Alkuraskauden keskenmeno vai raskaudesta johtuvaa....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelijä

Vieras
Ehkäisy (kondomit) jätetty pois 2 kiertoa sitten. Seuraavat kuukautiset tulisivat 4 päivän kuluttua. Outoa oloa on ollut muutaman päivän ajan, raskauden oireita. Ikinä en ole oireillut ovulaatiosta eikä ole ollut oikeastaan kuukatiskipujakaan koskaan.

Mutta se asia:
Aamupäivällä pissalla käydessäni paperiin tarttui "veritahraa", mutta muuten ei ole vuotanut mitään koko päivänä. Ikinä ei ole tullut ylimääräistä vuotoa kesken kiertoa ja kuukautisetkin ovat säännölliset, joten mitä tämä nyt tarkoittaa?

Niin siis oletko nyt raskaana?
Jos olet, niin joillain on pientä vuotoa alkuraskaudessa, eikä se merkkaa mitään sen kummempaa.
Jos kyseessä keskenmeno, on vuoto usein runsasta ja kipuja lisäksi- joillain näitä ilman keskenmenoakin, harvinaista kyllä.

Keskenmenolle ei oikein voi mitään.
Tuskin kuitenkaan km kyseessä mikäli tuli vain pientä tuhrua, eikä mitään sen enempää mutta vaikeahan se ennustaa että miten käy.

Jos et ole nyt raskaana, niin en tiedä mitä tuo on, mikä kiertopäivä?
Joillain voi joskus tulla ovulaation aikoihin pientä tuhrua.
Osalla taas voi sellaista tulla esim. mikäli limakalvot on jotenkin hiertyneet.
Toisilla taas kyseessä usein tällaisia välivuotoja, tiputteluja, joiden syy pitäisi selvittää...

En oikein osaa antaa tyhjentävää vastausta. :hug:

oletko ollut raskaana aikaisemmin? Minulla ainakin oireet viittasivat yhtä hyvin alkaviin kuukautisiin kuin raskauteenkin. Pieni tuhru voi olla myös kiinnittymisvuotoa. Itselläni vuoti rv5-6 ihan tolkuttomasti kamalien kipujen kera ja kaikki oli ihan kunnossa.

No jos kuukautiset alkavat ajallaan, niin asiaa ei kannata jäädä pohtimaan sen enempää, useinmiten jos raskaus menee tässä vaiheessa kesken, siitä ei edes tiedä mitään.
Suosittelen ettet ajattele asiaa ollenkaan, vaan jos kuukautiset ovat myöhässä, niin teet raskaustestin.

heippa! olen ihan uusi täällä enkä edes osannut aloittaa uutta keskustelua :ashamed:
olen nyt rv 5+5 eikä ole ollut muita oireita kuin rintojen aristelua, väsymystä ja ihme jomotusta vasemmalla puolella alavatsassa. Hieman hermostuttaa, että onko tämä merkki ehkäpä tulevasta keskenmenosta??

Yhteistyössä