Alle 2v. lapsen nukkumisvaikeudet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BeforeAndAfter
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

BeforeAndAfter

Vieras
Pitkästä aikaa pääsin tänne käymään..tais tossa vierähtää yli kuukausi etten palstaileen kerenny, kun töissä olen suurimman osan ajasta.
Mutta nyt meillä täällä miehen kans on todellinen ongelma:
Lapsemme, kohta 2v. ei ala enää nukkumaan yksin. Hän nukkui pari kuukautta jo hyvin itsekseen omassa huoneessa, mutta nyt kaikki on menny päälaelleen. Ihan sama onko kyseessä päiväunet vai yöunet, lapsi ei ala nukkumaan, huutaa vain ihan hysteerisenä ja tahtoo sängystä pois. Vaikka olisimme samassa huoneessa lapsen kans, ei hän uskalla nukkua, ellei toinen ole ihan sängyssä kiiinni pitämässä kädestä. Ennen itse ihan juoksun kanssa meni omaan huoneeseen ja oli iloinen kun saa omassa sängyssä nukkua.
Aiemmin, jos hän ei omassa huoneessa tahtonut nukkua, laitettiin hänet meidän sänkyyn nukahtamaan yksin, ja nukkui ihan ilman mitään ongelmia. Nyt huuto on aivan mieletön, ja heti tulee pois sieltä vaikka kieltäisikin.
Lapsi selkeesti pelkää, mutta mitä? Kertokaa nyt hyviä vinkkejä, kokemuksia, syitä...ihan mitä vaan. Mistä tällänen yhtäkkinen muutos johtuu? Meidän elämä on mennyt todella mahdottomaksi tämän takia. :(
Kiitos jos osaisitte neuvoa.

meillä on tyttö, täytää lokakuussa 2v ja alotti päiväkodin nyt maanantaina. siihen asti on aina ruvennut ihan "kiltisti" itse nukkumaan omassa sängyssään omassa huoneessaan - siis tosi helppoa! mut nyt nää pari päivää on ollu ihan hirveitä kun oon itekin ollu töissä. tyttö ei osaa nukkua päiväkodissa päikkäreitä, sit kotona illalla ihan väsyny ja illalla pitää nukuttaa olemalla vieressä ja silittää, muuten itkee ihan hysteerisesti. ihan kai normaalia että laps kaipaa hellyyttä nukahtamisen yhteydessä ja on varmaan jotain "eroamisen" pelkoa. mut kai se siitä tasottuu..onhan se pienellekin shokki ku yhtäkkiä "erotetaan" äidistä..

Yhteistyössä