Alkumetriläiset - Vauva kainalossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hertta1981
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi!

Meillä menee Noa kans tuolleen, et aamulla herätään sen verran aikasin (6-8), et jonkun aikaa siinä ensin valvotaan ja sit otetaan pienet puolen tunnin torkut ehkä 9-10 maita. Sit kunnon päiväunille mennään 11-12 maissa, saattaa vaihdella kyl reilustikin, mut pääasiassa niitä main. Nukkuu sit ehkä 2-3 h. Loppuiltapäivästä/alkuilasta on taas väsyny, ehkä tuolla 16-18 maita, mut meillä ei poika millään suostu nukkumaan toisia unia! Mikähän siinä on? Vinkkejä? Sisällä ei siis meillä nukuta ja ulkonakaan ei toiset unet onnistu, koitettu on monet kerrat. Vaunut kun pysähtyy niin kitinä alkaa. Sit ne illat on just sellasta kitinää, välillä kyl jaksaa olla tyytyväisenä, jos ite jaksaa/joutaa leikkiä, esitellä leluja ja seurustella kovasti :) Torkahtelee monesti sit pieniä hetkiä (vartti tai jtn) sylissä tai sitterissä, mut esim. tunnin puolentoista unille ei asetu millään. Se helpottas kyl huomattavasti, et ei menis sit hirmu aikasin nukkumaan ja kuku sit jo tyyliin 5.00.

Eilen hitsiläinen nukahti jo 20.00 ja mie olin ihan "paniikissa", et voi ei, nyt on pakko heti mennä itekkin nukkumaan, kun herää kuitenki joskus viideltä, mut eipä herännykään :O Unta ihmeen kaupalla riitti tuonne puol seiskaan asti, ylös noustiin sit 7 jälkeen (saan aina vähän aikaa virutettua sitä ylösnousua, kun ittee niin hirveesti aina aamulla väsyttäs...). Meillä O herää muutenki kyl aika aikasin, et tuolla 6-7 maita alkaa ähinä ja nyrkkien syönti ja sit vähän sen jälkeen alkaa kovemmin ääntelemään, et eikö se mutsi nyt saa sitä ahteriaan ylös? :D Kovasti meillä aina aamulla nauratellaan ja ollaan aina hyvällä tuulella! Ihana pieni! Ja sit yleensä aamulla siinä petissä (öhöm, nukkuu edelleenkin vieressä...) ähelletään kovasti ja tehdään massiiviset kakat, jotka tursuu aina vaipan lahkeesta tai selästä ulos :D

Nyt on O ulkona unilla, vein 11.30 maita. Nykysin on vähän levotonta ollu, et saa monta kertaa käydä kitkuttamassa vaunuja, kun en nyt viiti olla kitkuttamattakaan ja antaa toisen alkaa huutamaan ihan kunnolla -> taas kahta vaikeempi nukahtaa uudestaan. Meillä ei olla nukuttu toppahaalarilla pitkään aikaan. On niin lämminverinen poika, et hiki päässä meinaa olla välillä tuolla kevytvanuhaalarillakin (sellanen Tutan vihree-valkonen, samanpaksunen kun se pakkauksen vanupuku)! Tosin nyt alkaa muutenki niin lämmintä olemaan ulkona, kun aurinko paistelee, niin saa jo muutenki alkaa vaatetta vähentämään. Yks päivä erehdyin laittamaan toppahaalarin, kun tuntu jotenki niin kylmältä, tuuli ja vähän lunta satoi, niin eipä nukkunutkaan kun vähän reilu tunnin ja monella kitkutuksella, kun oli nähtävästi niin kuuma. Kädet, niska ja selkä oli hikiset...

Miulle tupsahti nuha jostain :( Nenä vuotaa ja välillä ihan tukossa. Kuumetta ei oo ollu. Mitään ei haista eikä maista. Nenäpaperia kuluu pakettikaupalla...

Palaillaan! Pitää ottaa makaronilaatikko uunista...

Hertta ja O 3kk 1vk 6pv

Moi!

Meillä menee Noa kans tuolleen, et aamulla herätään sen verran aikasin (6-8), et jonkun aikaa siinä ensin valvotaan ja sit otetaan pienet puolen tunnin torkut ehkä 9-10 maita. Sit kunnon päiväunille mennään 11-12 maissa, saattaa vaihdella kyl reilustikin, mut pääasiassa niitä main. Nukkuu sit ehkä 2-3 h. Loppuiltapäivästä/alkuilasta on taas väsyny, ehkä tuolla 16-18 maita, mut meillä ei poika millään suostu nukkumaan toisia unia! Mikähän siinä on? Vinkkejä? Sisällä ei siis meillä nukuta ja ulkonakaan ei toiset unet onnistu, koitettu on monet kerrat. Vaunut kun pysähtyy niin kitinä alkaa. Sit ne illat on just sellasta kitinää, välillä kyl jaksaa olla tyytyväisenä, jos ite jaksaa/joutaa leikkiä, esitellä leluja ja seurustella kovasti :) Torkahtelee monesti sit pieniä hetkiä (vartti tai jtn) sylissä tai sitterissä, mut esim. tunnin puolentoista unille ei asetu millään. Se helpottas kyl huomattavasti, et ei menis sit hirmu aikasin nukkumaan ja kuku sit jo tyyliin 5.00.

