Alkaa pikku hiljaa huonon pph:n tekosten vyyhti avautua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja h-a-r-m-a-a-n-a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

h-a-r-m-a-a-n-a

Vieras
Lapsi on ollut monta vuotta täysin vaiti koko hoitajasta, ei ole suostunut puhumaan mitä hänelle siellä on tapahtunut.

Tänään viimein uskalsi avautua, kun koki hoitoajoilta tutun hajun. Eli hoitaja oli keittänyt jotain pahanmakuista puuroa, jota oli ollut pakko syödä.
Tiesin jo aiemmin, miten paljon tämä hoitaja inhosi lastani, huomasin sen hyvin pian hoidon alettua. Ei pystynyt edes meiltä vanhemmilta peittelemään sitä vihaa.
No, eniveis. Lasta kiusattiin siellä hoitopaikassa. Ja kun lapseni oli ollut uhri, oli hoitaja eristänyt lapsemme muista, laittanut pieneen eteiseen leikkimään tai käytävälle, kiusaaja on saanut olla ihan ilman nuhteita, lastani oli nuhdeltu.

Sitä en tiedä mitä muuta "traumatisoivaa" hoitopaikassa on tapahtunut, minulla on vain paha aavistus siitä kaikesta. :(

Olen myös ottanut sen huomioon, että oma lapseni voi olla värittänyt tapahtumia omaksi edukseen. Miten on mahdollista, että lapsi muistaa vielä 7-vuotiaana, yli 3 vuotta sitten tapahtuneet asiat???

Alkuperäinen kirjoittaja Ei voi kun ihmetellä;22321126:
Siis minkä ihmeen takia lapsi on ollut hoidossa paikassa missä hoitaja vihaa lasta?! Te olette sen tienneet! Huh,huh.

Hoitopaikkaa ei salamana vaihdeta. : /
Piti odottaa, että toiselta hoitajalta vapautui paikka.

Hoitopaikkaa ei salamana vaihdeta. : /
Piti odottaa, että toiselta hoitajalta vapautui paikka.

Anteeksi vaan, mutta mun mielestä outoa. Mä en todellakaan veisi lasta paikkaan jossa hoitaja INHOAA mun lasta. Ei jeesus, jäisin kyllä ite lapsen kanssa kotiin, meni työpaikka tai ei. Ei tulis mieleenkään laittaa pientä sinne sorsittavaksi jne eristetyks :(

Mä olen 30 v. ja muistan edelleen, kun pienenä jouduin hetken aikaa olemaan hoitajalla, jota ei mun hoitaminen kiinnostanut lainkaan. Sain ruokaa siinä sivussa, kun ruokki oman lapsensa "ai haluut säkin jotain" -tyyliin. En samaa kuin omansa vaan jotain vähän heikompaa. Mitään ei tehty koko hoitopäivän aikana, vaan kun menin sinne, hoitaja sanoi mulle, et mene tonne ja laita vaikka se noitanokinenä soimaan. Kuuntelin siis päivät pitkät Noita Nokinenää kasetilta.

Juu, muistan elävästi sekä sen, mitä tehtiin, sanottiin ja miltä se tuntui.

Ja mun on pakko sanoa, et jos hetkenkään epäilisin, että hoitajalla on mun lasta kohtaan negatiivinen asenne, lapsi ei sinne menisi enää kertaakaan sen jälkeen. En tiiä, miten sen väliajan hoitaisin, mutta jotenkin muuten.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22321175:
Mä olen 30 v. ja muistan edelleen, kun pienenä jouduin hetken aikaa olemaan hoitajalla, jota ei mun hoitaminen kiinnostanut lainkaan. Sain ruokaa siinä sivussa, kun ruokki oman lapsensa "ai haluut säkin jotain" -tyyliin. En samaa kuin omansa vaan jotain vähän heikompaa. Mitään ei tehty koko hoitopäivän aikana, vaan kun menin sinne, hoitaja sanoi mulle, et mene tonne ja laita vaikka se noitanokinenä soimaan. Kuuntelin siis päivät pitkät Noita Nokinenää kasetilta.

Juu, muistan elävästi sekä sen, mitä tehtiin, sanottiin ja miltä se tuntui.

Hyi kamala :(

Lapsi on ollut monta vuotta täysin vaiti koko hoitajasta, ei ole suostunut puhumaan mitä hänelle siellä on tapahtunut.

Tänään viimein uskalsi avautua, kun koki hoitoajoilta tutun hajun. Eli hoitaja oli keittänyt jotain pahanmakuista puuroa, jota oli ollut pakko syödä.
Tiesin jo aiemmin, miten paljon tämä hoitaja inhosi lastani, huomasin sen hyvin pian hoidon alettua. Ei pystynyt edes meiltä vanhemmilta peittelemään sitä vihaa.
No, eniveis. Lasta kiusattiin siellä hoitopaikassa. Ja kun lapseni oli ollut uhri, oli hoitaja eristänyt lapsemme muista, laittanut pieneen eteiseen leikkimään tai käytävälle, kiusaaja on saanut olla ihan ilman nuhteita, lastani oli nuhdeltu.

Sitä en tiedä mitä muuta "traumatisoivaa" hoitopaikassa on tapahtunut, minulla on vain paha aavistus siitä kaikesta. :(

Olen myös ottanut sen huomioon, että oma lapseni voi olla värittänyt tapahtumia omaksi edukseen. Miten on mahdollista, että lapsi muistaa vielä 7-vuotiaana, yli 3 vuotta sitten tapahtuneet asiat???

