Alakuloinen mies :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuskastunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuskastunut

Vieras
Miten ihmeessä voi auttaa miestä, joka on selkeästi alakuloinen? Hän ei itse halua asiasta puhua ja ärsyyntyy heti, jos vähänkin vihjaan, että hänen käytöksensä viittaa masentuneisuuteen. Ammattiavusta puhuminen on kuin punainen vaate hänelle. Mies ei halua nähdä minua, eikä kuulla minusta. Mitään iloa elämässä ei ole, mikään ei kiinnosta, mitään ei huvita suunnitella tai tehdä. Eikä hän kai mitään jaksaisi tehdäkään. Emme ole seurustelleet kovin kauaa, mutta mielestäni ollaan oltu ihan onnellisia. En tiedä pitäisikö antaa hänen olla, vai tuputtaa apua/seuraa? Mies on minulle tärkeä, eikä tunnu kivalta, että toisella on paha olo. :(

Miten ihmeessä voi auttaa miestä, joka on selkeästi alakuloinen? Hän ei itse halua asiasta puhua ja ärsyyntyy heti, jos vähänkin vihjaan, että hänen käytöksensä viittaa masentuneisuuteen. Ammattiavusta puhuminen on kuin punainen vaate hänelle. Mies ei halua nähdä minua, eikä kuulla minusta. Mitään iloa elämässä ei ole, mikään ei kiinnosta, mitään ei huvita suunnitella tai tehdä. Eikä hän kai mitään jaksaisi tehdäkään. Emme ole seurustelleet kovin kauaa, mutta mielestäni ollaan oltu ihan onnellisia. En tiedä pitäisikö antaa hänen olla, vai tuputtaa apua/seuraa? Mies on minulle tärkeä, eikä tunnu kivalta, että toisella on paha olo. :(
Suikkiin ottoa...?

Viimeksi muokattu:
Miksi sinä olet miehen kanssa, joka haluaa vain mököttää omissa oloissaan eikä halua viettää sinun kanssasi aikaa? Sinä olet rakastunut ja hullaantunut hänessä johonkin sellaiseen, jota ei ole olemassa. Miehesi on nyt sellainen, millainen hän normaalisti on. Miksi siis käytät aikaasi haaveilemalla jostakin sellaisesta, millainen hän voisi olla, jos vähän ryhdistäytyisi, sillä jos mies ei halua apua, niin sinä et kerta kaikkiaan pysty tekemään yhtään mitään asialle.

Nyt kuukauden alussa on hyvä pistää seuraava etappi joulukuun alkuun. Jos suhteessanne ei tapahdu minkäänlaista positiivista kehitystä, niin ehkä se herättää sinut miettimään, että onko tässä suhteessa mitään järkeä. Jos vielä haluat jatkaa, niin aseta taas seuraava etappi kuukauden päähän ja tarkastele, että miten joulun ja uudenvuoden vietto sujui.

Masentunut ihminen saattaa vetää kumppaninsakin synkkyyteen. Välttämättä sitä ei edes huomaa, että nauraminen vähenee ja ilonaiheet kutistuvat. Kohta huomaat, että ystäväpiiri pienenee ja olette kumpikin kotona päivästä toiseen katselemassa seiniä.

Vaikuttaa ihan aidolta debikseltä. Mutta onko kyseessä ns. luonteeseen kuuluva down tila ja sitä myöten väliaikainen erakoituminen "mökille meno yksin"vai matka vakavaan sairastumiseen niin senhän saat selville utsimalla kavereilta.

Herranen aika, eihän mies nyt koko ajan ole tuollainen ollut. Tuskin kukaan nyt saa alakulollaan naista hullaantumaan... Mehän nimenomaan olemmekin viettäneet tosi paljon aikaa yhdessä jo monen kuukauden ajan. Välillä on tullut näitä "huonoja päiviä", ja kun on tullut, niin ne on sitten tosi huonoja... Varmaankin siis erakko-tyyppiä, kuten titityy kyseli. Ajattelin nyt antaa miehelle omaa tilaa, ja katsoa, muuttuuko se ääni kellossa vai ei.

Mun ex-mies oli tuollainen loppuaikana. Selvästi alakuloinen ja pinna kireällä. Vaikka miten kyselin, ei kertonut mikä on tai väitti työhuoliksi. Minä tai mitkään yhteiset asiat eivät kiinnostaneet. Todellisuudessa hautoi eroa. Että ihan turhaan ainakin minä huolehdin siitä paskiaisesta.

Neuvoni on, että sä voit tiettyyn rajaan saakka yrittää auttaa. Jos mies ei apua huoli eikä mitään tilanteelle halua tehdä, et sille mitään voi. Toivottavasti teillä ei ole samasta kyse kuin meillä. Mutta voihan olla, että miehelläsi on jotain asioita, joista ei halua tai uskalla kanssasi puhua.

Useamman vuoden tuollaisen miehen kanssa eläneenä voin kertoa että rankkaa tulee olemaan. Juuri se että toisen käytöksestä näkee että jotain on vialla mutta kun yrittää jutella niin toinen vain suuttuu. Syyttää korkeintaan sitä että töissä ei ole kivaa. Onhan se toki syy sekin, mutta jotain pitäisi kai sillekin asialle sitten tehdä. Ei ole kivaa jos on liian vähän tekemistä töissä, ei ole kivaa jos on kiire töissä, ei ole kivaa kun esimies on "sellainen ja tällainen"...
Ja mies on koko ajan niin väsynyt että haluaa vain nukkua illat ja viikonloput.
Sanoisin kyllä että juokse ja lujaa niin kauan kuin vielä voit...

Yhteistyössä