Alan ymmärtää että minulla on alkoholiongelma.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kohtalotoveri:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
mulla kans BED ja alkon kanssa on ollut ongelmia sun muuta aikoinaan..

Miten pääsit tuosta alkosta eroon?

Join taas eilen illalla. En jaksa laskea montako siideriä, ehkä 8. 11 ostin kaupasta, ja tais niitä jäädä. Aloittelin illalla puol kuus ja menin nukkumaan kai joskus puolen yön maissa. Sen verran olen tyytyväinen itseeni, että tälleen seuraavana päivänä ei koskaan tee mieli juoda yhtään lisää. Se himo tulee vasta seuraavana perjantaina :(

Vaihda miedompaan...

Siitähän se lähtee, kun sanoo ääneen että mun on paha olla. Joko alko on ongelma tai alko lääke niihin ongelmiin. Mielenterveystoimistoon soitto ja sinne kun sanoo että nyt on pakko päästä juttelemaan, niin toivottavasti aika järjestyy! Henkilökohtaisesti itselläni vääristynyt suhde alkoholiin myös, olen entinen sekakäyttäjä, ja vaikka juonkin alkoholia todella harvoin niin syyllisyys on hirveä, pidän itseäni todella huonona ihmisenä kun en ole lopettanut juomista kokonaan. Ja siis juon ravintolassa itseni humalaan, noin kerran kahdessa kuukaudessa :) Mutta, kyllä ongelmakäytöstä voi selvitä, jos vain tarpeeksi haluaa auttaa itseään :)

Ongelmahan ei ole juomiesi määrä, vaan juuri tuo, että ajattelet juomista hyvin usein, tartut jokaisena mahdollisena hetkenä siideriin ja se, millaisen olon ne sulle aiheuttavat. Jollain muulla tavalla pitäisi alkoholin tuoma hyvänolontunne saada sulle aikaiseksi. Mikä se keino olisi, siihen en osaa vastata, mutta ehdottomasti sun kannattaa tuon masennuksesi vuoksi hakeutua jonnekin ammattiavun piiriin. Toivottavasti pääset! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Join taas eilen illalla. En jaksa laskea montako siideriä, ehkä 8. 11 ostin kaupasta, ja tais niitä jäädä. Aloittelin illalla puol kuus ja menin nukkumaan kai joskus puolen yön maissa. Sen verran olen tyytyväinen itseeni, että tälleen seuraavana päivänä ei koskaan tee mieli juoda yhtään lisää. Se himo tulee vasta seuraavana perjantaina :(

Vaihda miedompaan...

Eipä taida paljon miedompaa olla, kuin nuo kaupan siiderit. Mitään muuta alkoholia en juo, kun en niistä tykkää. Valkkaria joskus, mutta sen lantraan vichyllä.
Jotain pitäis tehdä..

Alkuperäinen kirjoittaja kohtalotoveri:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Vaihda miedompaan...

Eipä taida paljon miedompaa olla, kuin nuo kaupan siiderit. Mitään muuta alkoholia en juo, kun en niistä tykkää. Valkkaria joskus, mutta sen lantraan vichyllä.
Jotain pitäis tehdä..

Tuollainen kerran viikossa juominen on lähinnä tapa, opittu (huono) tapa josta on ihan mahdollista päästä eroon :) Jos oma vahva päätös olla juomatta ei pidä, täytyy pyytää apua, vaikka läheisiltä. Muuta kivaa tekemistä, oman henkiseen hyvinvointiin satsaamista muilla tavoin. Vaihtoehtoja on miljoonia. Jos olo on sellainen ettei muu tekeminen kiinnosta, täytyy ensin selvittää että mitä siellä päänupissa on sellaista että on "pakko" juoda. Jos kyseessä on vaan tottumus, täytyy tilalle hankkia joku toinen tapa. Ja ihan perinteiset alkoholisteille tarkoitetut palvelut ovat myös niille ketkä ovat vain huolissaan alkoholinkäytöstään :)

Yhteistyössä