Alanya, onko kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kattelin just lomaillessa telkkarista, kun oli siepattu lapsi, et saavat siltä irrotettua esim. toisen munuaisen. Siellä on aika huimaa elinkauppaa, ilmeisesti mafia pyörittää.
 
Kannattaa kyllä varoa niitä baaripoikia,kovia ovat pokaamaan turisteja.
Mua itseäni inhottaa ne venäläiset akat,joita ne jätkät siellä p*anevat ja sitten saavat niiltä kaikki taudit,mut jos hauaa vaan m*unaa niin se on oma asia, jos onnistuu hankkimaan jonkun taudin siltä ressultaan :D turkkilaiset pitävät varmaan suomaliaisia akkoja aika helppoina ;)
 
Joo tosta mun miehenikin on puhunut,noista mafiaoiden lasten kaappauksista :/
Mutta ollaan kyllä saatu lomailla ihan rauhassa ja lapsikin on voinut olla ihan turvallisesti siellä.
Tuskin ne mafiat mihinkään turisti paikkaan hyökkäisivät.
 
hampurilaistenko takia lähtisit turkkiin asti? :D vaikka niitä samoja hampurilaisia saa täältä suomestakin. Pääsee halvemmalla,jos niitä täällä söisi,uikä turkkiin asti lähtisi hampurilaisia syömään.
Turkkilainen ruoka on hyvää,itse ainakin syyön sitä ennemmi,kuin samoja hamurilaisia mitä saa täältä suomestakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hamppari:
hampurilaistenko takia lähtisit turkkiin asti? :D vaikka niitä samoja hampurilaisia saa täältä suomestakin. Pääsee halvemmalla,jos niitä täällä söisi,uikä turkkiin asti lähtisi hampurilaisia syömään.
Turkkilainen ruoka on hyvää,itse ainakin syyön sitä ennemmi,kuin samoja hamurilaisia mitä saa täältä suomestakin.

Hampurilaiset ei ole se syy, että menemme Turkkiin, kunhan kysyin, onko siellä Mäkkäri, jos iskee roskaruuan himo. Lisää kokemuksia Alanyasta otetaan vastaan :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa kyllä varoa niitä baaripoikia,kovia ovat pokaamaan turisteja.
Mua itseäni inhottaa ne venäläiset akat,joita ne jätkät siellä p*anevat ja sitten saavat niiltä kaikki taudit,mut jos hauaa vaan m*unaa niin se on oma asia, jos onnistuu hankkimaan jonkun taudin siltä ressultaan :D turkkilaiset pitävät varmaan suomaliaisia akkoja aika helppoina ;)

Enpä ole lähdössä sinne miehen hakuun...
 
talvella siellä ei ole mitään,kun kylmää ja vesisateita eli ei kannata mennä.
Kesällä on parasta aikaa lähteä turkkiin lomalle,elokuu on siellä tosi kuuma ja kuiva,jos ei välitä niin kuumasta ei kannata elokuussa sinne suunnata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
talvella siellä ei ole mitään,kun kylmää ja vesisateita eli ei kannata mennä.
Kesällä on parasta aikaa lähteä turkkiin lomalle,elokuu on siellä tosi kuuma ja kuiva,jos ei välitä niin kuumasta ei kannata elokuussa sinne suunnata.

Toukokuun loppua ajattelimme. Ei sinne varmaan tehdä matkoja talvella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onkohan åbo käynyt Alanyassa, jos voisi kommentoida :)

Itse asiassa olen :D mutta ei mulla oo sen kummempaa kerrottavaa....

Ihan kiva mesta, turistikohde josta löytyy kuitenkin sitä "oikeaa elämää " myös. Ihanat rannat, paljon shoppailtavaa, erinomaista sapuskaa (itse kävin aina pikkuruisissa paikallisten suosimissa ravintoloissa) ja myös se Mäkkäri, tosin suosin Burger Kingiä mielummin.

Toukokuun loppu on hyvä aika matkustaa, enkä mä oo osannut mitään munuaisvarkauksia Turkissa koskaan pelätä.
 
Me ei matkusteta muualle kuin Turkkiin. Mä vaan suosittelen ja ylistän. Me ollaan oltu kerran SunPark Gardenissa ja se oli ainakin kiva paikka. Sen jälkeen ollaan oltu incekumissa 5tähden hotelleissa.
 
