alkaako nyt synnytys vai?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ensisynnyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ensisynnyttäjä

Vieras
Mulla alkoi tunti sitten vihlomaan selkää ihan pirusti ja vatsa on semmonen
menkkakipee. En kuitenkaan tunne että maha kovettuis.

Eli koska maha ei kovetu niin ei supistele, eiks niin?
Tuntisinko mä varmasti sen kovettumisen, kun onhan maha aika pinkee
muutenkin?

jos ne supistuskivut tulee selkään, niin kovettuuko maha silloinkin?

Tukala olo on kyllä, häpyluu vihloo niin ettei portaita kunnolla pääse, selkää vihloo sillälailla terävästi ja
maha on just semmonen kuin menkkojen alussa.

Mulla ei ainakaan yksikään supistus tuntunut mahan kovettumisena vaan aivan kamalina menkkajomotuksina.. Toki mulla alkoi ensin menemään vedet ja seuraavana päivänä siitä alkoi supistukset, sellaiset siis jotka tajusin supistuksiksi. (aluksi en tiennyt että ne voi oikeasti olla supistuksia...) :)

Mulla muistaakseni alkoi noin ensimmäisen kohdalla. Se mahakipu oli niin erikoinen, että heräsin siihen. Siinä sitten se kipu alkoi supistus supistukselta levitä reisiinkin. Muutaman tunnin päästä kivut olivat niin vahvoja, että oli pakko lähteä tarkistuttamaan tilanne. Auki olin seitsemän senttiä, enkä ois ikinä uskonut synnytyksen olevan niin pitkällä. Mutta tsemppiä sulle!

Mulla ekan lapsen synnytys alkoi juuri noin. Ensin jomotti mahan puolelle ja sit jomotus levis selän puolelle, kunnes alkoi kunnon supistukset. Soita synnärille jos olet epävarma, siellä ne osaa varmasti parhaiten neuvoa :). Tsemppiä!

Mulla oli tuollaisia tuntemuksia noin kahden viikon ajan ennen kuopuksen syntymää. Ja nuo kivut kesti parista tunnista muutamaan tuntiin kerrallaan. Sitten kun aika koitti, heräsin ihan selkeisiin supistuksiin ja ne tulivat pian säännöllisin väliajoin. Tuntuivat voimakkaina alaselässä ja alavatsalla.

Mulla oli tokan kapsen kans just noita tuntemuksia. Kivut alko neljän aikaan iltapäivällä ja loppu pari tuntia myöhemmin. Tiesin ettei ne oo "oikeita" supistuksia, kun ekasta lapsesta synnytys käynnisty heti oikeilla suppareilla. MUTTA tokan synnytys lähti sit seuraavana yönä käyntiin tosi kipeillä supituksilla jotka tuli heti 3 min välein.
TSEMPPIÄ!

mulla oli ensimmäisen kohdalla juuri semmoista menkkamaista kipua. Kipu oli tasaista, eli en huomannut mitään supistuksen alkua tai loppua. Selitä siinä sitten kätilölle että miten usein niitä supistuksia tulee kun koko ajan jomotti. Mutta niin se vaan jatku koko avautumisen ajan. :)

Yhteistyössä