Alkoholin runsaskäyttäjälle vaatimus juomattomuudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";27838558]Hah, eiköhän sun äijän päässä ollut muutakin vikaa kuin se 5 kaljaa.

Puhuit aluksi 1-2:sta.[/QUOTE]
Sanoin muutama annos päivässä. Entäs väkivalta ja narsismi?

Vasten tahtoaan? Onko niin vaikeaa tajuta, että vika voi olla myös omassa suvaitsemattomuudessa. Vaikka kyseessä olisikin alkoholi. Miksi vitussa naisten pitäisi päättää mikä on normaalia ja hyväksyttyä?

[QUOTE="vieras";27838552]No hitto, lapsille selitetään niin kuin asia on.. eli että äiti ja isä eivät sopineet toisilleen, koska elämäntavat ja arvot olivat niin erilaiset, että aiheuttivat riitoja ja pahaa oloa, silloin on parempi olla erillään.
Se ei ole mitään kontrollointia jos ei halua elää elämäänsä onnettomana, sillä sitähän se sille toiselle olisi.
Miten sinä et ymmärrä tuota, että jatka nyt ihmeessä sitä tissutteluas jos siltä tuntuu ja se on noin tärkeää! mutta älä sitten märise, kun vaimo sen takia lähtee. Hän ei sitä halua katsoa ja on tehnyt kantansa selväksi, sinä omasi. Itse yrität kontrolloida puolisoasi ihan samoin, että hänen pitäisi vasten tahtoaan tilanne hyväksyä.[/QUOTE]

[QUOTE="Vieras";27838582]No mutta jos naiselle on kynnyskysymys se mainitsemani määrä ja nainen panee valinnan eteen, mies ei näe asiassa ongelmaa ja päästään tilanteeseen jossa mies kapinoi jatkamalla elämään entiseen malliin eli kapinoi oikeassa olevaa vaimoa kohtaan? Näin vissiin?[/QUOTE]

Ei, kun päästään tilanteeseen mikä sangen nopeasti johtaa avioeroon, koska puolisoiden elämäntavat ja -arvot ovat niin erilaiset.

Ihan oikeasti, jos vaimolle on kynnyskysymys se että hän ei halua juovaa aviomiestä, ja aviomies haluaa juoda, niin eihän tuo tilanne johda muuhun kuin avioeroon, ennemmin tai myöhemmin.

Sinulle näyttää olevan hirveän tärkeää se, kumpi on oikeassa. Dr. Philin sanoin: oletko mieluummin oikeassa vai onnellinen?

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="Vieras";27838604]Vasten tahtoaan? Onko niin vaikeaa tajuta, että vika voi olla myös omassa suvaitsemattomuudessa. Vaikka kyseessä olisikin alkoholi. Miksi vitussa naisten pitäisi päättää mikä on normaalia ja hyväksyttyä?[/QUOTE]

Kyse ei ole suvaitsemattomuudesta vaan avioparin erilaisista elämänarvoista. Jokaisella ihmisellä, on hän sitten mies tai nainen, on oikeus päättää, mitä hän itse omalta avioliitoltaan haluaa. Ja jos joku ei halua olla avioliitossa tissuttelijan kanssa, hänellä on oikeus omiin tunteisiinsa ja mielipiteisiinsä, ja Suomen lain mukaan täysi oikeus ottaa avioero.

Toki sellaisesta elämästä kannattaa hankkiutua eroon jossa toinen osapuoli on niin ymmärtämätön, että mm. rentouttava kuningas alkoholi saa pikaisesti tamman takajaloilleen.

Ei, kun päästään tilanteeseen mikä sangen nopeasti johtaa avioeroon, koska puolisoiden elämäntavat ja -arvot ovat niin erilaiset.

Ihan oikeasti, jos vaimolle on kynnyskysymys se että hän ei halua juovaa aviomiestä, ja aviomies haluaa juoda, niin eihän tuo tilanne johda muuhun kuin avioeroon, ennemmin tai myöhemmin.

Sinulle näyttää olevan hirveän tärkeää se, kumpi on oikeassa. Dr. Philin sanoin: oletko mieluummin oikeassa vai onnellinen?

[QUOTE="Vieras";27838107]Saa aika mikkihiiri olla jonka persoona muuttuu hurjasti 1-2 pienestä keskioluesta.
Taitaa olla niinpäin, että enemmän se eukon persoona muuttuu kun näkee miehellä 1-2 olutta kaapissa.[/QUOTE]

Mulla on kaveri, joka valittaa miehensä käytöksen muuttuvan jo yhdestä-kahdesta oluesta. Mutta itse kun olen miehen nähnyt pulloja kuljettelevan kauppaan ja takaisin, niin totuus ei ole ihan yksi ja kaksi vaan kyllä niitä pulloja on tyhjentynyt enemmän.