Eilen hitsiläinen nukahti jo 20.00 ja mie olin ihan "paniikissa", et voi ei, nyt on pakko heti mennä itekkin nukkumaan, kun herää kuitenki joskus viideltä, mut eipä herännykään :O Unta ihmeen kaupalla riitti tuonne puol seiskaan asti, ylös noustiin sit 7 jälkeen (saan aina vähän aikaa virutettua sitä ylösnousua, kun ittee niin hirveesti aina aamulla väsyttäs...). Meillä O herää muutenki kyl aika aikasin, et tuolla 6-7 maita alkaa ähinä ja nyrkkien syönti ja sit vähän sen jälkeen alkaa kovemmin ääntelemään, et eikö se mutsi nyt saa sitä ahteriaan ylös? :D Kovasti meillä aina aamulla nauratellaan ja ollaan aina hyvällä tuulella! Ihana pieni! Ja sit yleensä aamulla siinä petissä (öhöm, nukkuu edelleenkin vieressä...) ähelletään kovasti ja tehdään massiiviset kakat, jotka tursuu aina vaipan lahkeesta tai selästä ulos :D

Nyt on O ulkona unilla, vein 11.30 maita. Nykysin on vähän levotonta ollu, et saa monta kertaa käydä kitkuttamassa vaunuja, kun en nyt viiti olla kitkuttamattakaan ja antaa toisen alkaa huutamaan ihan kunnolla -> taas kahta vaikeempi nukahtaa uudestaan. Meillä ei olla nukuttu toppahaalarilla pitkään aikaan. On niin lämminverinen poika, et hiki päässä meinaa olla välillä tuolla kevytvanuhaalarillakin (sellanen Tutan vihree-valkonen, samanpaksunen kun se pakkauksen vanupuku)! Tosin nyt alkaa muutenki niin lämmintä olemaan ulkona, kun aurinko paistelee, niin saa jo muutenki alkaa vaatetta vähentämään. Yks päivä erehdyin laittamaan toppahaalarin, kun tuntu jotenki niin kylmältä, tuuli ja vähän lunta satoi, niin eipä nukkunutkaan kun vähän reilu tunnin ja monella kitkutuksella, kun oli nähtävästi niin kuuma. Kädet, niska ja selkä oli hikiset...

Miulle tupsahti nuha jostain :( Nenä vuotaa ja välillä ihan tukossa. Kuumetta ei oo ollu. Mitään ei haista eikä maista. Nenäpaperia kuluu pakettikaupalla...

Palaillaan! Pitää ottaa makaronilaatikko uunista...

Hertta ja O 3kk 1vk 6pv

No niin onks reilua?? Täällä tädin avaruusmatka loppui sitten lyhyeen, kun päätti eilen hyökätä yllätysvierailulle... Argh. Huomenna olis varattuna jälkitarkastus, mutta lueskelin netistä, että pahimman vuodon aikaan sitä ei kai tehdä...?!? Pitää soittaa neuvolaan ja kysästä (kunhan pääsis soittoajalla linjoilta läpi).

Muttamutta...mikä ihana auringonpaiste!!! Ja arvatkaapa, kenen tyttö meni eilen kymmeneltä nukkumaan ja heräsi tänään klo 6:15?? Ja sitten syötiin ja antoi äidin nukkua vielä puoli kymmeneen... Mutta itse en tietenkään osannut nukkua kokoyötä, vaan heräsin sillon kolmen aikaan odottelemaan, että millon herää ja lopulta oli käytävää katsomassa, että hengittääkö se vielä. :D

Meillä ei kanssa noita toisia iltaunia meinaa ottaa ja illat onkin sitten aikamoista känkkäränkkää... Tosin jos lähdetään vaunulenkille, niin nukahtaa sillon 11:30-12 ja nukkuu sitten joskus jopa 17 saakka... Mutta jos on lyhemmät unet, niin kyllä sen illalla huomaa.

Mutta tämä vaippahousu lähtee nyt vaihtamaan tuon suloisemman vaippahousun vaipat...

