ÄLÄ KOSKE MUN VAUVAAN!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöpökammo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
en antas spurgun koskee, mutta vanha mummo eri asia :) Maalaisjärkeä saa käyttää tässäkin asiassa

Vanhojen ihmisten henki haisee usein pahalta, eikä hygienia muutenkaan ole välttis kovin hyvää. Mä en tykkää, että muhun koskee joku vieras. Minkä takia pientä vauvaa saa lähestyä kuka vaan?

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
en antas spurgun koskee, mutta vanha mummo eri asia :) Maalaisjärkeä saa käyttää tässäkin asiassa

miksi vanha mummo on eriasia? kaikkien vanhojen(kaan) ihmisten käis/muu hygienia ei ole kovin kummoinen. ja tämä oli vielä terveyskeskuksessa..

mulla rähmi silmät aina kun kaikki räpläs käsistä. isäni teki kauniin puisen sydämen roikkumaan vaunuista, jossa luki "Älä koske minuun!". Äiti tosin olisi toivonut tekstiä vähän kauniimmaksi, mutta mikäs siinä kun ajoi asiansa :P

En itse kertaakaan ole muiden vauvoihin koskenut luvatta, en edes kummityttöäni ottanut, ennenkuin tarjottiin syliin.
Nyt odotan taas vauvaa ja muistui mieleen nämä vauvojeni pelastusyritykset, kun äiti huomaa, eikä ehdi huolehtia, mikäli joku lapsista joskus äännähtää kaupassa. Ehkä nyt vanhempana olen tosiaan jämäkämpi, kun jotkin pöpötkin ovat nykyään eri luokkaa kun kymmennen vuotta sitten. Saatan varmaan jopa sanoa, että tee lastensuojeluilmoitus, jos lapseni näyttää huonosti hoidetulta, mutta älä tule lässytämään lapselle: eikö se äiti hoida???

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Joo mä en kans ymmärrä joitain ihmisiä joiden mielestä kaikilla on oikeus koskea raskaana olevan vatsaa ja sitten sitä vauvaa kun se syntyy :headwall: :headwall:
Oli ne sit tuttuja tai ei.

Joo tätä mahankaan koskemista mä en ymmärrä. Yks täti juuri rupes oikein nostaan mun paitaa ylöspäin ja painelemaan mahaa ilman mitään varoitusta. Semmoinen puolituttu, jonka etunimen hädin tuskin muistan. Hitto sillä ole asiaa mua koskemaan, jos mieli tekee voisi ainakin kysyä.

Ja oma mausteensa ovat nämä äidit, jotka tulevat oman 2-v räkänokkansa kanssa kylään ja sitten aloittavat "anna lottaliina suukko vauvalle, miten sä halaat, aiiii kun hienosti". Itellä tää vauva on neljäs, enkä ole koskaan omia lapsiani usuttanut vieraita vastasyntyneitä klähmimään. Siinä, että omat isosisarukset pussaa ja paijaa, on vissi ero vieraan lapseen. Kotona kuitenkin on oma bakteerikantansa..

Mä en nyt niinkään niitä pöpöjä ole aiemmin ajatellut; ne kun lentelevät ilman lähikontaktiakin. Mutta....ei lapsen tarvitse olla kaikkien kanssa niin tuttavallinen....edes niiden vieraiden mummojenkaan kanssa.
Meillä oli kans vauva-aikaan sellanen puinen sydän jossa luki; "ethän koske", eikä kukaan kyllä koskenutkaan vaunuissa olevaan vauvaan.

Voi meitä kun me olemme herkkänahkaisia! Suurin osa mummeleista ja muista tarkoittaa vain hyvää, he ehkä pitävät kovasti lapsista eivätkä ole pitkään aikaan nähneet pientä vauvaa. Mieleen tulevat muistot omista vauvoista, ja kenen mielestä pikkuinen ei olisi niin suloinen etteikö tekisi edes vähän mieli silittää pientä poskesta. Moni mummu ei ymmärrä tätä nykyajan pöpökammoisuutta ja "oman tilan" mustasukkaista varjelemista naarastiikerin lailla.