[QUOTE="Vieras";27838651]Toki sellaisesta elämästä kannattaa hankkiutua eroon jossa toinen osapuoli on niin ymmärtämätön, että mm. rentouttava kuningas alkoholi saa pikaisesti tamman takajaloilleen.[/QUOTE]

Joo, nämä sinun esimerkkisi (oletan että nimimerkki "vieras" on joka kerran sama ihminen viestiensä sisällöstä päätellen) kuulostavat siltä että avioero on paras ratkaisu, jos ollaan jo käyty kunnollisessa pariterapiassa eikä se ole auttanut.

Niin on. Mutta onko moraalisesti fiksua tai oikeutettua hajottaa perhe tilanteessa jonka laukaiseva "ongelma" oli miehen tissuttelu jota nainen ei halunnut hyväksyä? Voisiko nainen mennä yksin terapiaan opettelemaan suvaitsevaisuutta jottei rikkoisi perhettä?

Kyse ei ole suvaitsemattomuudesta vaan avioparin erilaisista elämänarvoista. Jokaisella ihmisellä, on hän sitten mies tai nainen, on oikeus päättää, mitä hän itse omalta avioliitoltaan haluaa. Ja jos joku ei halua olla avioliitossa tissuttelijan kanssa, hänellä on oikeus omiin tunteisiinsa ja mielipiteisiinsä, ja Suomen lain mukaan täysi oikeus ottaa avioero.

[QUOTE="Vieras";27838610]Mitä se tähän liittyy? Haet vissiin sympatiapisteitä menneisyydestäsi?[/QUOTE]

Kerroin omasta kokemuksesta kun mies juo usein. Unohda mitä sanoin ketjussa.

Alkuperäinen kirjoittaja -minä;27838666:
Mulla on kaveri, joka valittaa miehensä käytöksen muuttuvan jo yhdestä-kahdesta oluesta. Mutta itse kun olen miehen nähnyt pulloja kuljettelevan kauppaan ja takaisin, niin totuus ei ole ihan yksi ja kaksi vaan kyllä niitä pulloja on tyhjentynyt enemmän.

Sepä se... Aika harvassa perheessä se 1-2 kaljaa useempana iltana viikossakaan on oikea ongelma, vaan määriä vähätellään. Kuten tuolla aikaisemmin joku joka puhui muutamasta annoksesta joka muuttuikin sitten 5 olutta arkena ja viikonloppuna vielä enemmän. Minulle mieheni 1-2 olutta ei ole ongelma, saatan jopa seuran vuoksi useampana iltana viikossa ottaa sen itsekkin vaikka lapset ovat kotona. MUTTA määrä oikeasti on maksimissaan sen 2 arki-iltana. Viikonloppu 2-4. Jos määrä kasvaisi ja tahti pysyisi muuten samana niin voisin itsekin alkaa asiasta huolestua.

Jos joku oikeasti asettaa ultimatumeja siitä 1-2 oluesta, niin en ymmärrä! En vaan ymmärrä. Mutta onhan siihen oikeus, turha sitten itkeä kun on yksin...

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
[QUOTE="Vieras";27838604]Vasten tahtoaan? Onko niin vaikeaa tajuta, että vika voi olla myös omassa suvaitsemattomuudessa. Vaikka kyseessä olisikin alkoholi. Miksi vitussa naisten pitäisi päättää mikä on normaalia ja hyväksyttyä?[/QUOTE]

Miksi hän jäisi suhteeseen jollaista ei halua, ei siinä ole kyse suvaitsemattomuudesta. Sinä itsehän yrität nyt hakea oikeutusta tälle käytökselle palstalta, sekin on suvaitsemattomuutta tällaista naista kohtaan. Sinun normaali ei ole toisen normaali, hänen normaali ei ole sinun normaalisi. Tilanne on lienee sama kuin vegaanin ja lihansyöjän suhde, ristiriitainen.

Nykymaailma on siinä ihmeellinen, että pitää selitellä miksi ei halua juoda tai halua elää suhteessa jossa toinen juo, se on aika outoa.

