Alemmuuskompleksi taaperosynttäreistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onks kaikilla?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä en muuten rupea ottamaan paineita siitä, syynääkö jonkun lapsen kaverin äiti meidän kotiamme tai tarjoiluita. Jos sitten juoruaa takanapäin, että yhyy, mauttomat sohvat ja tavaroita tasoilla ja voikamala, vain neljää suolaista ja viittä makeaa, niin ei se minuun satu :D. En vielä tiedä, miten kutsut muotoilen, kun noihin on aikaa, mutta viimeistään jos joku ilmoittaessaan lasta tai tuodessaan ilmaisee halukkuutta jäädä, toivotan oikein tervetulleeksi. Itse olin viimeksi lapsen seurana ehkä 5-10 min, kun häntä jännitti, sitten kun pääsi herkkujen makuun ja rentoutui, lähdin pois. Oletan, että jos joku on valmis missaamaan tilaisuuden tehdä kaksi tuntia jotain ilman lasta, se johtuu siitä, että hän arvioi ujon/hitaasti lämpiävän lapsensa tarvitsevan tukea, tai olettaa, että lapselle voi muuten tulla ongelmia vieraassa paikassa (esim. riehaantuu ylettömästi eikä kuuntele synttärisankarin vanhempia). Silloin on vain hyvä, jos oma vanhempi on varmistamassa, että kaikki sujuu. Jos taas joku vapaaehtoisesti haluaa kytätä ja arvostella kotiamme tai juhliamme, sen sijaan että kävisi vaikka yksin ostoksilla, niin huvinsa kullakin ja se suotakoon :D. Tai jos on yksinäinen ja kaipaa juttuseuraa, ei siinä mitään, ihmisten kanssa on ihan hauska puhustella, ja samalla voin vaivihkaa hyvässä hengessä nakittaa auttamaan ;).

Meillä meni vuodet 1-3 ihan yksillä synttäreillä, 4-vuotiaana tahtoi kaverisynttärit joihin kutsui 3 kaveria :). 5-v oli 5 kaveria, eskarina ja ekalla kutsuttiin kaikki ryhmän tytöt. Nyt 8-vuotiaana oli 10 vierasta, omalta ja rinnakkaiselta luokalta ja 2 muuta kaveria.

Yhteistyössä