alle kuukauden ikäinen vauva EI NUKU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja axxl
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja EllaMaaria:
Alkuperäinen kirjoittaja axxl:
ISO :hug: ! Ja koita olla rohkeampi kuin mä... En varmaan ekaan 3kk käynyt kuin 5 kertaa jossain vauvan kanssa, lukuunottamatta vierailuja isovanhemmilla, koska olin niin herkkä sen suhteen, että vauva itkee. Ja kyllästyin kuuntelemaan kaiken maailman ohjeita: Annatko tarpeeksi ruokaa, annat liikaa ruokaa, pidätkö näin, teetkö noin. Luota vaan itseesti äitinä, sä teet luultavasti just oikein. Toki vinkkejä vauvan itkuisuuteen kannattaa lueskella, välttämättä vaan mikään ei auta.... Meillä sit lopulta auttoi kun sain oman ruokavalion kohilleen (imetän siis, eli diettaan nyt maitoa, munaa, soijaa, naudanlihaa jne.).
Ja päästiin asiassa eteenpäin...

Mut tosiaan, oli vauvan itkuisuuteen mikä syy tahansa, niin luota siihen, et sä hoidat parhaiten omaa lastas ja vaikka se lapsi itkis niin sä oot sille suurin turva. Ja teistä tulee TOSI läheisiä ja vauvasi oppii varmasti ainakin luottamaan suhun, kun sun pitää olla koko ajan läsnä, etkä voi jättää vauvaa vaan sitteriin möllöttämään läpi päivieän :)

Ja kannattaa antaa periks sille ajatukselle, ettei saanut sitä mitä tilas, mut et aikoo hyväksyä ja oppia nauttimaan siitä mitä on osakseen saanut... :heart:

Joo se on vihon viimenen vinkki kuunnella kaikkien ohjeita :)
Aika rohkeesti yritän ainakin noi kauppareissut :) eiköhän tästä helpota pian.. vaikka vauvan itkut ei loppuis, ni ainakin yrittäisi siinä missä muutkin "kilttien" lapsiensa kanssa :)

Kiitoksia todella paljon tuesta ja ymmärtämisestä, varsinkin kun tilanteen molemmilla hyvin samanlaiset... :)
Vauva alkaa taas vähän heräilemään, niin ei saa kirjoitettua rauhassa, ajatus ei ihan kulje ja unohtaa koko ajan mitä piti kirjoittaa :D

Jaksamista ja nauti niistä lyhyistä tyytyväisyyden hetkistä, kohta sä pakkaat pieniä vaatteita laatikkoon ja mietit et missä se vastasyntynyt on... Ehkä osiltaan helpottuneena mut myös haikeena :D ;)

totta
:laugh: :laugh: :hug:

(sain viimeinkin kirjauduttua sisään) :)

Meillä oli esikoisen kanssa sama juttu. Ei nukkunut ei. Ei vaunuissa, ei sylissä , ei petissä, ei niin missään.
Kanniskelua jatkuvasti, kun vauva vaan huusi. Lopulta oli mulla polvet niin kipeät, että piti ihan huutaa, kun portaita nousin ylös.
Neuvolasta autettiin sanomalla "kuule, kaikki vauvat itkee joskus" ja kun valitin ihottumaa "kaikilla vauvoilla on kuiva iho" :(
Itkun ja unettomuuden syyksi paljastui maitoallergia 4kk iässä.
Ja vauva ei todellakaan nukkunut yli tuntia putkeen ennen 7kk ikää. Jo kun laitokselta päästiin kotiin, valvoi 12h ilman että silmät edes painui kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä oli esikoisen kanssa sama juttu. Ei nukkunut ei. Ei vaunuissa, ei sylissä , ei petissä, ei niin missään.
Kanniskelua jatkuvasti, kun vauva vaan huusi. Lopulta oli mulla polvet niin kipeät, että piti ihan huutaa, kun portaita nousin ylös.
Neuvolasta autettiin sanomalla "kuule, kaikki vauvat itkee joskus" ja kun valitin ihottumaa "kaikilla vauvoilla on kuiva iho" :(
Itkun ja unettomuuden syyksi paljastui maitoallergia 4kk iässä.
Ja vauva ei todellakaan nukkunut yli tuntia putkeen ennen 7kk ikää. Jo kun laitokselta päästiin kotiin, valvoi 12h ilman että silmät edes painui kiinni.