• Tykkää
Kyllä se on jokaisen omassa harkinnassa, että minkä kanssa pystyy elämään ja minkä ei. Uhkavaatimusta ei kannata esittää, jos ei oikeasti aio sitä toteuttaa, tai jos ei asia ihan oikeasti ole niin tärkeä että sen takia kannattaa lähteä.

On ihmisiä, jotka oikeasti voi ottaa pari kaljaa ilman että se näkyy käytöksessä. Mutta sitten on niitä, joilla yhdessäkin oluessa on riski että lähtee vallan lapasesta.

• Tykkää
[QUOTE="Vieras";27838672]Niin on. Mutta onko moraalisesti fiksua tai oikeutettua hajottaa perhe tilanteessa jonka laukaiseva "ongelma" oli miehen tissuttelu jota nainen ei halunnut hyväksyä? Voisiko nainen mennä yksin terapiaan opettelemaan suvaitsevaisuutta jottei rikkoisi perhettä?[/QUOTE]

Tässä taas tää kysymys, kumpi on oikeassa ja kumpi on roisto. Jos pariskunnan ero johtuu siitä, että toinen ehdottomasti haluaa lapsia ja toinen ei, niin kumpi on oikeassa? Vai olisiko parisuhteissa kysymys jostain muustakin?

Yhtä hyvin voisi ajatella, että se tissuttelija hajottaa perheen jatkamalla ehdoin tahdoin käytöstä, joka loukkaa ja ahdistaa toista aviopuolisoa ja sen jälkeen vielä leimaamalla loukkaantuneen osapuolen suvaitsemattomaksi perheen hajottajaksi.

Avioerossa harvemmin on kyse siitä, kumpi on oikeassa. Yleensä siinä vaiheessa kun eroon päädytään, yhdessäolo aiheuttaa toiselle tai molemmille osapuolille niin suurta ahdistusta, tuskaa ja riitoja, että eroaminen on itse asiassa helpotus.

• Tykkää
Samalla logiikalla on aivan OK lopettaa suhde / avioliitto jos toinen ei miellytä esim. yleissivistyksen suhteen. Jonku 1-2 kaljaa tai känni joskus viikonloppuisia ei pitäisi olla ongelma kenellekään joka antaa toisen elää hieman omaakin elämää, ilman hirmuista kontrollointia.

[QUOTE="vieras";27838702]Miksi hän jäisi suhteeseen jollaista ei halua, ei siinä ole kyse suvaitsemattomuudesta. Sinä itsehän yrität nyt hakea oikeutusta tälle käytökselle palstalta, sekin on suvaitsemattomuutta tällaista naista kohtaan. Sinun normaali ei ole toisen normaali, hänen normaali ei ole sinun normaalisi. Tilanne on lienee sama kuin vegaanin ja lihansyöjän suhde, ristiriitainen.

Nykymaailma on siinä ihmeellinen, että pitää selitellä miksi ei halua juoda tai halua elää suhteessa jossa toinen juo, se on aika outoa.[/QUOTE]

Minä en sen enempää katselisi juopottelevaa kuin ylensyövää miestä. Parin kanssa olen erehtynyt joskus seurustelemaan, jotka alkoivat kärsiä molemmista tai jommastakummasta. t. hoikka, kolmekymppinen kolmen lapsen äiti, nautiskelee kohtuudella herkkuja ja alkoa

[QUOTE="vieras";27838730]heh, onneksi kaikki miehetkään ei ole samanlaisia. Se vielä puuttuiskin, että maailmassa olis vain tissuttelevia miehiä :)[/QUOTE]

Tarkoitinkin lähinnä sitä, että jos joku nainen, joka ei siedä YHTÄÄN alkoholinkäyttöä lasten läsnäollessa tms. on mennyt tekemään lapsia ihmisen kanssa joka tykkää kotonaan joskus ne pari saunakaljaa juoda, mutta jolle ne eivät aiheuta muita ongelmia. Ja eron jälkeen itketään perheen hajoamista ja sitä että ollaan yksin lasten kanssa, vaikka todellisuudessa syy perheen hajoamiseen oli naisen itsensä ehdottomuus ja toisen kontrollointihalu. Edelleenkään tämä ei koske oikeiden alkoholistien vaimoja :)

• Tykkää
[QUOTE="Vieras";27838733]Samalla logiikalla on aivan OK lopettaa suhde / avioliitto jos toinen ei miellytä esim. yleissivistyksen suhteen. Jonku 1-2 kaljaa tai känni joskus viikonloppuisia ei pitäisi olla ongelma kenellekään joka antaa toisen elää hieman omaakin elämää, ilman hirmuista kontrollointia.[/QUOTE]

