Älkäää ottako eläkevakuutusta naiset!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marjukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olin työttämänä yli vuoden joten sen perusteella sain lopetettua sen virityksen. Nyt olen sijoittanut ne rahat uudelleen, mutta tällä kertaa viisaammiin.

No minä olen perustanut päätökseni siihen, että saan nyt veroetua - aikana milloin sitä tarvitaan. Myöhemmin toki maksan veroja joten etu tasaantunee.

Mutta en pidä eläkevakuutusta täytenä kusetuksena. Sijoitan samoihin rahastoihin myös suoraan.

Kukaan ei käske sijoittaa kalliiseen vakuutukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
No minä olen perustanut päätökseni siihen, että saan nyt veroetua - aikana milloin sitä tarvitaan. Myöhemmin toki maksan veroja joten etu tasaantunee.

Mutta en pidä eläkevakuutusta täytenä kusetuksena. Sijoitan samoihin rahastoihin myös suoraan.

Kukaan ei käske sijoittaa kalliiseen vakuutukseen.

Eihän eläkevakuutus täyttä kusetusta varmaankaan ole, mut aika lähellä kummiski. ;)

Tätä voi myös verrata asuntolainaan. Miksi kummassa joku maksaa yli 20 vuoden lainaa pankille kun lainan voisi saada maksettua nopeammin ja halvemmalla.

Ihan pitkät asuntolainat ovat törkeää kusetusta. Harva on myöskään laskenut todellista hintaa asunnolleen :D

Mutta joo, hieman halvemmalla toki pääsee sijoittamalla suoraan. Mutta ajatelkaa, jotkut säästävät tilille - sekin on esim pörssisijoitusta huomattavasti heikompaa tuotoltaan. Hyvä kun inflaation kattaa tuotto.

Yhteistyössä