Katoppa vielä ennen päätöstä sellanen matkatoimisto kun nazar. Niillä tosi hyviä kohteita lapsiperheille. Ollaan oltu nyt kolme kertaa. Kaksi kertaa PlanetPegassoksessa ja kerran Pegassos Worldissa. Ensimmäisestä on puolen tunnin bussimatka Alanyaan shoppailemaan. Lapset ainakaan meillä ei halua muuta kun olla meressä ja altailla :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Katoppa vielä ennen päätöstä sellanen matkatoimisto kun nazar. Niillä tosi hyviä kohteita lapsiperheille. Ollaan oltu nyt kolme kertaa. Kaksi kertaa PlanetPegassoksessa ja kerran Pegassos Worldissa. Ensimmäisestä on puolen tunnin bussimatka Alanyaan shoppailemaan. Lapset ainakaan meillä ei halua muuta kun olla meressä ja altailla :)

Pistetään korvan taakse ja kiitos åbolle =)
 
Mä ihastuin siinä Nazarissa ja Planet Pegassoksessa siihen Nemon linnaan. Muutenkin on lasten kanssa tosi helppo olla kun ruokaa ja juomaa on koko ajan tarjolla. Kertaakaan ei ole ollut vatsavaivoja, vaikka kaikkea on maisteltu. Huoletonta lomailua. Niillä on siellä Alanyassakin hotelleja. Mä ajattelin seuraavaksi mennä johonkin niistä vesipuistohotelleista.
 
Meillä on Alanyan Obassa loma-asunto. Eli siellä tulee käytyä usein. Alanya on kiva paikka lomailla etenkin lasten kanssa, turkkilaiset ovat tosi lapsiystävällisiä. Huomioivat aina ruokapaikoissa ym. lapset ihan erityisesti. Ruoka on hyvää, eläminen kaikkiaan edullista. Toukokuu on mun mielestä paras aika matkustaa Alanyaan. Kouluikäisille lapsille riittää varmasti tekemistä, sieltä löytyy pieni huvipuisto, vesipuisto, pelisali Alanyumin kauppakeskuksessa, keilahalli ymym.
 
Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:
Meillä on Alanyan Obassa loma-asunto. Eli siellä tulee käytyä usein. Alanya on kiva paikka lomailla etenkin lasten kanssa, turkkilaiset ovat tosi lapsiystävällisiä. Huomioivat aina ruokapaikoissa ym. lapset ihan erityisesti. Ruoka on hyvää, eläminen kaikkiaan edullista. Toukokuu on mun mielestä paras aika matkustaa Alanyaan. Kouluikäisille lapsille riittää varmasti tekemistä, sieltä löytyy pieni huvipuisto, vesipuisto, pelisali Alanyumin kauppakeskuksessa, keilahalli ymym.

Kiitos anneka66 :)
 
Me tykättiin viime kesänä tosi paljon kun siellä ekaa kertaa käytiin ja varmasti lähdetään toisenkin kerran. Miehellä tosin kävi huono tuuri ja sai matkamuistona salmonellan -> Suomessa suoraan päivystyksen kautta osastolle tiputukseen muutamaks päiväks :( Mutta hänkin on lähdössä vielä uudelleen, ei pilannut lomafiilistä kuitenkaan :) Huono tuuri vaan..

Suosittelen lämpimästi veneretkiä, aivan ihana oli viettää päivä merellä ja katsella sitä kautta maisemia. Meidän veneretkellä oli suomalainen opas ja lapsille mm. suomalaisia lautapelejä (afrikan tähti jne), joten hyvin oli sillon kaikki hoidettu :) Aurinkomatkojen matkalla oltiin ja retki valittiin heidän valikoimistaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hali87:
Me tykättiin viime kesänä tosi paljon kun siellä ekaa kertaa käytiin ja varmasti lähdetään toisenkin kerran. Miehellä tosin kävi huono tuuri ja sai matkamuistona salmonellan -> Suomessa suoraan päivystyksen kautta osastolle tiputukseen muutamaks päiväks :( Mutta hänkin on lähdössä vielä uudelleen, ei pilannut lomafiilistä kuitenkaan :) Huono tuuri vaan..

Suosittelen lämpimästi veneretkiä, aivan ihana oli viettää päivä merellä ja katsella sitä kautta maisemia. Meidän veneretkellä oli suomalainen opas ja lapsille mm. suomalaisia lautapelejä (afrikan tähti jne), joten hyvin oli sillon kaikki hoidettu :) Aurinkomatkojen matkalla oltiin ja retki valittiin heidän valikoimistaan.

Kuinkahan yleistä on saada salmonella Turkista?
 
Olen kerran ollut ja oma kokemukseni että paikalliset yrittää huijata joka käänteessä, joten pitää olla skarppina esim maksutilanteissa. En myöskään pitänyt siitä aika agressiivisesta tyylistä kaupata asioita mut mä oonkin tämmönen herkkähipiäinen.
Paljon turisteja siellä on mm. ruotsalaisia, saksalaisia jne.
Myyjät huuteli osta osta, stockmanin laatu, anttilan hinta!
 

Yhteistyössä