Näitä neuvolan kokemuksia riittää! Uskomatonta! :hug: Teillä on ollut TOSI rankkaa kyllä!

Mitenköhän mä nyt tota syöttöväliä alan sit pidentämään . :o tää on nyt nukkunut vajaa tunnin ja sit kun se herää se haluaa kyllä ruokaa ja kovin.. annanko mä sen rääkyä sitten vaan, vaikka ensin puoli tuntia? :D sitten pikkuhiljaa pidempään ja pidempään kunnes vauva syö sen 3-4 h välein? tuntuu kamalalta huudattaa lasta, ja varsinkaan kun ei jaksaisi sitä :(

Meille kanssa sanottiin tuota...mun tosin on vaikee ees arvioida mitä pieni söi, kun oon imetyksellä....mut meille kyllä sanottiin, et vauvan elimistö kierrättää yhtä annosta aina n. 1.5h-2h joten jos haluaa kokeilla pidempää syöttöväliä, aloittaisin sillä...

Mä kokeilin, mut oikeestaan sillä ei ollu mitään vaikutusta, niin annoin sit toisen roikkuu mussa kiinni tunnin välein, et oli ees sen 10min hiljaa rinnalla :D Mut ohan se kai totta, et huikee määrä voi aiheuttaa noita ruuansulatusvaivoja...

Meille kanssa sanottiin tuota...mun tosin on vaikee ees arvioida mitä pieni söi, kun oon imetyksellä....mut meille kyllä sanottiin, et vauvan elimistö kierrättää yhtä annosta aina n. 1.5h-2h joten jos haluaa kokeilla pidempää syöttöväliä, aloittaisin sillä...

Mä kokeilin, mut oikeestaan sillä ei ollu mitään vaikutusta, niin annoin sit toisen roikkuu mussa kiinni tunnin välein, et oli ees sen 10min hiljaa rinnalla :D Mut ohan se kai totta, et huikee määrä voi aiheuttaa noita ruuansulatusvaivoja...

Joo siis kun olen ollut jo jonkun aikaa itsekkin sitä mieltä että se harvempi syöttö väli auttaisi. koska tuon maha käy kokoajan kun se vaan syö ja syö...
kiertää ja kakka ei tule, ja silti vaan lisää tavaraa sisään!
ei itelläkään maha kestäis tollasta :O
Tuntuu vaan mahdottomalta toteuttaa, nukutaan kaikki kolme samassa sängyssä, ja en viittisi yöllä vauvaa huudattaa enempää kun on tarve kun mies käy töissä ja tarvii myös unta :( .
Meillä siis kahdentoista aikaan rauhottuu!
ilta kasista siihen asti on yleensä huutoa mut puolen yön jälkeen vauva "rauhottuu"... eli syö ja nukahtaa, nukkuu n puoltoista tuntia sitten syödään taas (ainakin se 120ml) ja nukutaan puoltoist tuntia.. sit jossain vaihees yöllä tulee kyllä se pieni valvominen ja vähän itkua, mutta yleensä aamu yhdeksään asti on ihan ok meininki.. siitä sit eteenpäin ilta huutoon saakka onkin valvomista ja jatkuvaa syömistä :/

Joo siis kun olen ollut jo jonkun aikaa itsekkin sitä mieltä että se harvempi syöttö väli auttaisi. koska tuon maha käy kokoajan kun se vaan syö ja syö...
kiertää ja kakka ei tule, ja silti vaan lisää tavaraa sisään!
ei itelläkään maha kestäis tollasta :O
Tuntuu vaan mahdottomalta toteuttaa, nukutaan kaikki kolme samassa sängyssä, ja en viittisi yöllä vauvaa huudattaa enempää kun on tarve kun mies käy töissä ja tarvii myös unta :( .
Meillä siis kahdentoista aikaan rauhottuu!
ilta kasista siihen asti on yleensä huutoa mut puolen yön jälkeen vauva "rauhottuu"... eli syö ja nukahtaa, nukkuu n puoltoista tuntia sitten syödään taas (ainakin se 120ml) ja nukutaan puoltoist tuntia.. sit jossain vaihees yöllä tulee kyllä se pieni valvominen ja vähän itkua, mutta yleensä aamu yhdeksään asti on ihan ok meininki.. siitä sit eteenpäin ilta huutoon saakka onkin valvomista ja jatkuvaa syömistä :/

Lisään vielä, että yöt on useimmiten ihan ok.! et sillon kyllä nukutaan se maximi mitä toi nyt kerralla nukkuu. ei se paljoa ole, mut hyvä kuitenkin että se ehkä ymmärtää jotain yön päälle :)

