Älä avaa jos et jaksa lukee purkua kivusta! MUOKS. Tilannepäivitys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
Mä en perhana kestä tätä. Mä oon paniikissa. Se paha kipu on hiipimässä taas. Jatkuvasti vihloo ja kovasti. Ei hemmetti näitä kestä.

Mun on vaan pakko saada purkaa tää paniikki jonnekki. En mä haluu puhelimessakaan puhua ettei tyttö kuule. Mä en halua sitä järjetöntä tuskaa.

Tän illan aikana mun pitäs tehdä päätös siitä että laitanko kipulaastarin. Jos laitan niin se tarkoittaa sitä että mun täytyy hakea huomenna saikkua ku sivarit on niin pahat. Tai sit mä vaan ootan ja meen sairaalaan jos menee pahaksi.

Yritän vaan olla panikoimatta :|

:hug: koita kestää..
Mulla oli ennen tokaa raskautta jotain ihan uskomatonta kipua oviksen ja menkkojen alun välissä, siis en pystnyt istuu tai mitään.. Eli osin ymmärrän tuskasi, sulla vaan taitaa olla vielä pahemmat kivut..
Mulla ei vaan löytynyt mitään syytä, ja nyt olenkin ollut raskaana/ imettänyt niin ettei pahemmin ole menkkoja tullut.. :D

:hug: Voimia siule ihan valtavasti. Mie oisin sen kannalla, että laita se laastari ja ole kotona. Ite karttasin viimeseen asti sitä sairaalaa, jos siis pystyt tuolla laastarilla sairaalan välttämään.

mäkin olen kipulääkkeen eli laastarin kannalla. mikä tilanne on töissä, pystytkö olemaan pois huomisen?

onneksi kivun syy on selvillä ja jopa leikkaus tulossa. voimia sulle!

:hug:

Täällä sama meininki, stressaa niin koskee päähänkin. Yhellä silmällä tihrustan tätä konetta. Pitäs mennä pitkälleen mut pojat riehuu kokoaika hullunlailla joten pakko pysyä tajuissaan jotenkin.

Joo mä laastarin laitoin ja varasin ajan aamulle yksityiselle, mä en jaksa alkaa ees yrittää tuonne tk:een..

Pakkohan se on töistä olla pois jos ei kykene.. Mä teen töitä lasten parissa enkä mä voi sinne mennä riskeeraan. Tää kipu ku tästä viel vähä pahenee niin mä en pysy pystyssä ja sit saattaaki lähtee taju..

Kiitos teille kaikille :flower:

Ja tämä on sitten seurausta kivusta.. tai toistepäin en tiiä.. mä en tajua tätä..

Ja tuo on siis (tällä hetkellä ) alipainoisen vatsa. Normisti vatsa on jopa kuopalla, korkeintaan täysin tasainen rintalastasta alaspäin.. Jotta voisin sanoo että ihan kiitettävä turvotus..

|O |O |O |O |O |O |O |O |O |O

Enkä mä muuten palstaa varten kuvaa ottanu vaan lääkäriä, jos sattuu että tuo megaturbo aamuun mennes laskeutuu..

Pystytkö mitenkään "etuilemaan" jonossa? Minusta olisi ainoastaan inhimillistä että tossa tilanteessa pääsisi ajoissa leikkurille. Paitsi jos kaikki muutkin jonossa voi yhtä huonosti. Mut oikeasti, toi käy jo psyyken päälle :( Oletko puhunut lääkärille et pääsisi nopeammin?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pystytkö mitenkään "etuilemaan" jonossa? Minusta olisi ainoastaan inhimillistä että tossa tilanteessa pääsisi ajoissa leikkurille. Paitsi jos kaikki muutkin jonossa voi yhtä huonosti. Mut oikeasti, toi käy jo psyyken päälle :( Oletko puhunut lääkärille et pääsisi nopeammin?

En mä usko ku ei oo kyse kuitenkaa mistää hengenhädästä, syöpäkasvaimesta tms. Joulukuun alussa laittoivat leikkausjonoon ja sanoivat että hoitotakuu pitää aika hyvin aikataulunsa että pääsis puolen vuoden päästä suunnillee leikkaukseen tai jopa nopeemmin..

Ja kyllä tää syö.. oikeesti tää syö niin paljo..

Mie en halua pelotella, mutta endometrioosikin voi olla hengenvaarallinen jos endometriooma poksahtaa ja tulehduttaa elimistöä tai kiinnikkeet tekee pahaa tuhoa. Tuo turvotus on todella paha. Taitaa olla massiivinen tulehdus meneillään, voihan paska. Mitenköhän siel o ilta edenny... Voimia yöhön ja jos et kestä ni menet päivystykseen ja sanot, että apua ja nyt samantien. :hug:

Kuullostaa ihan järkyttävältä :hug:

Mä en edes osaa kuvitella tuollaista särkyä.
Mulla ei oo ikinä ollut mitään kipuja missään. Tulisin varmaan hulkluksi koska epäilen et mun kipukynnys on toooodella matala.
Tai todennäköisesti pumppaisin itseni niin lääkkeisiin etten kykynis mihinkään...

