Alkoholistille lapsi hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en ole tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en ole tyhmä

Vieras
Juu, kyllä on aivot päässä, en antaisi. Mutta... kyse on omasta äidistäni. Tyttö on ollut hoidossa äidilläni tunteja, öitäkin, hyvin on mennyt. Ikävä kyllä kesällä kun tyttömme piti viedä äidillemme 3 tunniksi hoitoon, äiti oli päihtyneenä hoitanut tyttöämme. :( Järkytyin, miten hän saattoi! Pistin välit poikki äitiini ja vannoin, etten ikinä antaisi pikku tyttöämme hänelle enää hoitoon. Nyt olen sopinut äitini kanssa, en kyllä luota häneen, mutta olen jotenkin antanut anteeksi sen mokan, se oli kyllä niin paha moka :( Nyt alkoi heti suututtaa kun kirjoitan tätä...
Mies haluaisi kahdestaan reissuun, viikoksi ulkomaille! Olen ollut masentunut, tai väsynyt, että pieni loma tekisi hyvää. Mutta ilman lasta, minullahan olisi hirveä ikävä ja huoli. Meillä ei ole ketään muuta hoitotätiä kuin äitini, mutta eihän hänelle voi lasta antaa. Äitini ehdotti että hän hoitaisi tyttöä viikon, niin että hänellä olisi yksi kaveri siinä auttamassa. Eli tämä äitini kaveri tulisi myös meille viikoksi, kun me olisimme lomalla. Ja tämä äitini kaveri on ihan kunnon kansalinen, ei juo ja häneen kyllä luotan. Mutta silti, uskallanko? Ja toinen kysymys, voiko edes 1.6kk jättää hoitoon noin kauaksi aikaa? Järki sanoo ettei voi, mutta mies inttää että voi voi, ihan hyvin. Ei kait tässä sitten pääse enää lomaileen.

Alkuperäinen kirjoittaja en ole tyhmä;22664442:
Juu, kyllä on aivot päässä, en antaisi. Mutta... kyse on omasta äidistäni. Tyttö on ollut hoidossa äidilläni tunteja, öitäkin, hyvin on mennyt. Ikävä kyllä kesällä kun tyttömme piti viedä äidillemme 3 tunniksi hoitoon, äiti oli päihtyneenä hoitanut tyttöämme. :( Järkytyin, miten hän saattoi! Pistin välit poikki äitiini ja vannoin, etten ikinä antaisi pikku tyttöämme hänelle enää hoitoon. Nyt olen sopinut äitini kanssa, en kyllä luota häneen, mutta olen jotenkin antanut anteeksi sen mokan, se oli kyllä niin paha moka :( Nyt alkoi heti suututtaa kun kirjoitan tätä...
Mies haluaisi kahdestaan reissuun, viikoksi ulkomaille! Olen ollut masentunut, tai väsynyt, että pieni loma tekisi hyvää. Mutta ilman lasta, minullahan olisi hirveä ikävä ja huoli. Meillä ei ole ketään muuta hoitotätiä kuin äitini, mutta eihän hänelle voi lasta antaa. Äitini ehdotti että hän hoitaisi tyttöä viikon, niin että hänellä olisi yksi kaveri siinä auttamassa. Eli tämä äitini kaveri tulisi myös meille viikoksi, kun me olisimme lomalla. Ja tämä äitini kaveri on ihan kunnon kansalinen, ei juo ja häneen kyllä luotan. Mutta silti, uskallanko? Ja toinen kysymys, voiko edes 1.6kk jättää hoitoon noin kauaksi aikaa? Järki sanoo ettei voi, mutta mies inttää että voi voi, ihan hyvin. Ei kait tässä sitten pääse enää lomaileen.

Olispa mukava reissu miettien onko se äiti kännissä vai ei. Ei kai tuota voi edes harkita!

LÄhtekää koko porukka ja ota äitisi mukaan hoitamaan lasta paikan päälle. Voit seurata samalla tilannetta ja toimia sen mukaan.

Mun isäni on juoppo, enkä voisi jättää lapsia hänelle hoitoon koskaan edes sekunniksi.

En ikinä. Asuin ja seurustelin aikoinani 2 vuotta alkooholistin kanssa ja sen perusteella sanon etten ikinä maailmassa jättäisi edes illaksi.
Se viinan himo on vaan niin uskomaton ja "no ei se pari nyt mitään haittaa" mentaliteetti. Jossain kohtaa se menee yli eikä alkkis itse tajua. että on juonut enemmän kuin on hyvä lapsen kanssa.

En uskaltaisi enää luottaa, enkä näin ollen veisi lastani sinne hoitoon. En todellakaan viikoksi ainakaan, olisi siellä äidillä "esiliina" paikalla tai ei. Alkoholisti on alkoholisti: viina vie mukanaan, oli sovittuja velvollisuuksia tai ei. Ei luottoystävä, eikä lapsenlapsi voi alkoholistia pidätellä kun viinanhimo iskee. Luottamus ehkä palautuisi, jos äidillä olisi todistettavasti ollut vähintään kolmen kuukauden alkoton kausi.

