Alapään vaiva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohtalon tovereita?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohtalon tovereita?

Vieras
Mulla on tässä aika pitkään vaivannut alapään kuivuus. Valkovuotoni on lähes olematon.

Pari viikkoa sitten sain virtsatietulehduksen johon söin antibioottikuurin. Otettiin uusi viljely ja sain tulokset eilen ja oli puhdas eli lääke auttoi.

Oireita ei ole enää mutta tällainen ihmeellinen juttu on ilmaantunut. Mun alapäässä on poltteen kirvelyn tunne ja tätä ilmenee outoa kyllä vain iltaisin kun pitäis mennä nukkumaan. Olenko mä tulossa hulluksi? Kuulostaa ainakin siltä että vois olla psyykkinen vaiva kun tuota vaivaa ilmenee aina vain illalla nukkumaan mentäessä?

Tuli kyllä mieleen että jos olis vaikka hiiva mutta miten mulle nyt yhtäkkiä hiiva olis tullut? mulla ei ole ikinä ollut hiivaa vaikka olisin kuinka antibiootteja syönyt..

toinen vaihtoehto olis joku muu emätintulehdus.. mutta kun eipä juuri ole tuota valkovuotoa niin eipä siitä oikein voi mitään tulkita... alapää ei haise...

Gynelle aika vasta 1.4 ellei tuu peruutus aikoja ennen sitä...

Mulla oli joskus 2,5-vuotta sitten vti-kierre ja sen jälkeen kun se kierre loppui mulla oli kanssa tätä samaa polte tunnetta ja meinasin tulla hulluksi. Sillon käbin gynellä eikä löytynyt muutaku streptokokki B emättimestä mutta gyne sanoi sen olevan normaali bakteeri emättimessä, varmuudeksi kuitenkin sain dalacinia. Mutta eipä se juurikaan siihen polte tunteeseen auttanut. Tuhlasin sillon varmaan satoja euroja kaikenmaailman lactal, gynolact, repadina, ceridal ym emätin valmisteisiin. Osa niistä helpotti muttei poistanut kokonaan vaivaa.. Sitten yhtäkkiä vaan se katosi itsestään ja on ollut poissa kunnes nyt iski sitten....

Mysteeriksi on mulle jäänyt mistä koko tämä homma saa alkunsa mikä pistää sen alkuun...

Sillon kun mulla oli se vti-kierre niin imetin ja olin käyttänyt 3kk minipillereitä nimeltä cerazette. mulla oli imetyksen takia kuivat limakalvot ja tuo cerazette pahensi asiaa entisestään. olisko se saanut hormonit sellaiseen tilaan että kuivuin liikaa ja siitä sitten lähti tulehdukset liikkeelle?

Ärsyttää vaan kun tuo kuivuus ei oo koskaan täysin poistunut vaan jäänyt niinku krooniseksi. gynen mukaan mulla on ohuet limakalvot. määrännyt estrogeeni voidetta mutta en uskaltanut silloin käyttää kun pelkäsin että se vaikuttaa mun migreeniin. mutta nyt kysyin asiaa neurolta ja se on kuulemma ok käyttää esim apteekista saatavaa reseptivapaata ovestinia.

mutta ensin aijon käydä gynellä varmistaa ettei oo emätintulehdusta. kun ovestinin paukkausselosteessa lukee ettei sitä pidä käyttää jos on joku tulehdus, tietääköhän joku miks siinä on niin mainittu? voiko ovestin pahentaa sitä tulehdusta vai mikä on niinku se idea siinä?

Tulipas paljon tekstiä.. asian pointti millä sais lisättyä oman valkovuodon eritystä??

Minulla oli joskus vuosi sitten tuota poltteen tunnetta reilun kuukauden. Oli kyllä pitkin päivää, mutta varsinkin iltaisin enemmän. Jäi syy selvittämättä, loppui sitten itsestään.
Viime syksynä iski oikein kunnon hiiva, vaikka en yleensä noista kärsi (siis 2x ollut 40v aikana). Hiivatulehdus kesti liki 2kk, välillä oli ihan reilua kutinaa, mutta yhdessä vaiheessa vain tuota poltteen tunnetta. Silloin menin just gynelle, että varmistuu mistä tuo polte johtuu (kun kiinnosti tuo vuoden takainenkin juttu), niin gyne sanoi, että slvä hiiva.

Ceridalia kokeilin mutta se ärsytti paikkoja entisestään. Sitten löysin vastaavan tuotteen aqualan oil. Se kyllä helpottaa ja lisää kosteuden tunnetta mutta silti sitä kaipas sitä lunnollista omaa kosteutta ettei aina tarvis lotrata jotain alapäähän.

harmittaa niin että on mennyt tällaiseksi kun ennen kaikki pelitti hyvin...

mä kyl suosittelisin kokeilemaan ihan vaikka suun kautta otettavaa hiivalääkettä ja sen kanssa rasvaa! meinaan mulla ei hiivan aikaan ole muita oireita kuin tuota polttavaa tunnetta alapäässä!

Voiskohan mulla sitteki olla hiiva... Ku musta mun kielikin suussa näyttää tosi valkoiselta...
illalla taas poltteli alapäätä ihan mahdottomasti.. Lactal helpotti... Olin syönyt suht paljon makeaa eilen ja toissapäivänä.. Voisko se pahentaa tota poltetta noinkin pian??

Tuo polttelu, varsinkin iltaisin ilmenevä, kuulostaa nyt kyllä tutulta... mulla muistaakseni auttoi maitohappobakteerit, siis nimenomaan emättimen bakteeriepätasapainon hoitoon tarkotetut.

tää polte/kirvely on jännä siinä mielessä että ulkoisesti limakalvot näyttää olevan aivan huippu hyvässä kunnossa. Jos mä tän kirvelyn aikana kosketan alapäätä tai emätintä niin ei se satu ollenkaan. Luulis että alapäähän koskeminenkin sattuis kun sielä on tuollainen kauhea polte, mutta ei.. :D
Ja sekin jännää että vaivaa lähinnä illalla.. tänään meen apteekkiin kyl hakemaan jotain.. vaikka sen hiivalääkkeen ja jotain maitohappo puikkoja tai lactalia...

Suosittelen kyseisiin oireisiin nauttimaan tyrniöljykapseleita sisäisesti( auttaa ihan oikeasti) sekä alapäähän kannattaa laittaa weledan kehäkukka öljyä.

Toki kannattaa käydä lääkärissä ensin pois sulkemassa asioita. Mutta noi on oikeasti tosi hyviä tuotteita tämmössiin intiimivaivoihin. Ja seksiä jos meinaa harrastella niin elivon maitohappobakteeripohjainen liukari on parasta.