ÄLÄ KOSKE MUN VAUVAAN!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöpökammo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöpökammo

Vieras
Siis oonko minä nipo vai mitä. Mutta minua inhottaa todella paljon, kun ihmiset tulevat koskemaan kaupungilla tai muualla meidän vauvaan! Vielä nyt flunssa aikana kun muutenkin jokapaikassa vältellään jopa kättelemistä!!

Tänään oltiin terveyskeskuksessa käymässä,esikoistytöllä on korvatulehdus, ja pakko oli ottaa meidän 4kk vauvakin mukaan. Eikö sitten ensin joku n.30-40v täti tullut vauvalle vaunuihin höpöttämään ja poskea silittelemään..hymyilin vähän vaivautuneena ja aloin keikutella vaunuja jotta tajuaisi lähteä pois.
Sitten kun oltiin lähtöä tekemässä ja puin esikoiselle takkia,vauva huusi vaunuissa,niin eikö joku yli-innokas mummo mennyt ja nappasi sen vauvan syliinsä sieltä!!! :o sitten hyssytteli ja antoi pusun poskelle. nappasin kyllä vauvan äkkiä omaan syliin. sitten vielä piteli vauvaa käsistä kiinni se mummo. voi itkut ja kädet kun on AINA suussa vauvalla! Ties minkä taudin takia se mummokin siellä tk.ssa oli :S

Olenko minä sitten ylitörkeä jos sanon suoraan että älä koske minun vauvaan!!!
miten asian voisi ilmaista sillä lailla nätisti??

No mun mies on kyllä kerran sanonut. Kyl ihmisten pitäs itte tajuta, et jos ne on ihan vieraita, niin ei tarvii tulla koskemaan. Eihän aikuisiinkaan ihmisiin noin vaan tulla koskettelemaan.

Sekin kerta oli semmonen, että joku spurguakka yritti väkisin tulla silittämään ja ottaa vauvaa syliin. :/

Minusta et ole nipo ja minusta riittää, että sanoo asiallisesti, että älä koske häneen.

Törkein mummo kävi kaupassa repimässä lapselta purulelun suusta, että älä sitä pure sitä. Itse olin sen tarkoituksella laittanut tuttiketjulla sinne syötäväksi, ettei olisi jyrsinyt toppahaalaria märäksi talvipakkasella.

Mun mielestä tollanen pitäisi ihan itekin tajuta. Ei mulle tulis mieleenikään esim. kaupungilla tuttuun törmätessä hänen vauvaansa alkaa siinä silittelemään. Jos kylään mennään, niin ensin pestään sielläkin kädet.

En voi itsekään sietää yhtään tollasta!!!!!
Mullaki kaksoset ja niitä hyssytteijöitä riitti ku ÄITI ei KERKEE!!!!!!
Voi v... että ärsytti!!!!!

Mut esikoisen kanssa olin käymässä Lahdessa kerran isossa ostarissa ja sielä eräs täti tarjoutui hoitamaan vauvaa sen aikaa kun käyn vessassa, sanoin ihan rauhallisen jämäkästi, että kiitos, otan sen mukaan. HÄN ymmärsi ja sanoi ; ahaa, ymmärrän. Tiedän että kaikki ei todellakaan ymmärrä, edes tuttavatkaan ei aina ymmärrä, ettäjos äiti ei ole sekunnissa paikalla, ei välttämättä kannata kiskoa vauvaa ilkosilleen ja alkaa tarkistelemaan pyllyn punaisuutta!!!!!!!!!!!

Periaatteessa tykkään, että lapset saa paljon hellyyttä mutta kyllä tuossa vaiheessa olisin minäkin jo sanonut, että pelkään että vauva saa flunssatartunnan. Mutta miten sitten nätisti osais sanoa se että älä koske siihen...

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Onhan toi inhottavaa, mutta kyllähän siitä pitää sanoa.
Huomaahan sen kuitenkin kun joku lähestyy uhkaavasti.

ihan varmasti sanon kyllä ens kerralla. nyt satuin just sekunniks selkäni kääntämään kun vetoketjua kyykistyin laittamaan kiinni tytölle ja sillä aikaa tuo mummo "hyökkäsi".
Kotiin kun päästiin niin kyllä pestiin tarkasti kädet ja kasvot ja pyyhin desifiointipyyhkeellä jo matkalla.
joittenkin mielestä tuo vaan on ihan normaalia käytöstä eikä siinä ole mitään pahaa tai väärää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ihan varmasti sanon kyllä ens kerralla. nyt satuin just sekunniks selkäni kääntämään kun vetoketjua kyykistyin laittamaan kiinni tytölle ja sillä aikaa tuo mummo "hyökkäsi".
Kotiin kun päästiin niin kyllä pestiin tarkasti kädet ja kasvot ja pyyhin desifiointipyyhkeellä jo matkalla.
joittenkin mielestä tuo vaan on ihan normaalia käytöstä eikä siinä ole mitään pahaa tai väärää.

Ärsyttävää. Vauvalla ei ole mitään ihmisoikeuksia tuossa suhteessa, kun kuka vaan vieras voi tulla kähmimään.
:$

Joo mä en kans ymmärrä joitain ihmisiä joiden mielestä kaikilla on oikeus koskea raskaana olevan vatsaa ja sitten sitä vauvaa kun se syntyy :headwall: :headwall:
Oli ne sit tuttuja tai ei.

Mä olisin saanu "pikkuset raivarit" jos joku kävis mun vauvan nostelemassa vaunuista/kopasta.

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Aina on vauvoja paijattu ennenkin, ei ne pöpöihin kuole. Hyvä niitä pöpöjä on saada, ei niiltä voi suojautuakaan. Herätkää hysteerikot!!!

Diggaatko sä, jos joku spurgu pusuttaa sun vauvaa? Siinä vaiheessa ainakin me ollaan sanottu, että älä koske.

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Aina on vauvoja paijattu ennenkin, ei ne pöpöihin kuole. Hyvä niitä pöpöjä on saada, ei niiltä voi suojautuakaan. Herätkää hysteerikot!!!

just näitä minä en ymmärrä. vie sitten omat lapsesi ihan vapaasti pöpöjä saamaan, mutta anna jokaisen itse päättää oman lapsensa kohdalla,halutaanko me ehdointahdoin pöpöjä vai ei.

Et mielestäni ole nipo, tai sitten minäkin olen. En mäkään tykkää, että mun vauvaa tulla koskemaan mm. käsistä yms. Ja kun ne kädet on sitten aina suussa. Onneks nyt voi pitää jo hanskoja käsissä. Niin että pidän niitä sitten kaupassa sisälläkin. Ja siinäpä muut ihmettelevät, että miksi en niitä riisu sisätiloissa. No just siksi, että kaikki eivät käpälöisi vauvaani.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Olikohan se kytännyt sopivaa tilaisuutta..
Se tosiaan on jännä juttu kun ihmiset yleensä juuri ne vähän vanhemmat pitävät jokamiehen oikeutenaan silitellä vieraita vauvoja ja raskaana olevien mahoja.

Kumpaankaan en onneksi ole törmännyt, olen varmaan liina pelottavan näköinen.. :saint:

Yhteistyössä