lapseni kaveri ei suostu menemään kotiin.. itkee valtoimenaan täällä meillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="äippä";26103396]ei ole tiennyt. lapset eivät ole koulussa, sillä katsoin parhaaksi antaa heidän jäädä meille kotiin shokin vuoksi.

sain yhteyden lapsen äitiin ja hän oli aika sekavanoloinen. pyysi minua hoitamaan lasta tämän päivän. pyysin lupaa tulla katsomaan tilannetta niin kieltäytyi.[/QUOTE]

soita lastensuojeluun. tuo kuulostaa jo siltä että pitää soittaa.

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
[QUOTE="äippä";26103396]ei ole tiennyt. lapset eivät ole koulussa, sillä katsoin parhaaksi antaa heidän jäädä meille kotiin shokin vuoksi.

sain yhteyden lapsen äitiin ja hän oli aika sekavanoloinen. pyysi minua hoitamaan lasta tämän päivän. pyysin lupaa tulla katsomaan tilannetta niin kieltäytyi.[/QUOTE]

No nyt yhteys viranomaisiin. Äidillä on joku hätänä, joko sairaus tai päihteet, yhtä kaikki. Apua tarvitsevat ja heti.

[QUOTE="Mie";26103437]No nyt yhteys viranomaisiin. Äidillä on joku hätänä, joko sairaus tai päihteet, yhtä kaikki. Apua tarvitsevat ja heti.[/QUOTE]

selvä on. minä soitan lastensuojeluun.

[QUOTE="äippä";26103455]selvä on. minä soitan lastensuojeluun.[/QUOTE]

Kiitos.

"Jus olin sanomas et ÄLÄ soita, Luota ÄITIIN! Luota että lapsi valehtelee eikä tee muutakun näyttelee olonsa. Siellä on VARMASTI kaikki hyvin."

Kiitos jos todella huolehit tämän jutun loppun. Etkä vähättele sossulle

[QUOTE="äiti";26103647]Mitä sosiaalitoimesta sanottiin? Miten asia etenee? HYVÄ että soitit![/QUOTE]

kysyivät missä lapsi on nyt, aikovat ottaa kotiin yhteyttä ja molempiin vanhempiin. tutkivat asiaa ja aikovat edetä jos näyttää todella pahalta.
pelottaa itseäkin mutta täytyy pysyä vahvana lasten takia.

[QUOTE="äippä";26103787]kysyivät missä lapsi on nyt, aikovat ottaa kotiin yhteyttä ja molempiin vanhempiin. tutkivat asiaa ja aikovat edetä jos näyttää todella pahalta.
pelottaa itseäkin mutta täytyy pysyä vahvana lasten takia.[/QUOTE]

Kerrohan jatkoista kun selviää. Saahan lapsi olla teillä kunnes tilanne on turvallinen lapselle?

[QUOTE="äippä";26103787]kysyivät missä lapsi on nyt, aikovat ottaa kotiin yhteyttä ja molempiin vanhempiin. tutkivat asiaa ja aikovat edetä jos näyttää todella pahalta.

Miten tyttöset voi siellä?

Ai sori, selititkin jo. Miten tilanne siellä etenee? Toivottavasti ei lastensuojelu kuitenkaan vie lasta, se vasta olisikin lapselle täysshokki ja tuskin enää senjälkeen uskoutuu kenellekään. Tuo sosiaalipuolen viranomaistoiminta kun on tänä päivänä mitä sattuu. Ojasta allikkoon. Tuskin sille perheelle mitään kunnon apua antavat. Lapsi vaan pois ja kaikki tyhjän päälle.

[QUOTE="äippä";26103396]

No niin, eikö ole aika selvää, että äiti on nauttinut päihteitä tai voihan hän tietty olla masentunutkin, eikä siksi ole ihan tolpillaan. Jos soitat uudelleen kouluun, voivat sieltä tehdä ilmoituksen, jos et itse halua. Koulun velvollisuus on tehdä se.

[QUOTE="Äiti minäkin";26104040]No niin, eikö ole aika selvää, että äiti on nauttinut päihteitä tai voihan hän tietty olla masentunutkin, eikä siksi ole ihan tolpillaan. Jos soitat uudelleen kouluun, voivat sieltä tehdä ilmoituksen, jos et itse halua. Koulun velvollisuus on tehdä se.[/QUOTE]

Masennus ei tee kenestäkään sekavaa.

[QUOTE="Mie";26103826]Kerrohan jatkoista kun selviää. Saahan lapsi olla teillä kunnes tilanne on turvallinen lapselle?[/QUOTE]

lapsi saa olla meillä. en laittanut omaa lastani kouluun, koska hän halusi jäädä kotiin kaverinsa tueksi. olemme kaikki tosi huolissaan ja katsoin tämän kaiken parhaaksi. tunnen oman lapseni sen verran hyvin että koulussa hän varmasti vain miettisi kaveriaan ja ehkä minuakin. huomenna hän menee kouluun. toivottavasti tilanne helpottuu.

on tilanne rauhoittunut sitten eilisen päivän. tytölle ei oikein ruoka maistu ja kovasti miettii murheissaan äitiään ja sanoo koko ajan kuinka pelkää ja välillä itkee mutta teen parhaani.

Aina oikein toimiminen ei ole helpoin tai mukavin tapa. Kuitenkin juuri sinä saatat olla nyt se, joka muuttaa kokonaisen pienen elämän suunnan. Enkä tarkoita pelkästään tuota ilmoitusta, vaan sitä, että lapsi on saanut olla luonasi turvassa. Se voi kantaa yllättävän pitkälle, tämä on oma kokemukseni.

[QUOTE="äippä";26104221]lapsi saa olla meillä. en laittanut omaa lastani kouluun, koska hän halusi jäädä kotiin kaverinsa tueksi. olemme kaikki tosi huolissaan ja katsoin tämän kaiken parhaaksi. tunnen oman lapseni sen verran hyvin että koulussa hän varmasti vain miettisi kaveriaan ja ehkä minuakin. huomenna hän menee kouluun. toivottavasti tilanne helpottuu.

on tilanne rauhoittunut sitten eilisen päivän. tytölle ei oikein ruoka maistu ja kovasti miettii murheissaan äitiään ja sanoo koko ajan kuinka pelkää ja välillä itkee mutta teen parhaani.[/QUOTE]

Just niin.. Otat lapsen yökylään vaikkei sinulla ole tietoa onko vanhempi tietoinen etkä saa häntä kiinni.. Ja äiti sekava etkä uskalla soittaa viranomaisille.. Ei oo totta.. Lapsetkin saa lintsata..

Minusta aloittaja on toiminut juuri niinkuin pitääkin. Lapsethan eivät lintsaa, vaan ovat luvan kanssa poissa koulusta. Näin käsittääkseni toimitaan useammassakin perheessä aika tiuhaankin, jos on joku tunneherkkä tilanne päällä. Tytön äiti ei juuri nyt ole siinä kunnossa varmaankaan, että pystyisi itse ajattelemaan selkeästi.

Ihanaa, että tytöllä on aikuinen, johon turvautua! Itse tiedän, miltä tuntuu, kun kotiin ei voi mennä. Oli ihanaa, kun oli ystävän koti, johon olin aina tervetullut :).

• Tykkää
Reactions: Dongxi

Yhteistyössä