Niin onkin! Jos se ahdistaa ja tekee toisen onnettomaksi 24/7. Ja tätä varmasti tapahtuu koko ajan, MUTTA tällaset pitäis yrittää ennakoida ennen perheen perustamista. Aina se ei tietysti ole mahdollista, kun ihmiset ja tilanteet muuttuu. Oliko sinulla jo suhteen alussa tiedossa, että tulet aina juomaan noin? Kerroitko sen toiselle? vai vähättelitkö asiaa? Miksi silloin valitsit hänet? tarkoitan, että jos sinulle oli se kännääminen perhettä tärkeämpi, miksi alunperin lähdit suhteeseen?

[quote="vieras";27836861]vai että helposti rytmihäiriö :d
etten nyt sanoisi, että liioittelua, olkookin hyvässä tahdossa. Minä ja muutama kaverini ollaan otettu varmaan yhteensä 2000 kertaa raju kaatokänni eikä kukaan ole koskaan sanonut mistään rytmiksistä tms.[/quote]

krapulaflimmeri.

"väkivalta ja narsismi" [QUOTE="Vieras";27838610]Mitä se tähän liittyy? Haet vissiin sympatiapisteitä menneisyydestäsi?[/QUOTE]

Narsisti saa AINA käännettyä syyn juomiseen tai lyömiseen siitä kärsivälle henkilölle. Mikä taas tekee keskustelusta mahdotonta.

Syy on aina jonkun muun, narsisti juo, lyö, ja ylipäätään tekee ihan mitä huvittaa, kun siitä voi aina ja loputtomasti syyttää toista, joka todennäköisesti alkaa itsekin uskoa olevansa syypää kaikkeen. Ellei sitten juttele jonkun ulkopuolisen kanssa -josta tod näk seuraa hankaluuksia, kun "kahdenkeskisistä asioista" mennään juoruamaan...

News flash! Jos tilanne on noin epäreilu, ei ole reilua että toisen pitäisi hiljaa kärsiä.

Loppu menee OT:ksi. Mutta kyllä juominen muun muassa usein kuuluu narskun käyttäytymismalleihin.

Tarkoitinkin lähinnä sitä, että jos joku nainen, joka ei siedä YHTÄÄN alkoholinkäyttöä lasten läsnäollessa tms. on mennyt tekemään lapsia ihmisen kanssa joka tykkää kotonaan joskus ne pari saunakaljaa juoda, mutta jolle ne eivät aiheuta muita ongelmia. Ja eron jälkeen itketään perheen hajoamista ja sitä että ollaan yksin lasten kanssa, vaikka todellisuudessa syy perheen hajoamiseen oli naisen itsensä ehdottomuus ja toisen kontrollointihalu. Edelleenkään tämä ei koske oikeiden alkoholistien vaimoja :)

Mä tunnen muutamia naisia jotka on ennen raskautta käyttänyt itsekin runsaasti alkoholia, mutta lapsen syntymän jälkeen on iskenyt kauhea alkoholiviha, ja sitten miehen parin kaljan juominen onkin vituttanut niin että tavarat lentelee.

• Tykkää
[QUOTE="Vieras";27838733]Samalla logiikalla on aivan OK lopettaa suhde / avioliitto jos toinen ei miellytä esim. yleissivistyksen suhteen. Jonku 1-2 kaljaa tai känni joskus viikonloppuisia ei pitäisi olla ongelma kenellekään joka antaa toisen elää hieman omaakin elämää, ilman hirmuista kontrollointia.[/QUOTE]

Miksi ei olisi OK lopettaa suhde, jos toinen ei miellytä yleissivistyksen suhteen? En minä ainakaan haluaisi olla sivistymättömän ihmisen kanssa. On ihan OK lopettaa suhde, jos se ei tyydytä itseä ja jos ongelmat eivät parane keskustelun ja aidon yrittämisen / kompromissien teon jälkeen.

Huomaatko muuten että itsekin harrastat sitä kontrollointia? Sinähän sanelet sen, mitä mieltä vaimon pitäisi sinun mielestäsi olla juomisesta. Olet sitä mieltä, että juomisen ei pitäisi olla ongelma vaimolle, etkä välitä siitä, mitä hän itse tuntee ja ajattelee. Lisäksi tuot pariskunnan välisen ongelman keskustelupalstalle, missä selvästi kalastelet sitä, että vaimon sanottaisiin olevan väärässä ja miehen oikeassa.

• Tykkää