Mitenköhän mä nyt tota syöttöväliä alan sit pidentämään . :o tää on nyt nukkunut vajaa tunnin ja sit kun se herää se haluaa kyllä ruokaa ja kovin.. annanko mä sen rääkyä sitten vaan, vaikka ensin puoli tuntia? :D sitten pikkuhiljaa pidempään ja pidempään kunnes vauva syö sen 3-4 h välein? tuntuu kamalalta huudattaa lasta, ja varsinkaan kun ei jaksaisi sitä :(

En nyt koko ketjua lukenut, mutta miksi pitäisi syöttöväliä pidentää?
Kyseessä oli kai alle kuukauden ikäinen, eikö?
Omalla kokemuksella sanoisin, että tuskin unettomuuteen on syynä syöminen.
Onko vauvalla ollut mitään iho-ongelmia tai selkeitä mahavaivoja? Jospa kyse on allergiasta tms.
Tai sitten lievästä takaisinvirtauksesta (närästyksestä). Meillä yksi lapsista vauvana teki niin, kun nukahti heti syömisen jälkeen, alkoi hetken päästä nieleskelemään ja sitten heräsi. Selvästi maito seilasi ruokatorvesta ja närästi vauvaa. Yritin nukuttaa pystyasennossa ja annoin relatippoja.
Vauva nukahti myös hyvin musiikkiin, kun soitti vaan tarpeeksi lujalla (ei nyt sentään niin, että kuulo menee).

En voi muuta kuin toivottaa jaksamista ja onnea! Tosi samanlaisilta kuulostaa tässä ketjussa jutut kuin mitä itse kävin läpi esikoisen kanssa. Vieläkin nousee kyyneleet silmiin, vaikka meillä on allergiat jo helpottaneet (3,5 vuoden iässä) ja nykyään miehen kanssa ollaan molemmat sitä mieltä, että uhmaikä voittaa uuvuttavuudessaan koliikin ja allergiat. Sitä vaan selviytyy ja unohtaa.

Minäkin suosittelen heti alkuun kunnon lastenlääkäriä tai allergialääkäriä. Neuvolasta ei ollut kuin haittaa. Meillä poika viihtyi autossa, joten usein lähdin itkuisimpaan aikaan käymään esim. ruokakaupassa. Siellä oli katseltavaa, joten matka saattoi jopa mennä melko hyvin. Ja jollei mennyt, ainakin oli käyty kaupassa ja sen jälkeen jopa saattoi nukuttaa edes vähän.

Koliikkihetket oli tietysti eri asia. Silloin istuttiin tiiviisti olohuoneessa. Mies laittoi välillä korvatulpat korviin ja katsoi elokuvaa (tekstitettyä ) heijaten vauva sylissä. Pahin koliikki-itku kesti meillä kaksi tuntia eli noin leffan verran. Itse en ollut tuossa niin hyvä, mutta parhaiten nuo hetket meni, kun varasi syömistä ja juomista itselle viereen ja keinutti lasta telkkaria katsoen. Ehkä sitä oli itse rauhallisimmillaan, joten vauvakin hiukan rauhoittui. Rankkaa silti, tekeepä sen miten vaan.

Imetysdieetistäkin olisi muutama juttu ja allergiatesteistä, altistuksista ja lääkäreistä. Ja hoitopaikoista ja isovanhemmista. No, ainakaan poika ei itse muista noista mitään, vaikka kielletyjen ruokien lista joskus olikin aika pitkä.

Tsemppiä kaikille näiden juttujen kanssa painiville!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

En nyt koko ketjua lukenut, mutta miksi pitäisi syöttöväliä pidentää?
Kyseessä oli kai alle kuukauden ikäinen, eikö?
Omalla kokemuksella sanoisin, että tuskin unettomuuteen on syynä syöminen.
Onko vauvalla ollut mitään iho-ongelmia tai selkeitä mahavaivoja? Jospa kyse on allergiasta tms.
Tai sitten lievästä takaisinvirtauksesta (närästyksestä). Meillä yksi lapsista vauvana teki niin, kun nukahti heti syömisen jälkeen, alkoi hetken päästä nieleskelemään ja sitten heräsi. Selvästi maito seilasi ruokatorvesta ja närästi vauvaa. Yritin nukuttaa pystyasennossa ja annoin relatippoja.
Vauva nukahti myös hyvin musiikkiin, kun soitti vaan tarpeeksi lujalla (ei nyt sentään niin, että kuulo menee).

