alkuraskaus ja ylävatsakivut?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Tein pari pv sitten raskaustestin eli ihan alussa ollaan...
Nyt sitten tuli todella kipeäksi ylävatsa, aivan rinnan alapuolelta.
Kipu tuntuu koko ajan ja jos painaa ylävatsaan, ni sattuu!
Onko kellään kokemusta että mitä tää voisi olla ja liittyykö raskauteen?
Huolestuttaa..
 
No en kyllä osaa sanoa mitä tuo on.. mutta mulla on ollut molemmissa raskauksissa ylämahakipua, se on tosin alkanut vasta raskauden puoli välin jälkeen.. tuntui aina istuessa justiinsa rintojen alapuolella. Eikä sitä kukaan tiedä mistä se johtuu mut aina se tulee.

Mutta tosiaan noin alkuraskaudessa kuulostaa kyllä huolestuttavalta :/ Mulla tosin keskenmenon tullen se kipu oli koko mahassa.
 
Minulla oli n. viikon ajan öisin ylävatsassa aivan järkkyä vihlovaa kipua. Kesti ehkä ½ t-1 tunnin ja meni ohi. Kärvistelin sen kuitenkin aina ilman särkylääkkeitä. Viikkoja oli varmaan vasta n.5-6 enkä tajunnut että voisi johtua raskaudesta. Ehkä sillä oli merkitystä, että olin pitkällään, koska päivisin kipua ei koskaan ollut. Eri ihmisillä voi olla eri oireita, mutta jos huolestuttaa, pitää mennä lääkäriin. Raskaana ollessa saa kuitenkin ottaa VAIN ibuprofeenia sis.särkylääkettä. Ei tulehduskipulääkkeitä, joiden mahd.haittavaikutuksia ei voi tietää.
 
Ibuprofeeni on tulehduskipulääke. Raskausaikana turvallisin särkylääke on parasetamoli, jota voi käyttää raskauden vaiheesta riippumatta. Ottakaa selvää asioista, ennen kuin neuvotte muita!
 
[QUOTE="kkk";29560245]Minulla oli n. viikon ajan öisin ylävatsassa aivan järkkyä vihlovaa kipua. Kesti ehkä ½ t-1 tunnin ja meni ohi. Kärvistelin sen kuitenkin aina ilman särkylääkkeitä. Viikkoja oli varmaan vasta n.5-6 enkä tajunnut että voisi johtua raskaudesta. Ehkä sillä oli merkitystä, että olin pitkällään, koska päivisin kipua ei koskaan ollut. Eri ihmisillä voi olla eri oireita, mutta jos huolestuttaa, pitää mennä lääkäriin. Raskaana ollessa saa kuitenkin ottaa VAIN ibuprofeenia sis.särkylääkettä. Ei tulehduskipulääkkeitä, joiden mahd.haittavaikutuksia ei voi tietää.[/QUOTE]

Oletko jotenkin sekaisin vai haluatko tuottaa muille pahaa??? Ibuprofeiinia EI saa käyttää raskaana!
 

Similar threads

Yhteistyössä