al-anon.. kokemuksia ryhmästä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikku Mii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pikku Mii

Aktiivinen jäsen
21.05.2005
4 220
0
36
Mä vakavasti harkitsen, mutta jotenkin iso kynnys mennä tonne. Mietin et katsotaanko mua heti et kuka toi on ja mitä sillä muka nyt on tms.. Kyselläänkö heti jotain? vaaditaanko jotain? Kertokaa teidän kokemuksia, jookos? Oon käynyt kerran nyt psykologilla ja koen et se ei oo mun juttu(johtuneeko teinivuosien surkeesta kokemuksesta vaan?) Mutta mietin että onko tääkään mun juttu, ei ainakaan se että puhuisin isossa ryhmässä elämästäni.. Jotenkin kuitenki koen nyt et tarvis saada vertaistukea, puhua ihmiselle joka oikeesti ymmärtää.. :/

Kannattaa käydä kokeilmassa, sillä ryhmässä ei tarvitse sanoa edes omaa nimeä eikä puhua mitään, jos tuntuu vaikealta. Voi vain kuunnella toisia ja saada silläkin tavalla lohtua. Itse aloin käydä silloin kun lapset oli ihan pieniä ja oli juova mies. Helpotti suunnattomasti. Ihmiset olivat Al-Anonissä lämpimiä, ihania ja ymmärtäväisiä. Samanlaisia tunteita ja ongelmia kuin minullakin. En ollut poikkeava enkä outo.

[QUOTE="Vieras";22254743]Kannattaa käydä kokeilmassa, sillä ryhmässä ei tarvitse sanoa edes omaa nimeä eikä puhua mitään, jos tuntuu vaikealta. Voi vain kuunnella toisia ja saada silläkin tavalla lohtua. Itse aloin käydä silloin kun lapset oli ihan pieniä ja oli juova mies. Helpotti suunnattomasti. Ihmiset olivat Al-Anonissä lämpimiä, ihania ja ymmärtäväisiä. Samanlaisia tunteita ja ongelmia kuin minullakin. En ollut poikkeava enkä outo.[/QUOTE]

Kiitos ja :hug: Tämän kai halusin kuullakin.. En mennyt tänään, yritän ensi sunnuntaina päästä paikalle..