Alkuraskaus ja hiiva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hemps
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hemps

Uusi jäsen
15.12.2012
8
0
1
Olen viikolla 8 ja hiiva tuntuisi vaivaavan. Kutina ei ole sinänsä häiritsevää, mutta pienet haavaumat ja kirvely inhottaa. : / Mitä olette käyttäneet itse hiivatulehduksen hoitamiseen? Mikä olisi turvallista?
Voinko suoraan käydä apteekissa ilman, että ensin soitan neuvolaan tai varaan ajan lääkäriin? :|

Mulle määrättiin melkein pari viikkoa sitten antibiootit poskiontelontulehdukseen, joita en sitten käyttänyt vaan päädyin menemään yksityiselle punkteeraukseen. Mulle tulee antibiooteista aina hiiva ja näin raskaudessa sen saaminen ei houkuta. Tsemppiä siis sinulle! Mutta, kun tästä "hiiva-pelosta" lääkärille sanoin, niin sanoi, että jos tulee niin canestenia saa ihan käyttää. Ainoastaan sitä emätinpuikkoa ei saa käyttää, ettei osu väärään paikkaa. Sitä voidetta ja sisälle laitettavaa tablettia saa käyttää, mutta sen tabletin saa siis laittaa vain käsin. Toivottavasti oli apua. Tietty osaavat vielä apteekissa kertoa, miten toimia. Suun kautta otettavia lääkkeitä ei tietääkseni saisi käyttää..

Parhaiten auttoi hiiva/sokeri/vehnätuotteiden syönnin lopettaminen.. Karkkikierre kun loppui niin loppui myös hiiva :) Canestenista ei ollut apua kuin hetkellisesti. Ja nyt kun raskaus on edennyt niin ei oo ongelmaa enää ollutkaan eli taitaa ajoittua enimmäkseen alkuraskauden oireisiin.

Yhteistyössä