A ja S huomenna 8vk

Heh, onnittelut A:lle menkoista! Mullakin oli sillon reilu viikko sit muutamana päivänä tosi niukkaa vuotoa eli en tiiä oliks ne menkat vai jotain jälkivuodon jälkivuotoa...

Mut nyt oikeesti taidan kyllä karata uimaan vaikka periaatteessa ei saisi! Mulla on selkä niin paskana ja polvet ja niskat ja kaikki kipeenä! Yks paikka kun kipeytyy, niin joku muukin kohta jumiutuu kun ei pysty liikkumaan kunnolla. Pakko päästä tekeen jotain ja viimeksikin tää selkä kuntoutui nimenomaan uimalla. Hittoon jälkitarkastukset!

Ja voi unelma tuota A:n yötä! Miekin ehdin viime viikolla iloita niistä öistä, jotka meidän poju nukkuin hvyin, siis sen ekan pätkän puoli kymmenestä neljään, mut pari viime yötä se on herännyt taas puoli 2 tai 2. Ärsyttävää! Tänään se sit heräs 6.30, syötin sen ja laitoin takas sänkyyn kun yleensä se on jatkanut unia puoli yhdeksään. No eipä sit sitä nukuttanutkaan vaan aloitti hirveän älämölyn ja jokeltelun. Nostin sen vielä viereen, mut silmät kirkkaina se vaan tapitti. Noustiin sit ylös ennen seiskaa. Tavallaan suloinenhan se oli, ja ihana herätä tuollaisen kanssa, mut oisin kuitenkin halunnut vielä nukkua. Nyt kun siirrytään kesäaikaan, niin taidan kokeilla venyttää vaikka puolella tunnilla nukkumaanmenoa eli jos puoli 10 käytäs iltamaidolle. Saas nähdä kuinka käy, jaksaako tuo valvoa.

Joo, ihana ilma tosiaan. Pitää lähteä iltapäivällä vaunulenkille kun tuo nyt taas nukahti. En ihan heti viitsi mennä, niin venyy ne päiväunet sit pikkaisen myöhemmäksi. Ja tuo pukeminen on tosiaan vaikeaa kun esim. nytkin siellä on pakkasta, mut aurinko jo lämmittää. Ja tuossa meidän parvekkeella on reilusti lämpöasteita kun siihen paistaa aurinko ja on lasitettu eli pitää aina vähän keventää vaatetusta kun siirrän sen sinne.

Hei pitkästä aikaa!!

Nytkin taitaa tulla pika kun poitsu saattaa kohta heräillä. Päivisin meillä on nukuttu aika heikosti, mutta nyt olen nukuttanut sitä välillä masullaa vieressä niin on nukkunu ja auttanu masuvaivoihin.

Posti oli pullollaan ihania kuvia! Täytyy itelläkin käydä laittamassa uusia kuvia tuleen. Kovaa vauhtia nuo vauvelit kasvaa!

Oltiin viikonloppu reissussa ja eilen tultiin. Mentiin mummolaan ja ukkeli kävi eteläs mutkan hakemassa meille auton kun entinen petti meidät sillon synnytyspäivän aamuna ..Väsähdin aivan reissun aikana. Tressasin jotenkin ja söin varmaan liian vähän niin maidontulokin väheni ja säikähdin, että kohta joudun tuttelia juottaan. Poitsu nukkui siellä pienissä pätkissä ja olin ihan univeloissa. Sitten kun käännettiin nokka kohti kotia niin tissit pakkas ihan täyteen ja veti suojista läpi!

Juu aivan ihana ilma ja näitä on kestäny jo varmaan viikon! Täälläkin varmasti suunnataan tänään vaunulenkille iltapäivällä jos aurinko vielä paistaa :)

Mie viel unelmoin tuon mittasista yöunista.. Tuntuu, että yöunet vaan on lyhentyneet, mutta toivottavasti siihen tulee joskus viel muutos :) Tääl tosiaan kärsitty masuvaivoista, hirveenä ilmaa mahassa ja röyhtäsy tulee harvoin. Ukko kävi ostaan nittä disflatyl tippoja (meniköhä oikein?) niin röyhtäsee ainaki paljon useammin ja nyt parina päivänä ihan kuin ois alkanut helpottamaan..Ainakaan ei itke niin paljon ja ähise pieruja. Lisäksi täällä on jumppailtu/pumppailtu jalkoja paljon ja tykkää myös olla masullaan kun selkää sivellään. Mut toivon nyt, että pikkuhiljaa helpottaa kun tosi vaikee kattoa toista kivuissaan :(

Oottelen kans sitä, että täällä aletaan nauramaan kunnolla ja jokeltelemaan :) Vieläkin hymyt on vähän epämääräsiä, mut varmaan jotku on jo niitä ihan oikeitakin ollut ..

