Alaikäisten teinejen auringon palvonta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kampaajalta, tavarataloista (ja varmasti myös netistä tilaamalla) saa hiuksille tarkoitettuja aurinkosuojasuihkeita. Suojaavat hiusta auringolta - ja myös päänahkaa! Ongelma ratkaistu :)

Monet niistä saattaa rasvoittaa tukkaa, mutta ei mun mielestä häiritsevästi, kun noina pahimpina hellepäivinä tulee pestyä hiukset melkein päivittäin muutenkin. Kannattaa kokeilla muutamaa eri tuotetta jos budjetti antaa myöten.

Mulla on kuiva, vaalea luonnonkihara tukka, ja hiukset on pakko myös suojata, muuten olis elokuussa päässä vain yksi iso rasta :)

Ja kyllä se iho ja päänahka tottuu aurinkoon kesän mittaan, älä nyt hyvä ihminen lähde mukaan tytön masisteluun vaan annat mennä ja nauttia kesästä (aurinkorasvan kanssa) ja voitelet sitten haavat jos tulee kipeillä olkapäillä kotiin.

Iloinen elämänasenne ja elämästä nauttiminen olis mun nähdäkseni teille molemmille just nyt tärkeintä :)

Tsemppiä!

Eikö tuon ikäinen sitten osaa yhtään omaa etuaan ajatella? Luulisi, ettei tarvitsisi äidin pakottaa, varsinkin kun on nyt jo kokenut, mitä paljaspäin paahteessa oleskelusta seuraa.

äitihän tässä tuntuu olevan se "onks pakko"-tyyppi. Kamalan vaikeaa ajatella että pitäs olla hattu ja rasvata. Ja tenttaa millon on pakko olla hattu ja koska. missä se lapsen järki on jos se ei kerro että suojataan jos ei tunnu hyvälle. Munkin 6v osaa pistää kivan hatun päähän itse kun siltä tuntuu. Etenkään kun se huivi/hattu ja rasva ei mitenkään estä nauttimasta kesästä.

Ylläri. Sä oot samanlainen kun mun lapseni... mutta ymmärrän kyllä. Mulla ei tuota ongelmaa, rusketun helposti, en oikeen pala. Mutta isänsä on kyllä kanssa palavaa tyyppiä ja häneltä perinyt sitten tuon perkeleen piirteen... :(

JA ARVAAPPA MITÄ, on suurimman osan päivästä sisällä! yleensä käy illalla ulkona. Eilen vaan satunnaisesti käveltiin kuumaa hiekkatietä pellon laidalla kotiin, joku 1-2h ja pam, paloi!

Mut kyllä se palaminen alkoi vähän jo toissa päivänä... JA AUTON IKKUNOIDEN LÄPI! miten on mahdollista?

Viikon about kerkesi nauttia lämmöstä, ilman palamisia...

Ei edes muistanut että viime kesänä olisi palanut samalla penteleen tavalla. Nyt taas sai muistutuksen siitä, et tais se viime kesäkin olla vähän helvettiä tässä mielessä...

Tuo on aivan mahdollista että auton ikkunan läpi polttaa. Jokakesänen riesa. Ei se lasi estä sitä säteilyä.

Ei kai noihin nyt mitää ihme konsteja ole. Jos palaa herkästi on suojauduttava hatulla tai huivilla ja aurinkorasvalla. Terveellistä ei ole polttaa itseään. Jos tyttö ei suostu laittaa keskipäivällä hattua, päänahka palaa ja sitten kärsii seuraukset. Eiköhän illalla uskalla olla ilman hattua. Mä nyt hieman Ihmettelen äidin avuttomuutta. Lyö sille tytölle faktat pöytään ja kyllä tuon ikäisen pitää tajuta. Äläkä tee tästä itse näin suurta asiaa.

Meillä teini tyttö pitää shortseja enimmäkseen, on vaalea ihoinen. Ei ole palanut vielä ainakaan, jkäyttää aurinkorasvaa ja on sitten tosi kuumalla varjossa. Ei käytä myöskään hattua, paitsi jos itse laittaa lippiksen niinkun vaatteidensa mukaan. Ei ole minusta oikein sekään , että puetaan jotain paksuja vaatteita niille lapsille, sen kerran kun on lämmintä. Vinkkaa tytölle, ettei olisi ulkona suorassa auringon paisteessa, varmaan jöytyy niitä varjopaikkojakin, Itse olen ollut aina kesällä pienemmissä vaatteissa, enkä pidä kesällä mitään pitkä hihaisiakaan. Olen 40v, eikä ole sitä ihosyöpää tullut, ei myöskään ihmeemmin niitä ryppyjä.