No en tiedä pitääkö :(
mutta siis vatsavaivoja ON.. eikä saa niitä ulos, ja itkee ja huutaa niitä..
syynä siihen voisi olla toi että se syö paljon ja usein, se tuskin auttaa sen oloa :(
Mitään selkeää iho-ongelmaa ei ole ollut, hieman punaisia näppyjä naamassa mutta ei ne oikein mitään kerro..
Meillä ei oikeastaan ole tuollasta nieleskelemistä... ehkä välillä?
Relaa annettaan meilläkin.
Päivisin pidänkin telkkarissa voicea päällä jos sisällä nukkuu, ja silloin kun huutaa niin yritän tyynnytellä sylissä musiikin tahtiin... auttaa välillä,,, välillä ei..

Tää tilanne on siitä vaikea, kun ei oikein osaa tehdä asialle mitään..
Automaattisesti vaan syötän kun se ruokaa haluaa,
jumppaan kun se on vireillä ja tyytyväinen, että alkais paukuttelemaan..
Hieron vatsaa ja muuta sellaista mutta ilmavaivat ei hellitä...
Korvikkeita on vaihdeltu ja ei ole suurta vaikutusta huomattu ...
tiedä mitä tässä tekisi :)

Olen ollut mieheni ollessa Kiinassa töisssä hänen mukanaan ja työskentelin paikallisen maakunnan latenkodissa. Silmiinpistävää oli, että aivan kaikki vauvat nukkuivat todella hyvin.

Ilman arvotusta tai syyllistämistä luulen, että syy on tässä. Lasta ei opetettu liinaan, perhepetiin, kanniskeluun,jatkuvaan syömiseen. Ja lapsia oli paljon. Joka inahdukseen ei ollut edes mahdollisuutta reagoida. Lapset opetettiin hyviksi nukkujiksi. Sanoisin, että meillä Suomessa on tästä vauvanhoidostakin tehty melkoista tähtitiedettä.

Olen myöhemmin ominut vauvanhoitovinkkejä tuolta ajalta. 4 lasta saanut (yhdet kaksoset) ja kaikki olen saanut nukkumaan juurikin tuon 20 h/vrk:ssa

Hyvinhän tuo on alle kuukauden ikäiseks et unipätkät kuitenkin osuu yölle, hyvä niin :)
Mä en kyl tosiaan osaa noista korvikemääristä sanoo mitään tai mistään määristä, et onko liikaa... Mulla meni melko kauan siinä, et opin erottaa lapsen itkuja ja tajusin, milloin vauva itki kipuaan, milloin nälkäänsä... ja ainahan tuo huolii tissin vaikka ei ois nälkäkään (kun sanotaan, ettei lapsi syö jos ei oo nälkä) ni se ei asiaa helpottanut... Mut kokeilun kautta, toinen on kyllä hyvin pieni vielä...voithan sä kokeilla, et jos et raaski pitää pitkii välei, et tyytyiskö pienempää määrään? En kyl tiedä...

Mut me kokeiltiin sitä 1,5h-2h väliä, mutten ollut ehdoton sen kanssa. Ei se mitään auttanut, kun oli allergiaa taustalla....

tää voi olla koliikkia. allergiaa. tai jotain jossa teen väärin, esim ylisyöttäminen.. . ei tiedä :(
mutta täytyy nyt alkaa vaan kirjailemaan ylös syöntejä ja unia, ja katsoa miten meillä oikeesti se vuorokausi menee... tai sitten vaan kestää nää valvomiset ja itkut ja odottaa parempia aikoja :D

:saint: onneksi olkoon kuulostaa meidän lapselta, nukkui kokonaisen yön vasta 2 -vuotiaana , me jaksettiin 4 kuukautta kun neuvolan täti sanoi että pienet lapset huutaa... eikä nuku, lopuksi lapsella paljastui maito- vilja- soija - tattari- kala allergia :kieh: että silleen

Alkuperäinen kirjoittaja jännäjuttu:
Olen ollut mieheni ollessa Kiinassa töisssä hänen mukanaan ja työskentelin paikallisen maakunnan latenkodissa. Silmiinpistävää oli, että aivan kaikki vauvat nukkuivat todella hyvin.

