Turkissa käyneitä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja reissaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

reissaaja

Vieras
Millainen paikka on maalis-huhtikuun vaihteessa? Lasten kanssa oltas lähdössä jos saadaan äkkilähtö... Ei taitas liian kuuma ainakaan olla? Kokemuksia. Viimeks käyny 10v sitten joten varmasti muuttunut paikka..Alanya
 
Mä olen asunut Turkissa useamman vuoden. En tosin Alanyassa, vaan Marmariksessa, mutta Alanyassakin tuli käytyä.
Maalis-huhtikuun vaihteessa ei ainakaan kuuma ole. Päinvastoin, voi olla vielä kylmäkin. Siis turkkilaisen mittapuun mukaan kylmä :D, meikäläisittäin lämpöistä. Illat ja yöt etenkin on viileitä, ja koska hotellien lämmitys on vähän niin ja näin, voi fleecepuku ja villasukat olla ihan hyvä yöasu. Kaikki ravintolat ja kaupat eivät ole tuolloin vielä auki, koska varsinainen turistikausi alkaa vasta huhti-toukokuussa. Vesipuistot on ehkä vielä kiinni, Marmariksessa ne avattiin yleensä toukokuun puolessavälissä. Voi olla vielä rakennustöitä yms. Sadekuurot mahdollisia, mutta todennäköisimmin päivät tulevat olemaan aurinkoisia ja sopivan lämpöisiä kuitenkin. Lasten kannalta oikein kivat kelit, kunhan ei käy huono tuuri ja osu sateista viikkoa kohdalle.
Mä olen nauttinut eniten nimenomaan keväästä ja loppusyksystä Turkissa. On lämpimiä päiviä, vaan ei liian kuumaa. Eikä ollut vielä turisteja möykkäämässä ja suoraan sanottuna pilaamassa kaupunkia :snotty: . Pakko niitä oli kuitenkin sietää, kun ne toivat meille ja monelle muulle elannon. Heinä-elokuussa turistipaikat oli niin täynnä, että teki mieli paeta vuorille rauhaan, pois ihmisvilinästä ja metelistä.
 
Mun serkku asuu Antalyassa (ja asui sitä ennen Istanbulissa) ja olen käynyt Turkissa lukuisia kertoja. Usein olen käynyt just maalis-huhtikuussa tai syksyllä. Mun mielestä tuolloin keväällä ei todella ole vielä lämmintä siellä, vaan muutaman kerran on ollut oikeestu kylmä. Ja öisin tosiaan tosi kylmä!
Alanyassa en ole käynyt, mutta kaikenkaikkiaan Turkki on aivan ihana maa, ja kansa siellä tosi mukava myös!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Mun serkku asuu Antalyassa (ja asui sitä ennen Istanbulissa) ja olen käynyt Turkissa lukuisia kertoja. Usein olen käynyt just maalis-huhtikuussa tai syksyllä. Mun mielestä tuolloin keväällä ei todella ole vielä lämmintä siellä, vaan muutaman kerran on ollut oikeestu kylmä. Ja öisin tosiaan tosi kylmä!
Alanyassa en ole käynyt, mutta kaikenkaikkiaan Turkki on aivan ihana maa, ja kansa siellä tosi mukava myös!

Onko sun serkulla kaksi lasta, tyttöjä? =)
Mietin, että tunnenko hänet...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Mun serkku asuu Antalyassa (ja asui sitä ennen Istanbulissa) ja olen käynyt Turkissa lukuisia kertoja. Usein olen käynyt just maalis-huhtikuussa tai syksyllä. Mun mielestä tuolloin keväällä ei todella ole vielä lämmintä siellä, vaan muutaman kerran on ollut oikeestu kylmä. Ja öisin tosiaan tosi kylmä!
Alanyassa en ole käynyt, mutta kaikenkaikkiaan Turkki on aivan ihana maa, ja kansa siellä tosi mukava myös!

Onko sun serkulla kaksi lasta, tyttöjä? =)
Mietin, että tunnenko hänet...

Ei ole, yksi poika vaan :)
 

Yhteistyössä