Tai sitten miehesi asennetta pitää muuttaa. Meidän 1.v. 2kk nauttisi ainakin suunnattomasti uimisesta ja ulkomailla olosta, lämmöstä. (Siis jos lämpimään olitte menossa.. :D )
Meillä neiti nukahtaa rattaisiin ja sitten voi olutta siemailla partsilla/terassilla tms.. Ainakin katukahviloissa pystyy istua iltaa ja nautiskella viiniä ja ruokaa lapsen kanssa. Se on asenne mikä ratkaisee.

Löysin rantein ja rennommin niin loma lapsenkin/lapsien kanssa on mahtava kokemus.

Jotenkin tiedän tai uskaltaisin antaa tytön, jos tosiaan äidillä olisi joku kaveri vaikka mummoni siinä mukana tai se äitini hyvä ystävä. Ja tällä ystävällä ei oo alkoholin kans mitään ongelmia, eikä minkään, tosi mukava ihminen. En jotenkin uskois että äitini edes kehtais alkaa juoda hänen näkösillään...
Joku silti epäilyttää, tai siis toinen puoli sanoo että ota rennosti, tarvitset lomaa, kaikki hoituu ja toinen puoli sanoo että lapsi tulee mukaan lomalle(sitte se ei olis kyllä loma) että jotain hirveää voi tapahtua ja lapsella tulis ikävä ja paniikki missä äiti on.
Mies on vaan niin innoissaan, pettyy varmaan jos en pystykään tähän, mutta sillepä ei voi mitään.

En todellakaan jättäisi noin pientä viikoksi hoitoon. Kenellekään. Saati juopolle. Ei ole edes harkitsemisen arvoinen vaihtoehto.

Perheelliset ihmiset lomailevat perheenä, olen sitä mieltä. Parisuhdelomia ehditte miehesi kanssa viettää kun lapsenne on vanhempi (ja etsitte jonkun luotettavan hoitjan hänelle). Sitä se on kun on lapsia.

Me oltiin jo ulkomailla koko perheellä, tyttö oli silloin 10kk ja olihan se mukava reissu, mutta ei siinä pysty lomaileen kunnolla. Ja mies haluaa sitä kahdenkeskistä aikaa plaa plaa plaa...

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22664583:
Jotenkin tiedän tai uskaltaisin antaa tytön, jos tosiaan äidillä olisi joku kaveri vaikka mummoni siinä mukana tai se äitini hyvä ystävä. Ja tällä ystävällä ei oo alkoholin kans mitään ongelmia, eikä minkään, tosi mukava ihminen. En jotenkin uskois että äitini edes kehtais alkaa juoda hänen näkösillään...
Joku silti epäilyttää, tai siis toinen puoli sanoo että ota rennosti, tarvitset lomaa, kaikki hoituu ja toinen puoli sanoo että lapsi tulee mukaan lomalle(sitte se ei olis kyllä loma) että jotain hirveää voi tapahtua ja lapsella tulis ikävä ja paniikki missä äiti on.
Mies on vaan niin innoissaan, pettyy varmaan jos en pystykään tähän, mutta sillepä ei voi mitään.

ikinä antaa itsellesi anteeksi, jos lapselle käy jotakin. ei kai kukaan voi olla 24/7 vahtimassa äitiäsi, ei edes tämä kaveri. aika itsekäs isä lapsella, jos ei muuta ole mielessä kuin oma loma. lapsi vaan juopolle...hohhoijaa!näytäpäs tämä viestiketju äijälles ja käske harkitsemaan uudestaan. puoltoistavuotiasta en jättäisi ikinä viikoksi toisen hoitoon, oli sitten juoppo tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22664620:
Me oltiin jo ulkomailla koko perheellä, tyttö oli silloin 10kk ja olihan se mukava reissu, mutta ei siinä pysty lomaileen kunnolla. Ja mies haluaa sitä kahdenkeskistä aikaa plaa plaa plaa...

Miehesi ei taida ymmärtää, että kun perheessä on pieni lapsi niin sitä kahdenkeskistä aikaa ei ihan tuosta vaan järjestetä. Etenkään jos hoitajatilanne on tuo.

mielestäsi miehesi on nyt vähän itsekäs ja vastuuton, jos oman nautinnon vuoksi haluaa altistaa lapsen kaltoinkohtelulle ja ties miten pahalle laiminlyönnille. Alkkiksen hoidossa olevia lapsia on jopa joskus kuollut jos juoppo on sammunut ja tulipalon tms iskiessä ei ole ollut tajuissaan hommatakseen itseään ja lasta turvaan...

Omilla lapsillani on vain yhdet isovanhemmat ja alkkis sellaiset. En ole koskaan vienyt lastani sinne sekunniksikaan hoitoon ilman että koko ajan joko mies tai minä vahtii vieressä. Nimenomaan tuo "eihän parilla väliä" -asenne on se mikä kaataa kaiken sovitun, luvatun ja vannotun, kun se kaksi muuttuu kolmeksi, kolme neljäksi, ja viimein koko kossupulloksi.