Kävin aamulla myös jälkitarkastuksessa. Lääkäri oli nuori nainen ja huomasi, että jännitti. Kysyin vatsalihasliikkeiden alottamisesta ja sanoi, että vaikka heti. Ei tiennyt mistään välin umpeutumisesta? Nooh täytyy sitten ite tutkailla miltä tuntuu, mut luulis nyt lääkärin tietävän..
Kyl mie luulen, että Noallakin uimaan kestää lähtä kun meikäläinenkin jo kävi tarkastuksessa. Täälki on selkä ihan paskana ...ja niskat ihan jumissa..missä onkaan se mies joka hiero harva se päivä kun olin raskaana??;D

Oho, vielki nukkuu..Täytyy varmaan laukut purkaa. Inhoan tätä siivoa mikä syntyy siitä kun reissusta kotiutuu..Ja pyykkivuori..

Jäiköhän jotain kommentoimatta..hmm

Mimona ja Tobsu 6vk 1pv

Kiva kuulla Mimostakin... :) Toivottavasti teilläkin alkaa poitsu pian nukkumaan kunnolla!

Ihme ja kumma... pääsin neuvolan soittoajalla läpi. Ei kuulemma ole estettä jälkitarkastukselle, vaikka kuukautisvuotoa onkin. Hyvä näin, niin saa senkin sitten pois.

Mulla on kans niskat niin jumissa, täytyis saada itsestä sen verran irti, että pääsis sinne salille. Mä oon ihan mökkeytynyt, mitä nyt vaunulenkeillä käyn, mut muuten oonkin aika paljon kotona. Äsken vaunulenkillä näin yhtä puolituttua äitiä pienen vauvan kanssa, niin kysäsin noista äiti-lapsi kerhoista.. Sovittiinkin, että voisin maanantaina mennä heidän kanssaan, ni ois ees joku tuttu. Ainoa vaan, et se alkaa jo 9:30.. mehän nukutaan vielä sillon! ;)

Moi!

Aurinkoista torstaita1

Noa: ihan kateellisena luen tollaisista yöunista, jospa meilläkin joskus...oon taas silmät ristissä, meillä taas herättiin viime yönä alle kahden tunnin välein koko yö, edellinen yö oli vielä huonompi, alle tunnin välein välillä, tunti oli pisin unipätkä, ARGH!

Päivisinkin neiti nukkuu tosi vähän, päivärytmi on siis vakiintunut jo kuukausi sitten ja aamu päivällä unta palloon liikkuvissa vaunuissa n. 1,5 h ja sit kolmen maissa iltapäivällä 30 minsaa ja ilta kuudelta alle puoli tuntia, ei nuku vaikka kuinka yrittäisi työnnellä v aunuja tai olla työntämättä, ei vaan nuku, päin vastoin ikenet loistaa kun naureskelee!

Laskinpa pikaseen , että joinakin päivinä neidin kokanaisunimäärä vuorokaudessa jää jopa 12 tuntiin, siis päiväunet ja yöunet yhteensä, ja musta se on TOSI vähän tämän ikäiselle. Kai se on vaan hyväksyttävä että meidän molemmat lapset on tosi vähäunisia, ja huonoja nukkumaan yhtäjaksoisesti. Kohta 4-vuotias esikoinen nukkuu jo suht hyvin, mutta on vieläkin yöherätylsiä silloin tällöin.

Minkä verran teidän vaavit nukkuu vuorokaudessa?

meillä syötiin aamulla taas maissi-pottua, maistui hyvin, mutta en tiiä sit lopulta, mitä jäi mahaan asti, koska vähän sen jälkeen taas oksensi kamalasti kun oli maitohuikat ottanut...

Nyt pitää valmistautua taas ulkoiluun, neiti nukkunut hetken kuistilla ja kohta älähtää, pitää lähteä työnteleen, ennen kuin herää täysin, onneksi paistaa arska!

esikoinen uimassa anopin kaa, siellä nautiskelee!

Pupu ja neiti 3,5 kk

Moro!

Mun mielestä meillä ollaan nukuttu vähän, mutta kyllä tuo pupustiinan tilanne kuulosta aika vähältä. Mutta niinhän se on, että ei kaikki tarvii unta niin paljon, kun taas jotkut nukkuu lähes koko ajan. Meillä ihan muutaman viikon ikäisenäkin mun mielestä valvottiin aika paljon, kun kuunteli joidenkin "syödään ja sit taas nukutaan" juttuja. En ole laskenut miten paljon unta tulisi vrk:ssa, mut suunnilleen näin: yöunet ajoittuu 21-8.30 väliin, ehkä 10-11 tuntia. Sit aamulla saattaa torkahtaa puoleksi tunniksi tai tunniksi. Päiväunet noin 3-4 tuntia. Illalla taas pieniä torkkuja puoli tuntia viiva 2 tuntia, riippuen ollaanko autolla liikenteessä, autossa nukkuu lähes aina. Eli yhteensä tuosta tulee, about 14-17 tuntia, ihan päivästä riippuen. Joskus nukkuu enemmän, joskus vähemmän. Mutta yleensä illalla ei sit nuku, jos ollaan vaan kotona, tai sit on pakko laittaa se parvekkeelle.

