Alatiesynnytys kahden sektion jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "epävarma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"epävarma"

Vieras
Tiedättekö syitä mitkä vaikuttavat alatiesynnytyksen mahdollisuuteen sektion jälkeen? Tutkin jotain netistä ja tuli eteen esim. arven suunta?? aiemmista leikkauksista, kohdun paksuus ?? ja että synnytys pitäisi käynnistyä itsestään.

Itsellä on sellainen tilanne että kaksi sektiota tehty viimeinen vuonna -98 ja sen jälkeen jouduin synnyttämään vuonna 2003 viikolla 22 menehtyneen vauvan, joka käynnistettiin lääkkeillä ja kesti 3 pv:ää. Onkohan tällä merkitystä tähän tulevaan synnytykseen?

Nyt jännitän mitä tuleman pitää. Kokemuksia muilla?

jos taustalla on kaksi sektiota seuraavakin synnytystapa on sektio. Riskit alatiesynnytykseen on suurentuneet kun kohtu on jo niin arpinen, voi olla että ei kestä supistuksia synnytyksen aikana.

ok, mietin vaan kun aikaa tuosta viimeisestä jo 15 vuotta ja välissä ollut ns. synnytys vaikkakin vaan yhden ponnistuksen. jännittää kovasti synnytystapa arvio kun siihen on vielä vaikka kuinka pitkä aika. :)

Mä yritin tästä täällä itsekin kerran kysellä mut ei mitään vastausta, kai täällä joku on joka on synnyttänyt alakautta kahden sektion jälkeen.

Mulla tilanne on se et toka muksu leikattiin hätäsektiolla 13 vuotta sitten ja sit toinen 2 vuotta sitten. Suunnitellaan vielä yhtä lasta (kaikkiaan meillä on 5) ja koska on meille viimeinen niin en halua taas olla kuukausikaupalla kipeän sektiohaavan kanssa kun aikaa toipumiseen on rajallisesti. Alatiesynnytyksistä oon aina toipunut nopeasti, kävellyt samantien kun sai synnytyspediltä nousta.

Kiitos tähän asti vastaajille :) haluan sen vaihtoehdon missä selviämme molemmat parhaiten päin :)
Lähinnä mietin jos haluaisin vielä tulevassa lapsia että monta sektiota tässä voi tehdä ja sitä toipumista kun tätä ikää on enemmän kuin silloin nuorena millon noi sektiot meni tuosta noin vaa... paraneminen ja jaksaminen ja tietysti terveys tärkeintä tässä molemmille.

[QUOTE="epävarma";28841825]Kiitos tähän asti vastaajille :) haluan sen vaihtoehdon missä selviämme molemmat parhaiten päin :)
Lähinnä mietin jos haluaisin vielä tulevassa lapsia että monta sektiota tässä voi tehdä ja sitä toipumista kun tätä ikää on enemmän kuin silloin nuorena millon noi sektiot meni tuosta noin vaa... paraneminen ja jaksaminen ja tietysti terveys tärkeintä tässä molemmille.[/QUOTE]

Se, monta sektiota voi tehdä on yksilöllistä. Leikkaava lääkäri on aina arvioinut kohdun arven tilanteen. Mulla kohtu kesti 4. sektiota ja nyt täytyi tehdä sterilisaatio.
- - -
Onnea sulle ap odotukseen ja tulevaan synnytykseen!

Yhteistyössä