Yhtä hyvin kun minä sen mitä hoidossa on tapahtunu aikanaan.

Minä muistan edelleen kiusaamisen päiväkodissa ja olin silloin alta viiden. Muistan myös kun useat lapset työnsivät minut kuraojaan ja kuinka hoitaja haukkui asiasta minut kun olin sotkenut kaikki vaatteeni. Muistan myös sen (josta on varmaan jäänyt traumat ) että minut ja veljeni haettiin päiväkodista AINA viimeisenä. Vanhempien työmatkat pitkät. Kyllä lapsi muistaa! tästäkin kuitenkin yli 25v aikaa

Mä muistan tasan tarkkaan miltä tuntui kun pph ei suostunut viemään minua sisälle vessaan ja pissasin pakosta alleni keskellä tavipakkasia. Muistan myös kun pakotti päästäni kiinni pitäen syömään (kyseistä ruokaa en edelleenkään - 25 v jälkeenpäin pysty syömään). Samoin muistan miten minä pimeänpelkoisena pelkäsin pimeässä vessassa kun pph:n lapset minua sinne sulkivat...

Ikää minulla oli tuolloin alle 5v... Onneksi sain lopulta suuni auki kotona ja hoitopaikka vaihtui lennosta!

Mä muistan pianonopettajani jolla kävin kun olin 6 v. Olin ujo, joten parin tunnin jälkeen opettaja sanoi äidilleni, että tämän kannattaa jäädä ulkopuolelle odottamaan, niin soittaisin paremmin. Sitten kun oltiin kahdestaan, sätti mua joka tunti, vertasi mua muihin lapsiin niin että minä (olin oikeasti tosi kiltti ja tunnollinen lapsi) olin huonoin.. ei ihme ettei läksyjen opettelu huvittanut, ja siitä se tahti tietysti yltyi.

Mun äitini sai tietää vasta kun olin aikuinen. Vaikka ei se sille yllätyksenä tullut, kun kumminkin heti osasi kertoa syyn: hoitajan appivanhemmat tykkäsivät minusta. Siksi koko perhe kiusasi minua.

Ai kamala mitä juttuja..:( omat lapset aloittaa kohta onneks tutulla hoitajalla, thanks gaaad.... Voin kyllä kuvitella näitä tapahtuvan muutamalla pph:lla täs kyläs. Heille en veis IKINÄ!

Anteeksi vaan, mutta mun mielestä outoa. Mä en todellakaan veisi lasta paikkaan jossa hoitaja INHOAA mun lasta. Ei jeesus, jäisin kyllä ite lapsen kanssa kotiin, meni työpaikka tai ei. Ei tulis mieleenkään laittaa pientä sinne sorsittavaksi jne eristetyks :(

Meillä myös kokemus kamalasta hoitajasta. Helppo se on ajatella, että ei lasta sinne veisi, mutta todellisuus ei ole niin mustavalkoinen. Sitä ei heti tajua, että lapsia työkseen hoitava voi olla oikeasti kamala, julma ja ammattitaidoton. Sitä kuitenkin haluaa uskoa ihmisistä hyvää, varsinkin lasten kanssa työskentelevistä. Heitä kun pitäisi alalle jonkinlainen lapsirakkauskin ohjata.

Mun lapsi oli pph:lla 3kk ajan juuri 2-vuotta täytettyään. Oli jotenkin huono fiilis tästä hoitajasta vaikka mitään faktaa ei olekkaan kun mitään ei sattunut eikä ton ikänen osaa kertoa. Onneksi pääsi noin lyhyen ajan jälkeen pieneen päiväkotiin jossa on kolme hoitajaa.

Mun lapsi meni pph:lle kun oli 10 kk. Lopussa ihmetytti, kun vaipat kuluivat niin nopeasti. Joka viikko paketti pampersia, max puolitoista viikkoa kesti. kun kuitenkin aamulla meni hoitoon puhtaalla vaipalla. mietin että käyttikö lapseni vaippoja toisellakin lapsella vai antoiko omalle lapsenlapselleen.

toivottavasti ei vihannut lastani. nyyh. kauhea tilanne.

Mieheni ei pysty syömään tiettyä makkaraa, kun hoitaja oli 3-4v ikäisenä hänet jättänyt yksin sisälle syömään voileipää ja lähtenyt muitten hoitolasten kanssa ulos. Että kyllä ne ikävätkin asiat vaan pysyy muistissa 25v

vahvistaa entisestään mun mielipidettä siitä, että pph:lle en lapsiani ikinä halua laittaa.

ellei kyseessä olis tosi tuttu hoitaja. pk:ssa sentään on usempia aikuisia ns "vahtimassa myös toisiaan"

Alkuperäinen kirjoittaja näin;22321496:
Mun lapsi meni pph:lle kun oli 10 kk. Lopussa ihmetytti, kun vaipat kuluivat niin nopeasti. Joka viikko paketti pampersia, max puolitoista viikkoa kesti. kun kuitenkin aamulla meni hoitoon puhtaalla vaipalla. mietin että käyttikö lapseni vaippoja toisellakin lapsella vai antoiko omalle lapsenlapselleen.

toivottavasti ei vihannut lastani. nyyh. kauhea tilanne.

Meillä on aina kestänyt vaipat lapsella noin viikon verran, usein vähemmänkin. :) Kuulostaa täysin normaalilta.