Kävin eilen muuten sellaisella hierojalla tän mun kipeän selän takia ja aikamoisen käsittelyn se teki. Se paineli jotain nikamia ja availi jumetuksia. Mun alaselässä on jokin lukko tai kiristys, joka sit säteilee myös yläselkään. Ja hartioistakin se löysi jonkin tulehduksen. Eli nyt alkaa taas uintitreenaus, ei tästä muuten mitään tule.

Ihana ilma ulkona, kohta lähdetään taas vaunulenkille ja samalla aattelin käydä työpaikalla poikaa näyttämässä.

Jaahas, meidän pikkumies taitaa vääntää tuossa sitterissä kakkaa, sellainen ähellys kuuluu. Pitänee mennä katsomaan millainen ylläri sieltä löytyy :)

O ulkona unilla, juuri tulin itse sisälle. Pienen lenkin kävin kävelemässä, hain samalla postin, laatikko kun on vähän etempänä meillä... Ihana aurinkoinen ilma!

Unista vielä lyhyesti, vaikka edellisessä viestissäni niistä jo aika paljon kerroinkin: Yöunille mennään 21-22, herätään yöllä syömään 2-3 kertaa (joskus jopa 4), aamulla herätään 6-7 maissa, otetaan vartin-puolen tunnin pikkutorkut tuossa 9 maissa, kunnon päiväunille 11-12 maissa, nukkuu vaihtelevasti 1,5h-3,5h, loppuiltapäivästä saatetaan ottaa pikkutorkkuja, mut valvotaan siis tosi paljon päiväunien jälkeen, kun ei toisia unia suostu nukkumaan, et usein on illat sit kitinää, kun väsyttää. Näin meillä!

Vai kävi A:lla täti vierailulla? Miullahan kans kävi, mut en nyt muista millon se oli. Pitäs kattoo vanhoista viesteistä... Ei tosin mahda olla kovin säännöllinen kierto, kun niitä minipillereitä syön, et viimeksikin miulla jäi niistä menkat kokonaan pois...
Joo, on ollu teillä tosiaan unelmayö! Millonkahan se yösyönti mahtaa jäädä pois? Tai et millon pärjäis vaan yhdellä syönnillä? Mie kuvittelin jotenki, et siinä 6 kuisena vois jo nukkuu yön läpi... Noh, sekin on varmaan yksilöllistä, mut varmaan sit alkaa yösyönnit asteittain vähenemään, kun alkaa kiinteitä syödä ja puuroja+vellejä+kunnon lisämaitosatseja aina iltasin, et pärjää sit pidemmän aikaa yöllä syömättä.

Meillä tuli eka ääneennauru 20.3! Voi että kuulosti ihanalle! <3 Ja sit toinenkin uus juttu: eilen ekaa kertaa näin, että O tuijotteli käsiään! Se nykysin aina pitää käsiään yhdessä/melkeimpä ristissä, niin silmät kierossa niitä katteli hoitopöydällä! Nyt harrastaa sitä käsien tuijottelua vähän väliä :)

Harmi, että menee Pupun yöt vieläkin heräillessä :( Mistähän ihmeestä se huonounisuus johtuu? Tai sit siihen ei oo sen kummempaa syytä, et toiset vaan nukkuu huonommin ku toiset... Jaksamista! Voi kun alkaisi pian helpottamaan... bd

Pitää alkaa pyykkejä keräilemään telineestä ja viikkaamaan kaappiin. Oon nyt muuten vähän väliä saanu O:n pieneks menneitä vaatteita valkata laatikosta pois ja siirtää vaatehuoneen perukoille säkkiin. Kauheeta mitä vauhtia pieni kasvaa! Oikeen haikeelta tuntuu niitä ihanan pieniä vaatteita pois laittaa, et "eikö tosiaan tääkään enää sille sovi"?! Ja voi kauhistus, kun katoin niitä ykköskoon vaippoja tuossa äsken! Eihän sille pojalle niin pienet vaipat oo voinu sopia!!! :´) Apua... Ja eipä onneks vauvakuumetta pukkaa, ku kattoo niitä pieniä vaippoja.... Huah.

