Älä avaa jos et jaksa lukee purkua kivusta! MUOKS. Tilannepäivitys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja Pätsmaruu:
Hyvänen aika!! Onneksi otit sen laastarin, eihän tuosta tule nyt yhtään mitään... Mun mielestä sä voisit ihan puhtaalla omallatunnolla keskittyä omaan itseesi ja pyytää saikkua, jopa pitemmäksikin ajaksi, eihän tommosen kivun kanssa elämisestä tule mitään. Miten ihmeessä sä jaksat vielä olla töissäkin? Tosin joo, ehkä vie hetkellisesti ajatukset pois muualle mutta tuskin kipuja... :hug: Pidä huoli itsestäsi, voimia!

Työ on mulle tietyllä tavalla henkireikä, pois näistä kivuista, mä teen tällä hetkellä mun unelmaduunia. Mutta tottakai oman itsensä ja perheensä sitä laittaa etusijalle ja sen on se pääasia. Loppupeleis se työ on kuitenki sivuseikka. Työn menettämisestä ei maailma kaadu.

Kiitos :)

Ymmärrän kyllä. Siitä omimmastaan jutusta kyllä saa potkua ja tahtoa mennä eteenpäin, vaikka kuinka muuten elo riepottelisikin. Hattua kyllä sulle, nainen, nostan, että jaksat painaa. Moni olisi jo murtunut tilanteessasi, vahva olet, kuitenkin. Saatko sä miten nukuttua? Ja toivottavasti sieltä tulis pian tiedotetta leikkuriajasta...

Alkuperäinen kirjoittaja Pätsmaruu:
Ymmärrän kyllä. Siitä omimmastaan jutusta kyllä saa potkua ja tahtoa mennä eteenpäin, vaikka kuinka muuten elo riepottelisikin. Hattua kyllä sulle, nainen, nostan, että jaksat painaa. Moni olisi jo murtunut tilanteessasi, vahva olet, kuitenkin. Saatko sä miten nukuttua? Ja toivottavasti sieltä tulis pian tiedotetta leikkuriajasta...

Kiitos sulle kovasti :) Mä nukun heikosti, pääasiallisesti lääkkeillä. Muuten ei vaan uni tule. Mutta nyt en voi ottaa lääkettä ku on tuo laastari, oonpahan sit tosi freeshi ku meen aamulla lekurille.. :laugh: :laugh:

Toivottavasti oot ap päässyt jonkun tunnin silmiä ummistamaan. Voimahali :hug:

Mä odotan niin kauhulla sitä kun menkat taas alkaa.. Ei helvetti.. Viime synnytyksestä vaan paheni kivut, nyt jos käy sama juttu niin mitä persettä sitten :'( |O

Eihän sitä tarvi pelotella, kun endometrioosia on löydetty silmistä ja aivoista... Miehilläkin on löydetty eturauhassyövän yhteydessä.

Joskus sitä on toivonu, että olisi edes syöpä kuin endometrioosi. Endometrioosi on autoimmuunisairaus, jonka kylkiäisenä voi tulla muita sairauksia, ikävä kyllä.

HeavyFreak, mulla on just nyt menossa ihan samanlainen vaihe. Kivut on sitä luokkaa, että yöllä kylvetään tuskanhiessä, vaikka kuin on lääkinny ja koomannu itsensä. Maha on kuin olis 7 kuulla raskaana :headwall: |O
Sitten kun on suolisto kiinnittyneenä, kohtu ei liiku, muitakin sisäelimiä endonipussa, niin ollapa siinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nikittönnä:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Älä aina valita ap, kestä kipusi kuin mies

Mä haluaisin nähdä, että itse kestäisit Heavyfreakin tai ehkä jopa minun kivut kuin mies.

Mieheltä ei voi edes yhtä ihokarvaa nyppästä ilman tuskaista parkua :laugh:

Ja tosiaan pieni flunssa kun on, niin ollaan niinkuin kuolemantaudissa...

