niitä hankitaan pääsääntöisesti keräilyä tai metsästystä varten.

Meillä on myös aseita kotona miehen harrastuksen ja ammatin myötä.

Muutama vuosi sitten eräs nuori puukotti kymmenkunta täysin sivullista ihmistä kadulla vappuna. Pitäisikö veitset kieltää lailla tai laittaa luvanvaraisiksi vain kotiäideille naudanpaistin leikkaamista varten?

Miini

Kiitos, ootte ihania :)

Seuraavaksi jännätään sit sua, Sade! Me punakerholaiset saadaan ottaa lohdutuslasillinen (mä otan kyllä monta kun on kahdet bileet) ja toivotaan sitten että joulukuussa saataisiin sitten se maailma rakkain lahja!

On se mustakin ihan sairasta että jollain joka syö masennuslääkkeitä ja noin avoimesti ihailee Hitleriä tms saa olla aseenkantolupa. Kyllä mun mielestä tollaseen lupaan pitäis ainakin olla lääkärintodistus. Mutta noita hulluja löytyy silti aina, kyllä ne keinot keksii niinkun se yks sekopää siellä Myyrmäen ostoskeskuksessa joitain vuosia sitten.

Pahoittelen että puin tällaisia asioita tällä palstalla, oli vaan pakko kommentoida tuota aseasiaa.

Toivottelen kaikille roppakaupalla plussaonnea ja poistun takaisin toiseen ketjuun.

Miini

Noihin veitsiin... täällä Tanskassa on joissain in-baareissa metallinpaljastimet kun tullaan sisään, musta se on tosi hyvä juttu! Mutta eihän se suojaa kadulla veitsen kanssa kulkijoita. Paikallisessa poliisitv:ssä oli kerran juttu kun yks pienempi kaupunki teki "lain" että kl 21-06 aikana on laitonta kantaa mitään (myöskään "laillista") veistä, ja ne teki tarkastuksia, ja veitset yöelämässä on kuulemma siinä kaupungissa vähentynyt. Mutta harmi ettei poliisilla ole enempää resursseja, siis muissakin kaupungeissa.

Mut joo se Times lehden juttu on kyllä saanut kritiikkiä, ja aiheesta!

Turussa edellisviikolla kakskymppinen mies ammuskeli yökerhossa ja kadulla portsaria ja sivullisia. Ei onneksi osunut kehenkään mutta saa syytteet tapon yrityksistä. Hänelläkin oli aseenkantolupa ja oma ase! On se uskomatonta että kelle vaan annetaan lupa aseeseen. Ja tuo Miinin provosoituminen sai selityksen kun kertoi että heilläkin kotona aseita. Mitä jos pysyisit omalla puolellasi ellet ymmrrä kritiikkiä. Olen Roosan kanssa samaa mieltä. Ja kuulostaa hyvältä tuo Tanskan malli eli metallinpaljastimet.

Halit Rosalle ja iipille ja Minnille! Voihan nenä. Olisi nyt tullut tärppejä teillekin :(

Tuo asejuttu mitä Miinikin kommentoi on kyllä ihan totta. Täällä se aseen funktio on ihan erilainen kuin USA:ssa joten minusta ei ole ollenkaan vertailukelpoinen USA:n kanssa. Mutta metsästäjäperheestä kommentoidaan täälläkin päässä ;) Mutta jos täälläkin aletaan ostelemaan aseita itsensä suojelemiseen tms niin sitten olla melko huonoilla jäljillä.

Mitäs viikonloppusuunnitelmia ihmisillä?? Suositelkaapa jotain hyvää leffaa, illalla aiotaan kaverin kanssa vuokrata ja mässyttää jotain hyvää ja parannella muailmaa.

Lumikukka, ootko jo nähnyt Ocean's thirteen? tai tykkäätkö edes sen tyylisistä leffoista? mun mielestä oli kyllä hyvä, ja saahan siinä ihailla Brad Pittiäkin ;) tietty jos haluaisi jotain tyttöjen kesken komediaa niin tuo ei ehkä siihen ole paras..

Taitaapa olla twelvekin näkemättä, mutta hyvä idea! Meillä tahtoo olla kaverin kanssa paha karma näissä leffavalinnoissa... Jotenkin tulee aina jotain kökköä vuokrattua. Tai jos on hyvä, ollaan niin tuiskeessa, ettei jaksa seurata ;)

Pakko ottaa kantaa Rosan tekstiin näin "kasvatuksen ammatilaisena". Valitettavasti koulun kädet ovat usein sidotut -ketään ei voida pakottaa hoitoon ilman vanhempien lupaa ja tämäkin poika oli jo täysikäinen. Ja Jokelan surmaajahan käsittääkseni söi masennuslääkkeitä ja oli siis jotakin reittiä apua ongelmiinsa hakenutkin. Vaikka sitä kuinka yrittää ohjata pahoinvoivia nuoria avun piiriin, aina se ei riitä. Koulun ja kodin yhteistyö on avaintekijä, ja valitettavan usein tämä yhteistyö ei toimi. Resurssit ovat puutteelliset, mutta kyllä nykyisin on vanhemmuuskin hukassa ja pahasti. Syyttely ei auta ketään, vaan vastuuta pitäisi kantaa meidän kaikkien aikuisten.

