Alaikäiset hakkasivat 12-vuotiaan tytön

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28406054]Kukaan ei auttanut..[/QUOTE]
Niin, kun "ei ole toimivaltuuksia". Mitä vittua!?

Radiosta kuulin ettei tuo nainen ollut helsinkiläinen joten se saattaa selittää sen miksi hän puuttui tilanteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28406067:
Niin, kun "ei ole toimivaltuuksia". Mitä vittua!?

Radiosta kuulin ettei tuo nainen ollut helsinkiläinen joten se saattaa selittää sen miksi hän puuttui tilanteeseen.

Hulluksi on mennyt touhu!

Tuo auttanut nainen ei siis tosiaan ollut helsinkiläinen.
Täällä Hesassa saa varautua siihen, että jos joutuu hullun uhriksi tai saa sairaskohtauksen niin voi tosiaan jäädä ihan oman onnensa nojaan.
Valitettavaa mutta totta.

[QUOTE="Minna";28406064]"Kukaan ei kuitenkaan auttanut Karhumäkeä, joka väänsi yksin miehen kanssa. Tilannetta seurannut mies kuvasi käsikähmää kännykällä, mutta ei tarjonnut apuaan."[/QUOTE]
Mun äiti kiertelee perinteisillä kirppareilla myymässä ja kerran joku mustalaisakka varasti jotain mutsin pöydästä. No äiti ei jäänyt seisoskelemaan vaan yritti ottaa varkaan kiinni. Homma meni lopulta painiksi lattialle ja 75-vuotias äitini pyysi ympärille kerääntyneiltä ihmisiltä apua. Arvatkaa auttoiko kukaan? Kännykkäkamerat vaan räpsyivät ja nauru raikasi.
Varas jäi lopulta tyhjin käsin ja äitini selvisi mustelmilla.
Ei muuten liene vaikea arvata että tämä tapahtui Helsingissä?

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28406095:
Mun äiti kiertelee perinteisillä kirppareilla myymässä ja kerran joku mustalaisakka varasti jotain mutsin pöydästä. No äiti ei jäänyt seisoskelemaan vaan yritti ottaa varkaan kiinni. Homma meni lopulta painiksi lattialle ja 75-vuotias äitini pyysi ympärille kerääntyneiltä ihmisiltä apua. Arvatkaa auttoiko kukaan? Kännykkäkamerat vaan räpsyivät ja nauru raikasi.
Varas jäi lopulta tyhjin käsin ja äitini selvisi mustelmilla.
Ei muuten liene vaikea arvata että tämä tapahtui Helsingissä?

Voi kauhistus!!! Mikä IHME ihmisiä vaivaa??!!

Tuo auttanut nainen ei siis tosiaan ollut helsinkiläinen.
Täällä Hesassa saa varautua siihen, että jos joutuu hullun uhriksi tai saa sairaskohtauksen niin voi tosiaan jäädä ihan oman onnensa nojaan.
Valitettavaa mutta totta.

Joo, muistan sen tapauksen, kun tyttö sai siinä keskustassa insuliinishokin tai oli ainakin alkamassa ja "laitapuolen kulkija" haki hänelle sokerimehua. Muut luulivat tytön olleen humalassa..

On kyllä tuttu ilmiö tuo helsinkiläisten välinpitämättömyys, kännykkäkameralla kuvataan kun juoppo kaatuu pää edellä asfalttiin ja sille vaan naureskellaan. Eikä viitsitä edes mennä katsomaan kävikö pahasti. Kuvataan vaan kauempaa ja naureskellaan päälle. Illalla sitte ladataan youtubeen muiden mässäiltäväksi.

Sama asia tappeluiden ja muiden onnettomuuksien kanssa.

Muistan kun minulta repes muovikassi ja ostokset levis jalkakäytävälle, kukaan ei auttanu vaan ostoksia POTKITTIIN pois edestä ja TALLOTTIIN PÄÄLTÄ.

Eikä ollut edes mikään ruuhka, vaan kadulla oli paljon tilaa.

Itse muistan edelleen järkyttyneenä kun luin lehdestä ratikkakuskin kertomuksia työstään.
Hän kertoi kuinka Hakaniemen torin laidalla joku spurgu raiskasi jotain todella vanhaa mummoa kukkapenkin laidalla.
Kuski ei voinut poistua ratikasta auttamaan mummoa koska ratikan piti pysyä aikataulussa!!!!!
Ei helvetti sentään.

Onkohan Helsingin ilmassa sitten jotain välinpitämättömyyskaasua... muistutan jälleen, että Helsingissä on hirveät määrät muualta tulleita ihmisiä, eikä heistäkään kukaan auta näköjään yhtään sen enempää. Ja kyllä, järkyttäväähän se on, jos ei apua saa. Itselläni on aivan erilaisa kokemuksia. Kun olen apua tarvinnut, olen sitä myös saanut. Olen kai onnekas.

Helsinkiläiset kyynistyvät vääjäämättä, kun kaikki yhteiskunnan pohjasakka haalitaan sinne loisimaan ja rikoksia tekemään. Turha yrittää edes tehdä mitään asian hyväksi tai voi vaikka menettää työpaikkansa, kuten kävi Antti Korhoselle, kun yritti pitää järjestystä yllä. Pääkaupunkiseudulla on alistuttu tähän järjettömyyteen, jossa rikolliset saavat mellastaa täysin vapaasti, eikä uhreilla ole mitään oikeuksia.