Alan ymmärtää että minulla on alkoholiongelma.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
aa- auttava puhelin vastaa klo 9-21 p.09-750 200
ja aa-vertaistukihenkilö,raitistunut alkoholisti vastaa p.09-8573438

olen soittanut sieltä ja saanut neuvoja ja tukea läheiseni alkoholiongelmaan liittyen

No, join eilen sen mitä join ja ilta meni aivan kamalassa ahdistuksessa. Olin todella humalassa.

Tänään aamulla juttelin miehen kanssa ja sovittiin että puhun hänelle enemmän näistä asioista. Mies on tiennyt että minulla lipsuu herkästi joskus alkon otto, mutta ei ole halunnut puuttua asiaan kun se ei mitään hirveetä kittaamista mulla kuitenkaan ole ollut.

Nyt on kankkunen, päätä särkee ja vituttaa armottomasti. Ajattelin että mun tarttee nyt kieltäytyä kokonaan alkosta. En eilen kertonut mutta olen juonut enemmän tai vähemmän nyt viikon aikana jo 4krt... Eli paljon. Nyt on aika puuttua peliin kun sille vielä voi suht helpolla jotain tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sen tuedän että mulla on ollut rankempi elämä kuin 90% suomessa, mutta silti mietin ettei mulla ole oikeutta kitistä.

Sä et tiedä mitään toisten elämän rankkuudesta, joten älä kitese ja hae sääliä!

Ensi askel on tunnustaa itsellensä ongelma, toinen askel on hakea toisilta apua, kun ei itse voi itseään auttaa.

Joku kirjoitti tuon lauseen aikaisemmin, ja asia on juuri noin. Parastuisitko omin avuin esim. syövästä, veritulpasta, anoreksiasta, vatsahaavasta.... Alkoholismi on sairaus, josta ei parane pelkästään omin voimin. AA-kerhosta saa tukihenkilön, joka auttaa hankalan hetken yli. Siis sitä apua, jota ehkä haet kriisipuhelimesta. Myös sukulaiset ja ystävät voivat auttaa, jos oikeasti suostut heidän autettavakseen.

Hei ap, tekstisi ois voinut olla mun kirjoittamaa. Mullakin takana erityisen rankka elämä, ei kovin onnellinen lapsuus, nuoruus täysin hunginnolla ja pari epätervettä parisuhdetta jossa koin väkivaltaa ja muut paskaa. Eronkin jälkeen vuodet on olleet rankkoja, mielenvikainen ex piinaa ja lapset tuottaa harmaita hiuksia ja murhetta. Olen kai pikkuhiljaa masentunut ja nykyään jo burnoutin partaalla.
Itse juon kerran viikkoon, yleensä aina perjantaisin. Olen pystynyt rajoittamaan juomiseni kahteen perjantaihin/kk kun lapset on poissa mutta välillä lipsuu.. kerta-annos on vähintään 8 puolen litran siideriä. Baareihin en mene, tissuttelen kotona. Ja joka kerta seuraavana aamuna on kauhea morkkis ja henkinen paha olo. Joka kerta päätän että nyt pidän tipattoman kuukauden mutta ei se onnistu. Sama homma on esim ruuan suhteen, en vaan pysty pidättäytymään jostain kokoaan. Mulla on myös jonkinsortin syömishäiriö, BED:iä epäilen.

Suvussa on molemmin puolin paljon alkoholisteja, mukaanlukien omat vanhempani ja kai veljenikin juo liikaa. Pelottaa että luisun samaan suohon.

Niin pohjalla en ole, että minnekään katkaisuun pääsisin (tai edes haluaisin, olen "alalla" joten en kehtaisikaan). Tänäänkin jo odotan lähes tuskissani huomista että pääsen töistä ja saan haettua siideriä illaksi.

Tunnistan olevani masentunut, eikä alkoholi tosiaankaan auta asiaa, päinvastoin. Mutta en siitä pysty erossakaan olemaan :( En tiedä mitä teen.

Alkuperäinen kirjoittaja kohtalotoveri:
Hei ap, tekstisi ois voinut olla mun kirjoittamaa. Mullakin takana erityisen rankka elämä, ei kovin onnellinen lapsuus, nuoruus täysin hunginnolla ja pari epätervettä parisuhdetta jossa koin väkivaltaa ja muut paskaa. Eronkin jälkeen vuodet on olleet rankkoja, mielenvikainen ex piinaa ja lapset tuottaa harmaita hiuksia ja murhetta. Olen kai pikkuhiljaa masentunut ja nykyään jo burnoutin partaalla.
Itse juon kerran viikkoon, yleensä aina perjantaisin. Olen pystynyt rajoittamaan juomiseni kahteen perjantaihin/kk kun lapset on poissa mutta välillä lipsuu.. kerta-annos on vähintään 8 puolen litran siideriä. Baareihin en mene, tissuttelen kotona. Ja joka kerta seuraavana aamuna on kauhea morkkis ja henkinen paha olo. Joka kerta päätän että nyt pidän tipattoman kuukauden mutta ei se onnistu. Sama homma on esim ruuan suhteen, en vaan pysty pidättäytymään jostain kokoaan. Mulla on myös jonkinsortin syömishäiriö, BED:iä epäilen.