Ilman arvotusta tai syyllistämistä luulen, että syy on tässä. Lasta ei opetettu liinaan, perhepetiin, kanniskeluun,jatkuvaan syömiseen. Ja lapsia oli paljon. Joka inahdukseen ei ollut edes mahdollisuutta reagoida. Lapset opetettiin hyviksi nukkujiksi. Sanoisin, että meillä Suomessa on tästä vauvanhoidostakin tehty melkoista tähtitiedettä.

Olen myöhemmin ominut vauvanhoitovinkkejä tuolta ajalta. 4 lasta saanut (yhdet kaksoset) ja kaikki olen saanut nukkumaan juurikin tuon 20 h/vrk:ssa

Mun mielestä meet asian vierestä, kun ap:n vauvalla on kipuja. Kyllä tyytyväinen ja hyvinvoiva ja oireeton lapsi voi nukkuakin. Et säkään nuku kunnolla, jos sua oikein koskee mahaan, oot kiinalainen tai suomalainen... Ja vauvalle silloin paras lohtu on se äiti joka ymmärtää pienen hädän (eli ne inahdukset jotka usein on suoraa huutoa)

Hyvinhän tuo on alle kuukauden ikäiseks et unipätkät kuitenkin osuu yölle, hyvä niin :)
Mä en kyl tosiaan osaa noista korvikemääristä sanoo mitään tai mistään määristä, et onko liikaa... Mulla meni melko kauan siinä, et opin erottaa lapsen itkuja ja tajusin, milloin vauva itki kipuaan, milloin nälkäänsä... ja ainahan tuo huolii tissin vaikka ei ois nälkäkään (kun sanotaan, ettei lapsi syö jos ei oo nälkä) ni se ei asiaa helpottanut... Mut kokeilun kautta, toinen on kyllä hyvin pieni vielä...voithan sä kokeilla, et jos et raaski pitää pitkii välei, et tyytyiskö pienempää määrään? En kyl tiedä...

Mut me kokeiltiin sitä 1,5h-2h väliä, mutten ollut ehdoton sen kanssa. Ei se mitään auttanut, kun oli allergiaa taustalla....

niin on :) tietty välillä yöt menee plöröks mut suurimmaks osaks mennään näin :)
Mullakin vielä hakusessa itkujen syyt, ja en ole koskaan nähnyt tän syövän itseään täyteen :O siis silleen että se sylkäsee pullon pois, aina vaan menis lisää, ja sillon yleensä tulee stoppi kun röhtäyttää ni jos se torkahtaa olalle... mut herättyään syö taas :D

Minä suosittelen myös kantoliinaa. Mulla oli veljeni kolmeviikkoinen hoidossa viime viikolla ja hän kyllä nukkui, mutta pidin silti kantoliinassa. Sain itse tehtyä kaikkea (leivoin, tyhjensin ja täytin astianpesukoneen jne jne) eikä tarvinnut katsoa että omat lapseni antaa vauvan olla kun hän oli siinä lähelläni.

tää voi olla koliikkia. allergiaa. tai jotain jossa teen väärin, esim ylisyöttäminen.. . ei tiedä :(
mutta täytyy nyt alkaa vaan kirjailemaan ylös syöntejä ja unia, ja katsoa miten meillä oikeesti se vuorokausi menee... tai sitten vaan kestää nää valvomiset ja itkut ja odottaa parempia aikoja :D

Siis allergiasta vielä, että meilläkään ei ole iholla yhtään mitään. On suolioireinen allergia siis. Sä et tee mitään väärin! Musta tuntui aina tuolta, ja se vaan pahens sitä itkun kuuntelemista...

Vauvan halu syödä usein liittyy joskus allergioihin. Jos se on syynä, ei määrän pienentäminen varsinaisesti auta. Helpottaa ehkä hiukan, mutta ei poista vaivaa.
Et sä tee mitään väärin.

Alkuperäinen kirjoittaja pirullinen emäntä:
:saint: onneksi olkoon kuulostaa meidän lapselta, nukkui kokonaisen yön vasta 2 -vuotiaana , me jaksettiin 4 kuukautta kun neuvolan täti sanoi että pienet lapset huutaa... eikä nuku, lopuksi lapsella paljastui maito- vilja- soija - tattari- kala allergia :kieh: että silleen

voi että :(

täytyy nyt katsoa tässä muutama viikko, yrittää vähän pidentää syöttöväliä onnistuu tai ei. mut jos ei ala muutosta tapahtua niin sitten kyllä alan selvittelemään tarkemmin josko olisi allergioita. ja tietenkin jos nyt alkaa selkeitä oireita tulemaan lisää, nii helpottaisi !!