Hertta ja O 3kk 2vk 1pv

Piti vielä loppukaneetiksi laittaa noista meidän unista, että pääasiassa hyvin meillä menee ja tyytyväinen saa olla. Loppupeleissä aika tyytyväinen vauva ja nukkuu kuitenki suht hyvin :)

Laitoin @! Noalla posti täynnä... Tyhjennä, ni laitan myöhemmin uudestaan siullekin :)

Hei onko Pupulla @osoitetta? Jos haluaisit siekin laittaa ja saada postia+kuvia... Ei tietenkään ole pakko, mut jos tykkäät :)

No niin, kävin tyhjentää postia, nyt pitäisi mahtua! Ja kiitti mimo kuvista, ihana tobsu teillä :)

Niin, kyllä miekin olen tyytyväinen meidän öihin, vaikka yöllä se välillä ketuttaa kun silmät ristissä heräät syöttämään ja katot kelloa et se ei nukkunut taaskaan tuon pidempään. Mutta aikansa kutakin. Mie katoin juuri omasta vauvakirjastani, niin mie olen vielä 7-kuisena herännyt aamuyöllä syömään ja vasta 10-kuisena nukkunut yöni heräämättä. Ja mun sisko nukkui ekan kerran jo kuukauden vanhana 21-06. Eli tosiaankin yksilöllistä. Tulee vaan välillä kateelliseksi kun kuulee miten jotkin vauvat jo tänikäisenä eli kaksikuisena on jättänyt yösyömiset pois.

Mie kans saan vähän välilä pakata pieniä vaatteita pois, kun ei enää mahdu! Ihan hirveetä! Eilen just yritin pukea yhtä 62 cm yöpukua pojalle päälle, jota muistaakseni vielä viime viikolla pidettiin, niin eihän se enää mahtunut. Nyt tuntuu et se kasvaa hirmu vauhtia. Ihan hullua että joitain vaatteita ehtii pitää vaan muutaman kerran. Nyt meillä alkaa olla ne äitiyspakkauksen 60 cm vaatteet hyviä. Nuo Tutan vaatteet onkin vähän reilumpia. On se haikeeta. Mut mie ajattelen ja oonkin aina ääneen sanonut, et laitan ne laatikkoon oottamaan pikkusiskoa ;) Mies kattoo kieroon...

Miekin laitoin pojun parvekkeelle ja kohta lähdetään sit käymään siellä mun työpaikalla. Laitoin myös pyykkikoneen pyörimään.

Ja pitää munkin vielä kertoa, etä meidän poju on alkanut jo heilutella leluja sitterissä istuessaan ja se rapisuttelee sitä kukkaa, mikä tuli Liberokassista :) Eli tarttumaote alkaa pikkuhiljaa kehittymään :)

Ihania kuvia! Laitoin Noa uusiks sen miun postin siulle.
Meillä se kukka roikkuu turvakaukalossa :) Sille välillä on kovasti asiaa...
Mie oon kovasti koittanu laittaa leluja pojalle käteen, ite ei niitä vielä oo tavotellu ja nyt tänään se purulelua kattelikin, kun sellasen käteen laitoin ja sit se sitä söikin välillä :) Nyrkit ja sormet kun menee jatkuvasti suuhun...

hei!

Uskallankos laittaa sen osoitteen ihan tänne, no kaipa mä uskallan...

Eli mun e-mail: unaope@luukku.com

Oon aika laiskasti " luukussa" vieraillut, kun ei tätä aikaa niin kamalasti ole, mutta olisipa piristävää toki saada teidän mussukoiden kuvia ja laitan joskus meidänkin neidin, siellä uskaltaa nimenkin paljastaa...

Pupu

Huomenet!

Laitoin eilen Hertalle ja Noalle mailia, ja kiitokset molemmille myös ihanista kuvista!

Hertan pojulla sama nimi kuin mitä olin miettinyt jos meidän vauva olisi ollut poika!

Ihana aamu, tai no, väsytti jälleen ihan turkkasesti kun neiti LOPULLISESTI heräsi seiskalta ja isoveikka kömpi samoihin aikoihin viereen, yö meni muistaakseni neljällä herätyksellä, eli ei kaikkein huonoimpia öitä, mutta univelka painaa kuitenkin. Tehtiin aamutoimet ja olin just vauvaa syöttämässä kun anoppi soitti ovikelloa ja tarjoutui viemään muksut ulos!Kuulostipa aika houkuttelevalta tarjoukselta ja tässä mä sitten istun yksin hiljaisuudessa sohvalla ja tänne kirjoittelen.kohta katon salkkarit boksilta, kerrankin kuulen mitä siellä puhutaan, aah mitä luksusta...hih hih...

Ja ihanaa et viikonloppu, mies vaan perskatti huomennna menee kattoon jääkiekkoa ja joudun iltarumban pyörittään yksin, no, eihän meillä oikeesti mitään hätää ole.