Suvussa on molemmin puolin paljon alkoholisteja, mukaanlukien omat vanhempani ja kai veljenikin juo liikaa. Pelottaa että luisun samaan suohon.

Niin pohjalla en ole, että minnekään katkaisuun pääsisin (tai edes haluaisin, olen "alalla" joten en kehtaisikaan). Tänäänkin jo odotan lähes tuskissani huomista että pääsen töistä ja saan haettua siideriä illaksi.

Tunnistan olevani masentunut, eikä alkoholi tosiaankaan auta asiaa, päinvastoin. Mutta en siitä pysty erossakaan olemaan :( En tiedä mitä teen.

Aivan kuin minun kirjoittamaa! Minullakin ongelmaa syömisen kanssa. Teininä sairastin anoreksiaa, sittemmin taas ahmimisesta tuli ongelma ja nykyäänkin olenkin sairaalloisen ylipainoinen. Alkoholi ja ruoka on todelliset ongelmat.

Tänä aamuna klo 9 minun teki niin mieli siideriä. Ihan niin paljon että se teki fyysisesti jo pahaa. Himo oli suuri. Tällä hetkellä odotan iltaa että "saisi luvan" ottaa vähän siideriä... Tämä on ihan kamalaa.

Minulla lapsuus oli todella rankkaa, nuoruus meni sekoillessa jopa huumeiden kanssa. Ei pahasti, mutta kuitenkin. Koko sukuni on alkoholisteja täynnä, lähes kaikki.. :( Eli geeneissä kulkee hyvin vahvana.

Tsemppiä sinulle!

Alkuperäinen kirjoittaja v:
http://xestia.net/testit/bdi.php Teeppäs masennustesti. Sama tehdään sinulle ekalla mtt-käynnillä jos menet.

Minulle on tehty noita pari vuotta takaperin useita. Olin masennuksen vuoksi lääkityksellä ja terapiassakin...

Tein sen ja sain tulokseksi 40. Yli 30 on kuulemma jo merkki vakavasta masennuksesta.

Jotenkin vaikea ymmärtää. Silloin kun sairastin masennusta, olin oikeasti sairas. Olin täysin lamaantunut, makasin vain sängyssä. Nyt kuitenkin pystyn toimimaan, hoidan kotia, lapsia, käyn töissä. Ei tunnu yhtään sille kuin silloin kun olin masentunut.

Ai että mun tekis mieli ottaa taas.... Kyllä tämä nyt vaan on ongelma ja näköjään lomalla nousee pintaan. Ei ole töitä joten mieli sanoo että miksipä ei.

Kävin jo ostaakin siideriä.. :´( Mutta en ole vielä avannut. Apua.

Mulla ei ole alkoholiongelmaa, mutta tiedän mitä tuo on. Mulla se on ollut samanlaista suklaan kanssa. :ashamed: Nyt on niin rajut keinot käytössä että on jo aika pakko päästä irti (rahat vietiin anoppilaan joten en vaan voi lähteä ostamaan kun himottaa..). Oon lukenu kirjaa Bitten Jonsson: Sokeripommi - irti sokeririippuvuudesta, siinä puhutaan muistaki riippuvuuksista, ne liittyy toisiinsa. Se on auttanu mua ymmärtämään riippuvuuksia lisää, ja sitä aivojen kemiaa mistä se kaikki johtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Mulla ei ole alkoholiongelmaa, mutta tiedän mitä tuo on. Mulla se on ollut samanlaista suklaan kanssa. :ashamed: Nyt on niin rajut keinot käytössä että on jo aika pakko päästä irti (rahat vietiin anoppilaan joten en vaan voi lähteä ostamaan kun himottaa..). Oon lukenu kirjaa Bitten Jonsson: Sokeripommi - irti sokeririippuvuudesta, siinä puhutaan muistaki riippuvuuksista, ne liittyy toisiinsa. Se on auttanu mua ymmärtämään riippuvuuksia lisää, ja sitä aivojen kemiaa mistä se kaikki johtuu.

Apua, suklaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:

Apua, suklaan?

Korvaatko arjessa alkoholinhimoa kenties suklaalla, karkeilla, roskaruualla, leivonnaisilla, hedelmillä tai muilla nopeilla sokereilla? Tai tupakalla?

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
mulla kans BED ja alkon kanssa on ollut ongelmia sun muuta aikoinaan..

Miten pääsit tuosta alkosta eroon?

Join taas eilen illalla. En jaksa laskea montako siideriä, ehkä 8. 11 ostin kaupasta, ja tais niitä jäädä. Aloittelin illalla puol kuus ja menin nukkumaan kai joskus puolen yön maissa. Sen verran olen tyytyväinen itseeni, että tälleen seuraavana päivänä ei koskaan tee mieli juoda yhtään lisää. Se himo tulee vasta seuraavana perjantaina :(

Yhteistyössä