Oikeesti??? Onko ihmiset Suomessa noin kammoisia toisia ihmisia kohtaan? Ymmarran jos on esim keskos vauva, mutta ettta 4 vuotiastakin pitaa viela 'suojella' ihmiskontakteilta? Ei ihmekaan etta suomalaiset on niin sulkeutuneita... Kohta varmaan taytyy myos koululaisilta kieltaa esim. joukkue urheilu kun siinahan voi vaikka koskea toiseen! Jotain rajaa tahankin asiaan.

Vaikka pelkkiä pöpöjäkään ei kammoksu, voi silti ärsyttää ulkopuoliset ihastelijat. :snotty: Meidän vauva on kulkenut ihmisten ilmoilla miltei aina kantoliinassa, johon olen pienen piilottanut (ihan kirjaimellisesti piiloon). Muutama vieras on tosin siihenkin tullut tyrkylle, mutta useimmat pysyttelevät kaempana. Liinaankin voisi laittaa näkyviin vauvan tiedot: tyttö, 2kk jne.. niin välttyisi vielä uteliailta kysymyksiltäkin. :xmas:

On se kyllä tylyä sanoa periaatteessa ihan ystävällisille ihmisille, että älä koske vauvaan. TK:ssa tosin luulisi ihmisten tajuavan.

Vedä joku vierastuskortti esiin vaikkoiski noin pieni. Mä ymmärrän sillä ajattelen ihan samalla tavalla.
Kun tyttö oli vauva tapahtui raivostuttavan typerä juttu bussissa. Olen huono sanomaan joten kihisin vaan itekseni.
Laitoin vaunut paikalleen ja niin että muut mahtuis oleen hyvin myös bussissa. Seisoin vieressä ja pidin kiinni työntöaisan sivusta.
Ihmisiä oli jäämässä pois. Tuli joku n. 40-45v nainen kohdalle, aivasti käteensä ja vei SUORAAN siitä sen käden vaunun aisaan ja otti tukea siitä :o piti kiinni kunnes bussi pysähtyi. siis ihan kaikessa rauhassa piti sitä tukenaan kunnes jäi pois.
ENSINNÄKIN: kiitos vaan pöpöistä jotka siirsi aivastamalla käteensä SUORAAN aisaan josta minä sit pidän kii ja kosken vauvaan jos kitisee ym.
Toiseksi ajatteliko se vetää vaunut mukanaan jos tulee äkkijarrutus??? |O
PRKL että kiehuin |O mutta, kun mut on kasvatettu et oon hiljaa niin olen edelleen enkä vieläkään aikuisena osaa avata suutani vaikka teki mieli kiljua ja karjua kun eräältä oli jääny aivot kotiin. PRKL!Ni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oikeesti??? Onko ihmiset Suomessa noin kammoisia toisia ihmisia kohtaan? Ymmarran jos on esim keskos vauva, mutta ettta 4 vuotiastakin pitaa viela 'suojella' ihmiskontakteilta? Ei ihmekaan etta suomalaiset on niin sulkeutuneita... Kohta varmaan taytyy myos koululaisilta kieltaa esim. joukkue urheilu kun siinahan voi vaikka koskea toiseen! Jotain rajaa tahankin asiaan.

aikuisia tuntemattomia ihmisiä ei saa mennä koskettelemaan niin miksi lapsia saisi. miksi lapset ja raskaana olevat on vapaata riistaa kaikkien hiplattaviksi :o ei tajua???

Mua kieltämättä ärsytti sama asia, kun oltiin lääkärin vastaanotolla. Siinä aulassa joku äiti antoi lastensa tulla (tai yrittämään tulla) kattomaan meidän silloin 2-kuista vauvaa. Lapsi lääkärin vastaanotolle tulossa itsekin ja siis kipeä! räkä roikkui nenästä. Miksi ihmeessä sen äiti ei voinu sitä sen vertaa katsoa, et ois pitänyt sen poissa muista tartuttamasta.