Äsken taas popsittiin maissi-pottua ja neiti kyllä jo oikeesti hoksaa lusikkaruuan päälle. Hillitön kiehnäys ja viuhtominen alkoi kun ruokalappua puin ja laitoin keittiöön sitteriin. Iltapäivällä meinasin antaa jälleen makuannoksia päärynää.

Mutta nyt salkkareiden pariin, vielä 1,5 h omaa aikaa, ihanaa...

Pupustiina ja vaaveli 3,5 kk ja isoveikka kohta 4 VEE!

On kyllä niin söpöjä vauvoja meillä... <3

Laitoin meiliä kaikille!

Nauti Pupu rauhaisasta hetkestä, kuullostaa luksukselta. ;)

Kävin eilen siellä jälkitarkastuksessa ja kaikki oli hyvin. Kivaa. Ehkäsyksi otin nyt ekaks minipillerit ja siirryn sitten joskus, kun imetys loppuu niin yhdistelmiin. Kirjoitti molempiin jo reseptit... tai eihän sitä tiedä, että siirrynkö yhdistelmiin vai joko olisi aika alkaa yrittää pikkuveljeä S:lle. Hihii.

Tuosta vuorokauden nukkumisesta, niin meillä mennään nukkumaan siinä 21-22 ja hrätään sitten (nyt jo kolmas yö!!) 5-6 aikaan, sitten syö ja nukahdetaan, ylös noustaan 9-10, n.11 ottaa pienet torkut max.30min ja 12 aikaan päikkäreille joista herää 14-17. Illalla sitten saattaa nukahtaa sylissä max.30 min. Eli en kyl voi valittaa noista yöunista.

Mut nyt alkaa kuulua taas kitinää... :)

Heissan,

Ihanaa, Hertan poju on löytäny räpylänsä! :)

Oletteko kaikki otattaneet vauvoillenne rotavirusrokotuksen? Hitsiläinen, huomenna pitäs viimestään ostaa kun tiistaina on neuvola. Järkytyin niin tuosta hinnasta! Siis yhteensä 160e! Onhan se varmasti hyvä, mutta mutta...Ois kiva tietää kuin moni tuon ottaa..On niin huono äiti olo jos en moista raaski vauvalleni hommata :( Mut opiskelijoiden budjetille tuo on melkonen summa..

Ollaan metsästetty suurempaa kämppää mut viel ei oo tärpänny. On vain kämpät tiukassa..

Ahas, toinen ei viihdy ny ollenkaan yksikseen...

mimo ja tobsu huomenna 7vk

Moi!

Pikaseen vaan enne nukkumaan menoa (paitsi jos vähän vielä jaksas Forest Gumppia kattoa...), et myö otettiin se rotarokote. Yks satsi on jo annettu, edellisessä 3 kk:n neuvolassa, toinen satsi annetaan joko seuraavassa neuvolassa 22.4 (lääkärinla) tai sit käydään aiemmin se laitattamassa, kun O:han täyttää jo 4kk 11.4 ja se lääke pitää antaa siihen ikään mennessä. Kattoo nyt mitä nlatäti sanoo. Hna pitää miun sinne soittaa, kun tarviis saada se resepti sitä toista annosta varten. Joo, kallis se oli, yks annos 79,90 euroa, mut uskon, et se on kyl hyvä juttu lapselle. On se rotavirus sen verran äkänen pienelle vauvalle, jos sattus jostain tarttumaan, et kyllä siltä haluan suojata, jos vaan mahdollista. Eihän se lääke oo ihan 100% suoja, mut suojaa se silti tosi hyvin, et aika pienet tsäänssit on siihen sairastua, jos rokote on.

Ja voi kääk. Toivottavasti huomenna on apteekissa saatavissa niitä Cerazette-pillereitä, ettei keskeydy niiden syönti, kun pari viikkoasit niitä ei ollu saatavissa. Joku valmistajan toimitusongelma, et niitä ei saanu ainakaan meidän kaupungin mistään apteekista, mut piti kuulemma viikossa parissa niitä olla taas saatavilla. Eli toivottavasti huomenna saan niitä, kun tänään otin vikan pillerin, liuska loppu. Ei ehkä kuitenkaan ihan vielä pikkusisarusta O:lle... :) Jos pikkasen vielä oottelis ;)

Mut nyt öitä ja palataan!

Hertta ja O 3kk 2vk 4pv

Huomenta!

