Minulla on koko lapsuus ollut joulut sitä että vanhemmat on niin jurrissa kun vain voi olla,kuten samoin meillä myös käynyt joulupukkikin on yleensä oltu viimeinen talo ja pukki on ollut siis jo lähinnä kontaten tullut paikalle,ja vanhempani oikein juotti sitä vielä lisää.
Itse en omien lapsetn nähden juo ja joulukin meillä on lastenjoulu jolloin ollaan täysin tipattomalla linjalla,tosin kotiolutta voi olla

mutta sehän on aloholitonta.
No nyt meillä tulikin äitini kanssa riitaa siitä kun perinteisesti on anoppi meille jälleen jouluna tulossa (erittäin uskonnollinen)
ja nyt äitini erosi monivuotisesta miesystävästään ja halusi tulla meille myös jouluksi,
no äiti oli aikoinaan minulla yhden joulun joulunvietossa mukana kun olin silloin yh-äitinä
ja hän oli sitten ottanut tietenkin kunnon pohjajuomat ja kossunsa taas mukaan,en hyväksynyt sitä silloin ja äitiähän ei poistata ilman virkavaltaa,eli se kertonee jotain hyvin itsekkäästä äitini luonteesta.
Niin,eli nyt äiti siis vinkuu mukaan meille täksi jouluksi,anoppini on innoissaan jotta saa kerrankin tutustua äitiini (arvanette varmaan miksi ole ne erillään pitänyt

)
ja kun kysyin äitiltäni että osaako nyt varmasti sitten olla yhden päivän ilman viinaa ja nauttia joulua lasten parissa niin vastaus oli tämmöinen
'v**** en ymmärrä tuommoista tekopyhyyttä ja jeesustelua miksi ei viinaa saa vetää,jouluna pitää saada vetää kunnon känni ja kakarat on hiljaa,näin meillä tehtiin jo silloinkin kun te olitte pieniä ja näkee ne pennut muuallakin sitä ryyppäämistä,mitä sinä sitä estelemään'
No nyt sanonkin heti ettei sitten tulekkaan meille jouluksi (veti herneet nenäänsä)
mutta voisitteko kuvitella anoppiani samaan joulupöytään lukemaan raamattua kun äitini kiroilee ja vetää kossua ruuan kanssa.
Anopilleni nyt kerroinkin vain ettei äitini tulekkaan

Tosin olemme mieheni kanssa minun anopilleni sanoneet ettei äitini ole mikään helppo luonne ja hän on aivan erilainen ja vihjattu suoraankin tuohon alkoholiin mutta ei tainut miehen äiti eli minun anoppini oikeasti tajuta mistä kyse kun kovin edelleen haluaa tutustua kun vain häissäkin näki vilauksen ja istuivat toisella puolen salia joten ei sielläkään päässeet tutustumaan
Eli mielummin lapsille tipaton joulu kuin sitä viinanjuontia jota kerkeää muulloinkin harrastamaan ja hankkimaan erikseen lapsenhoitajat