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:

Mulla ei oo ikinä ollut mitään kipuja missään. Tulisin varmaan hulkluksi koska epäilen et mun kipukynnys on toooodella matala.
Tai todennäköisesti pumppaisin itseni niin lääkkeisiin etten kykynis mihinkään...

No useimmiten se tilanne on, että ei kykene ilman lääkkeitä, eikä lääkkeitten kanssa mihinkään, mustaa huumoria ;)

Alkuperäinen kirjoittaja papulia:
Mie en halua pelotella, mutta endometrioosikin voi olla hengenvaarallinen jos endometriooma poksahtaa ja tulehduttaa elimistöä tai kiinnikkeet tekee pahaa tuhoa. Tuo turvotus on todella paha. Taitaa olla massiivinen tulehdus meneillään, voihan paska. Mitenköhän siel o ilta edenny... Voimia yöhön ja jos et kestä ni menet päivystykseen ja sanot, että apua ja nyt samantien. :hug:

Onhan niitä kauhujuttuja kuullu ku on endo syöny munuaista ja maksaa tai suolesta läpi.. Joskus luin juttua jolta jouduttiin ton takia poistaa munuainen.. :|

Että kyllä se hyvin vakavasti otettava tauti on. Ja maha tuntuu suht ahtaalta tällä hetkellä. Syöny oon vähän eikä oo ilmaa eli ei johdu siitä. Kivut tekee tota aina.

Kieltämättä, ja ihan vakavasti puhuen, joskus on tuntunu siltä että mä tuun ihan oikeesti hulluksi jos ei kipu lopu. Sillon ku se on oikeesti pahimmillaan ja se kestää tunteja sillä tasolla että meinaa kokoajan taju lähtee. Sillon on korvien väliki aika kovilla..

Hyvänen aika!! Onneksi otit sen laastarin, eihän tuosta tule nyt yhtään mitään... Mun mielestä sä voisit ihan puhtaalla omallatunnolla keskittyä omaan itseesi ja pyytää saikkua, jopa pitemmäksikin ajaksi, eihän tommosen kivun kanssa elämisestä tule mitään. Miten ihmeessä sä jaksat vielä olla töissäkin? Tosin joo, ehkä vie hetkellisesti ajatukset pois muualle mutta tuskin kipuja... :hug: Pidä huoli itsestäsi, voimia!

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Älä aina valita ap, kestä kipusi kuin mies

Ei miehet näitä kipuja kestä. Ne ku kitisee pikku flunssasta, tällasen ku antaa miehelle niin se itkee.

Ja oikeesti Herra Majuri. Jos sä et voi koskaan mun ketjuihin ja keskusteluihin järkevää kommenttia jättää niin ole hyvä ja ole jättämättä sitten. Kukaan ei pakota sua näitä ketjuja avaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Pätsmaruu:
Hyvänen aika!! Onneksi otit sen laastarin, eihän tuosta tule nyt yhtään mitään... Mun mielestä sä voisit ihan puhtaalla omallatunnolla keskittyä omaan itseesi ja pyytää saikkua, jopa pitemmäksikin ajaksi, eihän tommosen kivun kanssa elämisestä tule mitään. Miten ihmeessä sä jaksat vielä olla töissäkin? Tosin joo, ehkä vie hetkellisesti ajatukset pois muualle mutta tuskin kipuja... :hug: Pidä huoli itsestäsi, voimia!

Työ on mulle tietyllä tavalla henkireikä, pois näistä kivuista, mä teen tällä hetkellä mun unelmaduunia. Mutta tottakai oman itsensä ja perheensä sitä laittaa etusijalle ja sen on se pääasia. Loppupeleis se työ on kuitenki sivuseikka. Työn menettämisestä ei maailma kaadu.

Kiitos :)

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Älä aina valita ap, kestä kipusi kuin mies

Toi oli kyllä niin aliarvoinen kommentti kuin olla ja voi!

Ap:ssä on miestä enemmän kuin kenessäkään muussa. Sitä paitsi tommosen kivun alla ei yksikään mies kestäisi olla ja elää, tehän tunnetusti olette kipeitä ihan pienestä naarmustakin. Joten suuta soukemmalle siitä, kun et todellakaan edes tiedä mistä on loppupeleissä kyse!

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:

Kieltämättä, ja ihan vakavasti puhuen, joskus on tuntunu siltä että mä tuun ihan oikeesti hulluksi jos ei kipu lopu. Sillon ku se on oikeesti pahimmillaan ja se kestää tunteja sillä tasolla että meinaa kokoajan taju lähtee. Sillon on korvien väliki aika kovilla..

Tän voin todellakin uskoa!
Toivottavasti pääset pian operoitavaksi ja saat hoidettua itsesi kuntoon
:flower:

Yhteistyössä