Mielestäni olet ollut jo melkoisen uhkarohkea jos olet jättänyt lapsesi äidillesi tunneiksi, saati sitten viikoksi!!

Itselläni ainoa tukiverkko on MLL palkattu lastenhoitoapu ja sitä käytän pakkotilanteissa. Viikon etelänlomat miehen kanssa kahdestaan on seuraavaksi 15 vuodeksi haudattu, ja meillä MOLEMMAT ymmärtävät tämän ja sitoutuvat tähän eikä todellakaan ala känistä mitään kahdenkeskistä laatuaikaa. Ei sillä, etteikö sille tarvetta olisi meilläkin, mutta en ikimaailmassa järjestäisi tätä parisuhdeaikaa sillä hinnalla että lapseni henki ja terveys olisi uhattuna ja lapsi hulttioisovanhemman hoidossa.

Anteeksi jos tästä tuli syyllistävän tuntuinen teksti, mutta itse tiedän alkkisten touhut sen verran tarkkaan että mihinkään heidän lupaamaansa tai vannomaansa asiaan ei ikävä kyllä voi luottaa lainkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22664620:
Ja mies haluaa sitä kahdenkeskistä aikaa plaa plaa plaa...

Edelleenkin sanon että sellaista se elämä on kun on hankkinut lapsia. Kahdenkeskistä aikaa täytyy opetalla viettämään muutoin kun lähtemällä viikoksi kauas pois.

Me oltiin etelässä kun lapsi oli 1v4kk. Lomaahan se sekin oli, ja ihana kokemus lapselle.

Olen varmaan tosi rajoittunut, mutta en ymmärrä tätä että jos lapsi (tai lapset) tulee mukaan lomalle se ei enää ole loma. Siis häh? Haluan toki itsekin silloin tällöin illan ja ehkä viikonlopunkin ilman lapsia, mutta että lähtisin viikoksi lomalle miehen kanssa kaksin, nou nou. Ja vielä jos siihen päälle pitäisi miettiä että alkaako se mutsi nyt dokaamaan ja miten siellä pärjätään niin en voi käsittää että tuota asiaa pitää edes miettiä.

1. En jättisi noin pientä viikoksi hoitoon
2. Entä jos se kaveri ei olekkaan koko ajan lapsesi ja äitisi seurassa?
3. Loma menisi kuitenkin pilalle sillä, että sinä olisit huolissasi ja ikävissäsi kaukana jossain.

Ottaisin lapsen mukaan lomalle, muuten en kyllä minä pystyisi lomailusta nauttimaan.

Edelleenkin sanon että sellaista se elämä on kun on hankkinut lapsia. Kahdenkeskistä aikaa täytyy opetalla viettämään muutoin kun lähtemällä viikoksi kauas pois.

Me oltiin etelässä kun lapsi oli 1v4kk. Lomaahan se sekin oli, ja ihana kokemus lapselle.

Täysin totta.
Ite olin esikoisen kanssa (silloin 5,5kk) viikon etelänlomalla ilman miestä ja olin kyllä ihan lomalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;22664659:
Olen varmaan tosi rajoittunut, mutta en ymmärrä tätä että jos lapsi (tai lapset) tulee mukaan lomalle se ei enää ole loma. Siis häh? Haluan toki itsekin silloin tällöin illan ja ehkä viikonlopunkin ilman lapsia, mutta että lähtisin viikoksi lomalle miehen kanssa kaksin, nou nou. Ja vielä jos siihen päälle pitäisi miettiä että alkaako se mutsi nyt dokaamaan ja miten siellä pärjätään niin en voi käsittää että tuota asiaa pitää edes miettiä.

no se nyt kai riippuu millaista lomaa haluaa. jos haluaa istua hotellissa iltakasilta aamuun eikä mennä kahestaa ulos syömään ja fiilistelemään niin ehkä sitten lapset kuuluu ottaa mukaan. onhan se nyt täysin erilaista perheloma ja pelkästään aikuislomaa. mikä siinä sitten on niin kauheeta ettet haluisi miehesi kanssa olla viikon ihan vaan kahestaan??

Myös minun äitini on alkoholisti, hän on valinnut alkoholin numero 1 elämäänsä, enkä koskaan antaisi hänelle lasta edes vartiksi hoitoon. Mielestäni on kuitenkin todella kiva ajatus mieheltäsi että menisitte kaksistaan ja ihan varmasti rentoutuisitte paremmin ilman lasta, mutta ettekö voisi miettiä jotain luotettavampaa hoitajaa?

Joo, päätin nyt että se matka perutaan. Tulin vain täältä hakemaan vastausta, että olen oikeassa, ettei me voida lasta jättää. Tottahan se on. Sanon miehelle, kyllä hän ymmärtää. Ei hän suutu eikä mitään, joku sai väärän kuvan mun miehestä.

Yhteistyössä