Jokaiselle miehelle olisi terveellistä kokea edes kerran elämässään niitä kipuja, mitä nainen joutuu kokemaan monesti elämässään.

Ootko koittanu ap soittaa leikkausjonohoitajalle ja koittaa hoputtaa leikkausaikaa?
Ellet, niin kannattaa todella tehdä se... ottavat enemmän tosissaan kun olet itse aktiivinen. Näin mulle neuvottiin kun odotin sappirakko ja -kivien poistoleikkaukseen, josta nyt olen sairaslomalla. Eli leikattu on ja mun jonotusaika oli ilman soittoja hoitajalle n. 1,5 kuukautta. En ehtinyt hoputtaa kun mulla oireita oli tilanteen vakavuuteen nähden hyvin vähän. Vakavuus selvisi siis vasta leikkauksen jälkeen... mutta se siitä.

Sain mä jotenkuten nukuttua. Nyt on helpompaa ku on moottorisänky niin pystyy sen säätään silleen että pystyy nukkuun. Nostin yläpäätä ja jalkopäätä reilusti, sillon ku vatsan seutu on rentona niin on helpompi edes yrittää nukkua. Mutta sairaaloista mä unta näin niinku aina ku oon kipee.

Eikä sillä oo mitään merkitystä loppupeleis vaikka täällä joku käy nakkaamassa nuijia kommentteja kivun sietämisestä. Ainut millä on merkitystä on sillä että ykskään mun läheinen ei oo koskaan kyseenalaistanu mun kipua. Ne on nähny sen, ne on nähny mut makaamassa kylppärin lattialla, mies on valvonu mun vieressä että jos multa lähtee taju niin varmistaa hengitystiet ja on sen kerran tehnytkin.

Nikittönnä: Kamalalta kuullostaa tuo sunkin tilanne.. :hug: Ja pahintahan täs on se kun ei ole hoitoja. Ei oo mitään mitä vois tehdä. Muuta ku se radikaali eikä sekään oo mikää satavarma helpotus.

Chalalle kans :hug:

Mä oon miettiny tuota leikkauksen kiirehtimistäkin. Mutta tässä on myös sellanen homma että meillä on toiveena vielä toinen lapsi. Tai ainakin yrittää. On hyvinkin todennäköistä ettei sitä edes tule mutta koska se toiveena on niin on yritettävä ennen kohdunpoistoo ettei tule leikkauksen jälkeen kamalaa katumusta. Tää puol vuotta on se ikkuna missä me voidaan sitä yrittää, tää on se viimenen mahdollisuus koska mä en tule kestämään näitä kipuja enää kauaa. Joten tää on todella ristiriitanen juttu..

Kymmeneltä menen sinne lääkärille ja toivon että se pystyis mulle antaan tablettimuodossa jonku järkevän lääkityksen joka myös tehois nopeeta. Tää laastari on siitä huono että kestää pari vrk ennenku alkaa kunnolla vaikuttaan. Kolmantena päivänä on ihan törkeet sivarit ettei niiden takia pysty mihinkään. Kivun se kyllä lopettaa. Jos sit kolmantena päivänä ottaa laastarin pois, on duunikunnossa viidentenä päivänä. Mut jos saisin tablettimuotoisen lääkkeen niin hyvällä tuurilla selviäisin yhdellä tai kahdella saikkupäivällä.

Mutta näkee sit kuin käy.

Nyt on lekurissa käyty. Kirjotti loppuviikon saikkua ja reseptin Temgesiciä. Muuten ois kirjottanu Oxynormia mutta ku siihen tarvii huumereseptin eikä tällä lääkärillä niitä ole. Meinas kuitenki kysellä asiasta vielä heidän kipulääkäriltään jolla on mahdollisuus tota kirjottaa mutta oli aika skeptinen koska tää kipulääkäri on erikoistunu ihan muihin hommiin.