En antanut tulla, vaan otin vauvan kopan ja siirryin kauemmaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Aina on vauvoja paijattu ennenkin, ei ne pöpöihin kuole. Hyvä niitä pöpöjä on saada, ei niiltä voi suojautuakaan. Herätkää hysteerikot!!!

en mä ainakaan pelkää pöpöjä. mietin vain miksi lapsilla ei ole oikeutta yksityisyyteen. ei mua ainakaan saa mummot kaupoissa koskea :o eikä kukaan muukaan.. miksi lapseen pitäisi kaikkien sada koskea, tätä en tajua. miksei lapsilla ole oikeuksia

Alkuperäinen kirjoittaja muumimamma-82:

aikuisia tuntemattomia ihmisiä ei saa mennä koskettelemaan niin miksi lapsia saisi. miksi lapset ja raskaana olevat on vapaata riistaa kaikkien hiplattaviksi :o ei tajua???

Miksi ei saa? Onko monissa maissa kaytantona oleva poskisuudelma esim NIIN kauhea? Ja joutuuhan suomessakin monesti kattelemaan vaikkei ehka haluaisikaan...

Alkuperäinen kirjoittaja muumimamma-82:

Miksi ei saa? Onko monissa maissa kaytantona oleva poskisuudelma esim NIIN kauhea? Ja joutuuhan suomessakin monesti kattelemaan vaikkei ehka haluaisikaan...

vieraiden pussailu ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin ja täälä siihen ei oo totuttu. suomalisessa kulttuurissa me tarvitaan sitä omaa tilaa. rasnkassa toimitaan yhdellä tavalla, suomessa toisella. ei se tee kummastakaan tavasta oikeampaa.. pitä osata arvostaa myös tätä suomalaista kulttuuria ja sitä että täälä vieraita ei lääpitä. kättely on asia erikseen ja sitäkin harrastetaan vaan virallisemmissa tilanteissa yleensä. enkä mä ainakaan sitä kaipaa vaikka nyt missään ei kätelläkän pöpöjen takia..

Mun nelivuotias on kovin utelias vauvoista ja haluais kovasti kosketella. Mutta mä olen tiukasti kieltänyt, että vauvoja ei sorkita. Jos me mennään kylään paikkaan, jossa on vauva, niin ensimmäisenä pestään kädet. Sitten kysytään vauvan vanhemmilta, saako lapseen koskea. Ja jos saadaan lupa, niin kasvoja ei saa räplätä.

Jos meillä olisi nyt vauva, en todellakaan tykkäisi siitä, että ventovieraat ihmiset tulisivat sorkkimaan lastani. Musta tuo on hyvä idea, että kiinnittää vaunuihin kieltokyltin! Mä en ole myöskään koskaan ymmärtänyt sitä, miksi joidenkin ihmisten on aina pakko saada vauva syliin. Mä tykkään lapsista ja pidän niitä kyllä mielelläni sylissä, mutta vasta, jos vanhemmat tarjoaa sitä lasta syliin. Eikä niin, että ruinataan jo suurinpiirtein synnytyslaitoksella, että "saaaanko mä syliin, anna ny....".

Alkuperäinen kirjoittaja syksyn ihana raikkaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
No kyllä mä olisin suuni avannut, jos joku tuntematon mummu nappaa lapseni syliin. Eikä välttämättä ois tullut nättiä tekstiä..
samaa mieltä, mutta tuo on lapsellista että uhoo, että sanoo rumasti, kyllä asiasta voi nätistikin huomauttaa

No kirjoitin kyllä, että VÄLTTÄMÄTTÄ ei ois nättiä tekstiä tullut.
Välillä kun saattaa äidilläkin olla hiukan huonompi päivä, niin aina ei tule niin tarkkaan mietittyä mitä sieltä suustaan päästää.

Pyrin kyllä kohteliaasti huomauttamaan, jos ympärilläni tapahtuu jotain mistä en pidä.

Yhteistyössä