Me kanssa otettiin se rotarokote, vaikka ihan hirveän hintainenhan se on. Ja ensi syksynä sen olisi saanut ilmaiseksi kun se tulee rokotusohjelmaan. Mutta kyllä mekin ajateltiin, että se on hyödyllinen, kun se tauti voi levitä ihan pinnoilta ja lelujen välityksellä, ja meidänkin poitsu on todennäköisesti jossain päivähoidossa ennen 2 ikävuotta. Me saatiin eka annos 2 kk tarkastuksessa ja seuraava 3 kk neuvolassa. Mutta onhan se ymmärrettävää, että opiskelijabudjettiin tuo on tosi iso raha, eikä kannata ottaa stressiä vaikka sitä rokotetta ei ottaisikaan. Ja voithan mimo ajatella, että kun niin moni sen ottaa, niin sitä tautia ei niin paljon enää liiku :)

Me käytiin lauantaina ekan kerran uimassa uimahallissa. Aluksi poju oli aika jännittynyt ja ihan jäykkänä, katseli vaan silmät pyöreinä että missä sitä oikein ollaan, mutta pian se jo rentoutui ja uskalsi vähän liikkuakin :) Vielä ei sukellettu, mutta vettä kyllä kaadettiin päähän ja siitä se ei ollut moksiskaan. Eli aletaan nyt kyllä käymään kerran viikossa kun se siitä niin näkyi tykkäävän. Ja mikäpäs siinä lömpimässä vedessä ollessa :)

Ja eilen venytettiin nukkumaanmenoa puoli kymmeneen, vanhaa aikaa puoli 9 eli kuitenkin ihan normaali nukkumaanmenoaika, ja poika nukkui neljään ja sitten noustiin kahdeksalta ylös. Eli yhdellä herätyksellä mentiin. Toivottavasti pysyisi tuollailnen rytmi. Hyvä kun tuo kello siirtyi tunnilla eteenpäin, niin voidaan yrittää pysyä vanhassa nukkumaanmenoajassa ja sit kaikki heräämiset siirtyy tunnilla eteenpäin.

Minkä ikäisenä te pupu aloititte kiinteidn maistelun ja mitä kaikkea olette jo antaneet? Ja onko teillä Hertta neuvolassa puhuttu kiinteistä? Mie kun viimeksi kysyin, niin terkka sanoi että 4 kk iässä aloitetaan ja nykyään ei suositella annettavan velliä ollenkaan, vaan nykysuositus on, että maito syödään maitona ja kiinteät ruoat erikseen. Mitenköhän sit puurot? En tarkemmin sit vielä kysellyt, mutta monillahan yöunet pitenee sit siinä vaiheessak kun otetaan tujummat ruoat käyttöön. Eli onko se puuroa, velliä vai mitä?

Mummi otti äsken pojun taas päivähoitoon eli mulla on muutama tunti omaa aikaa. Tarkoituksena oli että siivoisin vaatekaappia ja katsoisin mitä olisi kirpparille menossa. Ja muutakin siivoilua olisi. Mutta saa nähdä saako sitä mitään aikaiseksi, vai tuleeko vaan surffailtua netissä ja löhöiltyä...

Palataan!

mOI!
Pikaisesti vastaan, U lattialla ja isoveikka kuuntelee hetken äänisatua...

Noa: kyselit noista kiinteistä. Juu, nykysuosituksen mukaan ei vellejä vaan suoraan puuroa, mutta...vielä ei voi viljoja aloittaa, niin oon antanut maissivelliä kun muutenkin illalla antaisin korviketta, mutta neuvolantäti sanoi että 2dl ehdoton maksimi, ettei venytä turhaan pienen mahalaukkua.Esikoinen söi velliä jo aikaisemmin. Meillä maistellaan jo bataattia, maissia ja perunaa hiukan sekä päärynäsosetta. Ei vielä syö kuin muutaman lusikallisen kerrallaan eli ei korvaa maitoateriaa laisinkaan. Aamusin oon maistatellut, jotta ei masua ainakaan sit yöllä väännä jos on jotain tullakseen.Iltapäivällä oon antanut päärynää, jotta se löystyttää masua, jos meinaa mennä kovaksi.

Lastenlääkäri "antoi" luvan jo aloittaa maistattelut näin aikasin, koska neitin pulauttelu on sitä luokkaa, että vaatteet saa vaihtaa useamman kerran päivässä ja joka paikka on siinä oksennuksessa. Varmaan senkin takia yöllä herätään niin usein, koska ruoka tulee pitkällään ollessa aina takasin.

Viime yö oli taas kauhea, nukahti klo 21.30, eka herätys klo 22, toka 23, klo 24, klo 2, klo 4 klo 6, klo 7 ja sit vielä nukuttiin klo 8.00....eli aika risaista,,,,

Edellisenä yönä nukkui ekan kerran 6 h putkeen!Eli osais nukkua jos vaan ei joku koko ajan vaivaisi...no mutta nyt on jokellus sitä luokkaa, on pakko lopettaa...palataan!

Pupu

Yhteistyössä