Siis allergiasta vielä, että meilläkään ei ole iholla yhtään mitään. On suolioireinen allergia siis. Sä et tee mitään väärin! Musta tuntui aina tuolta, ja se vaan pahens sitä itkun kuuntelemista...

niin... :) näin päivisin tuohon uskookin ettei tee mitään väärin, mutta illat ja yöt on niin synkkiä että väkisin syyttää itteensä :(

Jotain tolla vauvalla suolistossa kyllä on... se on varma... kun on kovat kivut.
mutta toivon että alkaisi pikkuhiljaa selkenemään että mitä :(

Mies tulee onneksi kohta kotiin, aletaan yhdessä pähkäilemään mitä tehdään :)

Laittele sit viestiä kuinka teidän elämä sujuu, mun täytyy poistua nyt linjoilta...

Ja jos allergiataivalen osalta kaipaat jeesiä ni saa myös laittaa viestiä, tosin mekin vielä alkutaipaleella (Meidän vauva on vajaa 6kk)...

Jaksamisia ja muista herkutella :saint:

Meillä helpotti myös huomattavasti tuo apteekin erityiskorvikkeelle siirtyminen, suosittelen erittäin lämpimästi! Mä sain neuvolasta vain ohjeeksi ostaa kantoliinan ja koliikkivihkon, joista ei arveten maitoallergiaan mitään apua ollut. Meillä lapsi tosin viihtyi paremmin pystyasennossa, mikä on kovin tavallsista allergisesta refluksista kärsiville. Meillä lapsen ensisijainen reagointitapa on refluksi. Meillä refluksi on silent-versio eli ei juuri puklaillut ja se vaikeutti avun saamista edelleen.

Meillä ei käynyt ensin kokeiltu Almiron Pepti vaan täytyi olla täysin maidoton aminohappopohjainen Neocate. Soijakorvikkeita ei anneta alle 6 kk ikäiselle. Korvikkeita saa ilman reseptiä, mutta suosittelen ottamaan yhteyttä myös lasten allergologiin. Hänestä voi olla apua tulevaisuudessa monta kertaa ja tarvitsette lisäksi Kelan vaatiman maitoaltistuksen lääkärin valvonnassa, jotta alatte saamaan korvauksia korvikkeista. Muuten täytyy olla tooooosi varakas, että pystyy ostamaan ne täysin omillaan pitkiä aikoja.

Laittele sit viestiä kuinka teidän elämä sujuu, mun täytyy poistua nyt linjoilta...

Ja jos allergiataivalen osalta kaipaat jeesiä ni saa myös laittaa viestiä, tosin mekin vielä alkutaipaleella (Meidän vauva on vajaa 6kk)...

Jaksamisia ja muista herkutella :saint:

tehdään näin :) kiitoksia. :) :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
Meillä helpotti myös huomattavasti tuo apteekin erityiskorvikkeelle siirtyminen, suosittelen erittäin lämpimästi! Mä sain neuvolasta vain ohjeeksi ostaa kantoliinan ja koliikkivihkon, joista ei arveten maitoallergiaan mitään apua ollut. Meillä lapsi tosin viihtyi paremmin pystyasennossa, mikä on kovin tavallsista allergisesta refluksista kärsiville. Meillä lapsen ensisijainen reagointitapa on refluksi. Meillä refluksi on silent-versio eli ei juuri puklaillut ja se vaikeutti avun saamista edelleen.

Meillä ei käynyt ensin kokeiltu Almiron Pepti vaan täytyi olla täysin maidoton aminohappopohjainen Neocate. Soijakorvikkeita ei anneta alle 6 kk ikäiselle. Korvikkeita saa ilman reseptiä, mutta suosittelen ottamaan yhteyttä myös lasten allergologiin. Hänestä voi olla apua tulevaisuudessa monta kertaa ja tarvitsette lisäksi Kelan vaatiman maitoaltistuksen lääkärin valvonnassa, jotta alatte saamaan korvauksia korvikkeista. Muuten täytyy olla tooooosi varakas, että pystyy ostamaan ne täysin omillaan pitkiä aikoja.

yritin googlettaa noita korvikkeita, ja tosta Neocate merkistä en löydä muuta kuin sen että se olisi vain yli 1-vuotiaille lapsille?
saako sitä sitten tälle melkeen 1kk ikäiselle antaa ?

Yhteistyössä