Alkaa ärsyttää yhden kaverin käytös

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Joo, ymmärrän että hänellä on monta lasta ja miehensä on paljon töissä sun muuta, rahaakin on kai vähän.

Mutta kun on tullut meille monta kertaa niin, että alkaa melkein joka kerta kysellä multa, tyyliin "haluaisikohan" mun tyttöni viedä lapseni ulos.
Tällä kaverillani on 2v ja 4v, todella vilkkaat lapset.

Pari kertaa sanoin, että enpä usko että haluaa, kysypä itse. No, meni kysymään ja oli luvannut tytölleni 3 euroa palkkaa kun ulkoiluttaa lapsia tunnin verran.
Tyttöni ulkoilutti. Kun toi sisälle niin tämä kaverini alkoi selittelemään että voi voi, kun ei olekaan nyt pikkurahaa, hän maksaa kun seuraavan kerran tulee meille.
Lapseni suostui sitten siihen.

Seuraavalla kerralla alkoi taas tinkaamaan tyttöäni ulkoiluttamaan lapsiaan ja lupasi taas muka maksaa.
Näin, ettei tyttöni olisi kehdannut kieltäytyä, yritti vältellä koko tilannetta.
Siinä vaiheessa puutuin jo peliin ja kysyin, että maksoitkos jo ne edelliset 3 euroa.
No eipä ollut maksanut.

Ehdotin tolle kaverilleni, että lähdetään me lasten kanssa ulos.
Vastaus oli: En tosiaan lähde, mulla ei ole rattaitakaan mukana.

Ei mun tyttöni tarvitse ilmaiseksi ulkoiluttaa lapsia, joita oma äitinsäkään ei voi muka ulkoiluttaa ilman rattaita. Ihan varma juttu.

Siihen se ei kyllä sitten osannut sanoa mitään, kun kysyin miten se kuvittelee että 14 v pystyisi ulkoiluttamaan hänen lapsiaan ilman rattaita, jos kerran oma äitinsäkään ei pysty.

Käsittämättömän törkeää käytöstä ja tosiaan häikäilemätöntä hyväksikäyttöä. Näitä riittää kyllä muuallakin. Mun lapseni ei kyllä tarvitse tosiaan ulkoiluttaa muiden lapsia. Aika laiska ja välinpitämätön tuntuu tuo kaverisi olevan.

Luulisin että ne rattaat nyt oli vaan tekosyy/sivuseikka, ja kaverisi olisi vain halunnut saada hetkeksi lapsille ilmaisen hoitajan. Hyvä että pidät oman lapsesi puolia kun huomaat, ettei hän haluaisi hoitaa vieraitten pikkulapsia :) Muistan itse että oli tympeä ja kiusallinen tilanne aina kun äidin ystävät tulivat koko päiväksi meille ja hoidattivat lapsensa minulla kun olin teini-ikäinen, enkä aina olisi jaksanut. Äitikin sanoi, että meidän koti on monille niin mieluisa kyläpaikka vain siksi että hoidan niiden lapsia ja ne saa olla rauhassa :D

Kummallista. Itsellänii vähän nuorempi lapsi ja voisi tykätä ulkoiluttaa pieniä, koska olen huomanut hymyn hänellä suupielessä joidenkin pienten lasten lähellä. mutta ei tuollaista , joka noin törkeästi varta vasten tuo omat lapsensa ja unohtaa olla reilu sille kaverin lapselle. jos kerta tuli luvattua se 3 euroa niin miten kehtaa uudestaa pyytää jos ei kerran ole maksanut. ja kuitenkin 2 lasta ja pieniä.

Hyvä juttu ap, että pelastit omasi hankalasta tilanteesta. Mä muistan, miten inhosin yhtä sukulaispoikaa, kun olin itse jotain 12 korvilla. Hirveä kakara, puhui rumia, repi mua tukasta, riekkui ja vänisi. Sen äiti ei ikinä kysynyt, haluaisinko mä mahdollisesti vahtia sitä pikku pirulaista, vaan oletti. Oli luvannut lapsellekin ennakkoon. Ja ainoa palaute oli sen äidin motkotus milloin mistäkin.

Mä muistan, miten nautin, kun pappa sattui olemaan paikalla. Se tiesi ihan täsmälleen niin pojan tavat, kuin mun mietteenikin ja kun mä vain istuin papan vieressä, pojan äiti ei kehdannut painostaa mua eikä pappa pakottanut mua vahtimaan sitä riiviötä. Itse en olisi uskaltanut/kehdannut pistää hanttiin, mutta onneksi oli pappa. :D

Kiitos teille, samoilla linjoilla ollaan.
Erityisesti mua ärsyttää ilmaisu "haluaisitko ulkoiluttaa lapsiani". Kuka täysjärkinen haluaisi, niin ettei luvattuja palkkojakaan makseta?
No, ei hän ole enää käynyt meillä vähään aikaan kun sanoin tosta asiasta suoraan ja hyvä niin.
Eikä me kaivata kukaan hänen seuraansa :D

Yhteistyössä