Osui vain hieman omaan nilkkaan, koen päivittäin riittämättömyyttä oppilaideni kanssa. Rahaa ei ole, vanhemmat eivät välitä ja omat voimat ei riitä kaikkeen...

Moi! Mä kuulun siihen ryhmään, jonka mielestä koulun tehtävä on opettaa ja vanhempien kasvattaa. Tietenkin koulussakin opetellaan tavoille ja luodaan arvomaailmaa, mutta mun mielestä päävastuu on täysin vanhemmilla. Ja lakia pitäisi muuttaa siihen suuntaan, että aseenkantolupaa ei saa näyttämättä terveystodistusta. Ei mielenvikaisten tarvitse saada asetta ja jos sellainen haluaa sitä anoa, niin itsepähän ottaa riskin, etä tulee "taustat" ilmi. Mulla itsellä on kaksi tuttua, jotka ovat olleet hoidoissa ja syövät masennuslääkkeitä. Tällä viestillä en siis tarkoita haukkua tai arvostella muita kuin Suomen lakia, joka on liian löysä. Niinkuin eilisessä tv-keskustelussa tuli ilmi, ei aseiden määrä, vaan se kenellä aseita on vaikuttaa. Metsästäjillä saattaa olla kolmekin kivääriä lukitussa asekaapissa, eikä sillä ole mihinkään merkitystä. Ihmetyttää, että poika sai vielä tuollaiseen aseeseen luvan!

Rosalle, Iipille ja Minnille lohdutus menkoista! Ei muuta kuin uutta ovulaatiota kohden!!

Saanalle oikein hyvää lomaa! Ja tule ihmeessä kirjoittelemaan kuulumisiasi, jos huomaat kivan nettikahvilan!

Siis ei voin vaan voi tehdä tuhoisia asioita, kuten eilen nähtiin (kirjoitusvirhe). Sen takia on hyvä, että tällaiset asiat tarkistettaisiin ennen aseenkantolupaa. Esim. jos joku on hoidossa ja syö parasta aikaa masennuslääkkeitä, mielestäni hänelle ei tulisi myöntää aseenkantolupaa. Sitä koitin epämääräisesti selittää.

No niin, nyt on shoppailtu toppi pikkujouluihin ja toisiin juhliin helyjä.
Kysymys Sateelle (myös Ballerinalle jos on täällä) tai jollekin muulle joka käyttää teroja. Mullahan on nyt kaksi reseptiä niihin (10 mg) Ei muuten mitään ongelmaa, mutta toinen lääkäri oli laittanut että 1 tbl/päivä, ja toinen että 1 tbl kolme kertaa päivässä! Miten teillä on?
Sitten mun huijaukseen että missä oon maanantaina kun tuun myöhässä töihin verikokeen takia. Ekaksi ajattelin että ei sitä paljon kommentoida tartte, sen kun tuun vaan, mutta tänään tuli kollegalta kokouskutsu aamulle niin, että luultavasti ehdin, mutta riski on että myöhästyisin ehkä vartin. No laitoin sille sähköpostin tilanteesta, ja runoilin että mulla on hemoglobiiniarvot sekaisin, ja käyn verikokeessa.
Tässä kohti nyt selvennystä, että me ollaan tän (mies)kollegan kanssa tosi hyviä kavereita, ja meillä on sanalla sanoen poikkeuksellisen lämpimät välit, ja yhdessä yleensä tosi kivaa.
Okei, kollega tuli vastaan käytävällä kun olin lähdössä, ja välittömästi tuli kommentti että "sä oot raskaana". Voi vitsit meni taas putkeen. Just tällaisia epäilyksiä mää halusinkin herättää... No luulen että sain sen uskomaan, että en ole, kun lupasin juoda pikkujouluissa. Tää hyvä puoli näistä menkoista on, että ei tule pikkujouluongelmia!
No, täytyy nyt todeta vielä että en loukkaantunut tästä välikohtauksesta, ja monessa tilanteessa annan sille kyllä samalla mitalla takaisin. Mutta eipä mennyt nyt vaan huijaukset ihan nappiin...
Iipin ja Minnin pettymyksiin olenkin jo ottanut osaa, mutta vielä on Rosa, joka sai myös tyhjän arvan tässä kuussa. *halit* Meillä neljällä on nyt sit kierto tosi samassa vaiheessa, niin että joukkovoimalla hypätään toiselle puolelle!