E
Elokuinen
Vieras
Millainen synnytys oli (pitkittynyt/erityisen kivulias)? Tuliko pahoja vaurioita? Jäikö vauva kiinni olkapäistään? Päädyttiinkö imukupin käyttöön tai hätäsektioon?
Olin juuri synnytystapa-arviossa, ja vauvan syntymäpainoksi arvioitiin jopa 4,5 kiloa. Vauvan koon takia ei kuitenkaan katsottu olevan syytä keisarileikkaukseen. Etsin tietoa netistä ja törmäsin artikkeliin, jonka mukaan yli 4-kiloisen (ensi)synnytys on itsessään riski sekä vauvalle että äidille synnyttäjän kokoon katsomatta. Hieman alkoi pelottaa...
Olin juuri synnytystapa-arviossa, ja vauvan syntymäpainoksi arvioitiin jopa 4,5 kiloa. Vauvan koon takia ei kuitenkaan katsottu olevan syytä keisarileikkaukseen. Etsin tietoa netistä ja törmäsin artikkeliin, jonka mukaan yli 4-kiloisen (ensi)synnytys on itsessään riski sekä vauvalle että äidille synnyttäjän kokoon katsomatta. Hieman alkoi pelottaa...