Alkuraskauden pahoinvointi + itkuisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---neito---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

---neito---

Vieras
Itselläni on ollut jo parin viikon ajan huono olo. Oksettaa melkein kestona. Mitään ei oikeastaan tule kuitenkaan ulos asti. Ainoa asia mitä olen oksentanut on vesi. Ruoka ei tule ulos. Olo on kehnoin jos en syö säännöllisesti. Hulluinta on, että oksetus oloon auttaa syöminen. Mahaa nippailee aina silloin tällöin. Juhannuksena olimme mökillä, jossa oli vanhempani ja yksi heidän tuttavapariskunta, jonka olen tuntenut vauvasta asti. Silloin olo oli hyvä, ajatukset muualla? Ilmeisesti mulla on aika normaali raskaus pahoinvointi. Tai ainakin mitä olen täältä lukenut, niin muillakin on samanlaista.

Onko muita vaivannut alakuloisuus ja itkuisuus? Eilisestä asti, kun tulimme mökiltä, olen itkeskellyt. Olo tosi surkea. Harmittaa, kun juhannus on ohi. Meillä oli mukavaa. Saunoimme ja söimme hyvin. Muut joi alkoholia, mutta multa jäi juomat väliin. Kukaan ei ihmetellyt, kun en yleensäkään juo juuri mitään. Töitä on vielä tämä viikko ja sitten neljä viikkoa lomaa. Muutamme myös viikonloppuna omaan rivarin pätkään. Mua masentaa kuitenkin koko ajan ja haluaisin vain peiton alle itkemään. Töissä en jaksaisi olla. Kotona ei huvita mikään. Itkettää vain. Mieskin on ihan kummissaan siitä mikä minun on.... Onko kellään muulla samaa?

Sinulla on ihan normaalit raskauden oireet.Jossakin vaiheessa tulee ihan tolkuttomia raivokohtauksia,ihan naurettavista asioista ja silloin on myös parisuhde koetuksella.Sitten jossain vaiheessa alkaa ns.pesänrakennus-vaihe.Koeta vaan kestää.Itse itkeskelin jopa kaupan hedelmä/lihatiskillä :)

Joo, anna sen itkun vaan tulla ja mennä, kyllä se siitä helpottaa. Enää muutama viikko, niin sun olo alkaa parantua; ehkä jo lomalla olet paremmalla tuulella!
Raskaus on psyykkisesti iso juttu, ja miehen on sitä varmaan tosi vaikea ymmärtää (kun on itsekin sitä vaikea tajuta). Koettakaa järkätä enemmänkin noita kivoja juttuja elämäänne, kun on riittävän kiire ei tippakaan tule silmään niin usein.

Yhteistyössä