ÄLKÄÄ JÄTTÄKÖ NIITÄ LAPSIA YKSIN KOTIIN!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En mistään tiedäkään,mutta tosiasia on että kyllä lapsen on hyvä opetella yksinoloakin.
Mä en ajattele et jos nyt jätän lapset hetkeksi kotiin niin tulipalo syttyy.
Meillä lapset joskus kotona keskenään hetkenaikaa ja muistan kyllä että silloin kun itse olin ekalla niin olin kotona koulun jälkeen useita tunteja ennenkuin muut kotiutuivat.

Yhtä suuri todennäköisyys on että lapsi jää auton alle koulumatkalla kuin että talo palaa juuri silloin kun lapsi on siellä yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tinttamooses7:
En mistään tiedäkään,mutta tosiasia on että kyllä lapsen on hyvä opetella yksinoloakin.
Meillä lapset joskus kotona keskenään hetkenaikaa ja muistan kyllä että silloin kun itse olin ekalla niin olin kotona koulun jälkeen useita tunteja ennenkuin muut kotiutuivat.

Yhtä suuri todennäköisyys on että lapsi jää auton alle koulumatkalla kuin että talo palaa juuri silloin kun lapsi on siellä yksin.

Näin.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Jokainen tervejärkinen ihminen tietää, ettei pikkulapsia saa jättää kotiin vahtimatta hetkeksikään.

Mutta missä menee pikkulapsen raja? Toki se on hiukan häilyväinen muttakuitenkin. 7-vuotias ei ole enää pikkulapsi eikä 6-vuotias yhdessä yössä muutu pikkulapsesta lapseksi. Ja koululaista useimmat joutuvat ihan käytännön pakosta jättämään yksin.

Ja muutenkin, ihannehan olisi se ettei koskaan sekunniksikaan tarvitsisi jättää mutta valitettavasti maailma ei ole täydellinen. Minä en jatkossakaan aio herättää koko katrasta ja raahata mukanani kun koiran on päästä ripulipaskalle keskellä yötä vaikka mies olisikin reissussa. Jo ihan siitäkin syystä että sitten ne paskat olisivat sisällä, pienemmällä vaivalla pääsisi että alun perinkin kiusaisi koiraa siihen pisteeseen ettei voi pidätellä ja asioi allensa.

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Jokainen tervejärkinen ihminen tietää, ettei pikkulapsia saa jättää kotiin vahtimatta hetkeksikään.

Mutta missä menee pikkulapsen raja? Toki se on hiukan häilyväinen muttakuitenkin. 7-vuotias ei ole enää pikkulapsi eikä 6-vuotias yhdessä yössä muutu pikkulapsesta lapseksi. Ja koululaista useimmat joutuvat ihan käytännön pakosta jättämään yksin.

Ja muutenkin, ihannehan olisi se ettei koskaan sekunniksikaan tarvitsisi jättää mutta valitettavasti maailma ei ole täydellinen. Minä en jatkossakaan aio herättää koko katrasta ja raahata mukanani kun koiran on päästä ripulipaskalle keskellä yötä vaikka mies olisikin reissussa. Jo ihan siitäkin syystä että sitten ne paskat olisivat sisällä, pienemmällä vaivalla pääsisi että alun perinkin kiusaisi koiraa siihen pisteeseen ettei voi pidätellä ja asioi allensa.

Niin,jokainen lapsi on erilainen.
Toiset ovat vielä koulaisenakin sellaisia ettei halua niitä yksin jättää,mutta meillä ekaluokkalainen on todella reipas ja tahtoo itsekin jäädä hetkeksi yksin välillä.
On omatoiminen ja osaa toimia yksinään hyvin,hänet voi siis huoletta jättää yksin hetkeksi(tosin soittaa kännykällään aika usein silloin mulle)

:)
Myös minä käyn koiran kanssa ulkona ja lapset ovat sisällä,tosin käyn vaan tuossa kulman takana,omalla pihalla :D

niin tietää mutta päättäjät ei tiedä vaan pakottavat jättämään lapset yksin kun ei hoitopaikkoja ole lomien ajoiksi ekaluokkalaisille

Alkuperäinen kirjoittaja Panthera leo:

Näin.

no tuota, eiköhän liikenteessä kuole paljon enemmän lapsia kuin yksin kotona, autot kun eivät suojateitä enää kunnioita. röyhkeimmän ja vahvimman voima vallitsee.

Hei ihan oikeesti älkää jättäkö niitä pieniä lapsia yksin kotiin, lapsia ei pidä hankkia jos niitä ei pysty vahtimaan 24h ja lapsia pitää vahtia 24h. mun ja monen muun mielestä se on heitteellejättö jos jättää piene lapsen edes hetkeks älkää hullut hommatko niitä kotieläimiä vaan hoitakaa niitä lapsia.Itselläni on kaksi lasta 3 ja 4v ja he eivät ole ikinä ollu minuttiakaan yksin kotona.toki on ollu yksin erihuoneessa mutta teille näsä viisaille tiedoks et se ei ole sama asia jos istuupaskalla. idiootit älkää hankkiko lapsia jos ette pysty hoitaa 24h.LAPSET ON VIATTOMIA.

vielä sen verran et kertoohan se järki et eri asia jättää esim alle 3v lapsi ku esim 6v lapsi yksin kotiin. Toivon sydämmestäni oikeesti että ette jättäis niit pieniä yksin kotiin. Jos on pakollist menoo ni hommatkaa hyvät ihmiset lapsen vahdit. terv:huolestunut muistakin kuin omista lapsista.JUMALA SIUNATKOON JA VARJELKOON KAIKKIA PIENIÄ JA VIATTOMIA LAPSIA

Mulla tuli tosta jutusta mieleen, että taas palovaroitin oli jätetty hankkimatta... Tuskin sikeäunisinkaan lapsi jättäisi palovaroittimen ääneen heräämättä, ja 6-vuotiaan kyllä jo pitäisi osata toimia tulipalonkin tullen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Panthera leo:

Näin.

no tuota, eiköhän liikenteessä kuole paljon enemmän lapsia kuin yksin kotona, autot kun eivät suojateitä enää kunnioita. röyhkeimmän ja vahvimman voima vallitsee.

vuosittain suomessa kuolee/vammautuu 20 lasta....

Yhteistyössä