Kipu on tällä hetkellä aika kovaa. Just ja just pystyn pystyssä olemaan kunhan en kauheesti liiku.

Haluaisin tietää millaista sun kipu on ? ja miten sun endo todettiin? ultrassako? Tuleeko se johonkin tiettyyn aikaan kuukausesta vai pitkin kuukautta? Siksi kyselen kun itsellä on nyt Ollut jatkuvaa alavatsakipua joka säteilee alaselkään.Kipu on niin kovaa että lamaannutta mut täysin.Särkylääke helpottaa hieman tuonne selkään kohdistuvaa särkyä mutta vatsaa ei suuremmin auta.Kävely on vaikeeta koska tärinä tekee hirveen kipeetä.Ensviikolla on naistentautienpolilla aika ultraan. Toivon sulle paljon voimia oman kipusi kanssa!! Toivon sydämestäni että saat myös avun!!

Alkuperäinen kirjoittaja papulia:
Voimia siule Heavyfreak, mitenköhän päivä on mennyt ja missä kuosis olet nyt? :hug:

Ihan kuutamolla mä oon ollu koko päivän, toi lääke posahti niin kuulaan etten oo pystyssä pysyny ja nukkunu oon pitkin päivää. Mutta ei oo ollu kipuja ja sehän se on se pääasia :)

Jospa tää tästä alkais taas helpottaan ku sai kivun kunnolla katkastua :)

Alkuperäinen kirjoittaja pupunuppunen:
Haluaisin tietää millaista sun kipu on ? ja miten sun endo todettiin? ultrassako? Tuleeko se johonkin tiettyyn aikaan kuukausesta vai pitkin kuukautta? Siksi kyselen kun itsellä on nyt Ollut jatkuvaa alavatsakipua joka säteilee alaselkään.Kipu on niin kovaa että lamaannutta mut täysin.Särkylääke helpottaa hieman tuonne selkään kohdistuvaa särkyä mutta vatsaa ei suuremmin auta.Kävely on vaikeeta koska tärinä tekee hirveen kipeetä.Ensviikolla on naistentautienpolilla aika ultraan. Toivon sulle paljon voimia oman kipusi kanssa!! Toivon sydämestäni että saat myös avun!!

Tää mun pahin kipu on koko vatsan alueella. Mut mulla on myös toisenlaista kipua joka on samanlaista ku sulla. Ja mulla saattaa näitä kipuja tulla ihan millon vaan. Tärinä tekee kans pahaa, kävellä täytyy hiipimällä ja bussissa istuminen on hankalaa.

Mulla ei oo endo koskaan näkynyt ultrassa eikä se välttämättä näykään. Pahimmillaan mulla on ollu koko vatsan alue täynnä pesäkkeitä mutta ultrassa ei näy mitään. Laparoskopia on se ainut varma tapa saada se selville :)

Oi kun ihana kuulla, että kipu on taas välillä poissa. Ennemmin sitä todella nukkuu vaik kuutamolla ku sitä kipua kuuntelee. Toivottavasti ensi yö ois parempi ja huominen vielä parempi. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja papulia:
Oi kun ihana kuulla, että kipu on taas välillä poissa. Ennemmin sitä todella nukkuu vaik kuutamolla ku sitä kipua kuuntelee. Toivottavasti ensi yö ois parempi ja huominen vielä parempi. :hug:

Kyllä mä oon ollu ihan tyytyväisenä tutkalla koko päivän. Onneks miehellä ei oo ollu mitään menoja ni on voinu olla tytön kans koko päivän. Naureskeli jo tossa että on älyttömät lääkkeet mulla, seiniä pitkin kävelin ja silmät pyörii päässä.. :laugh:

Mutta tää yrjötys ei oo kyl yhtää kivaa.. :x Mul on kauhee oksentamisen kammoki. Just tossa otin lisää pahoinvointilääkettä, jospa se helppais.

Ja kiitokset sulle :hug:

Yhteistyössä