Älytön päätös työmarkkinatuesta kelalta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mies kortistolle!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mies kortistolle!

Vieras
Työharjoittelukurssini loppui ja muodollisesti jätin samantien hakemuksen työttömyyspäivärahasta/työmarkkinatuesta. Päätös tuli ja työmarkkinatukea myönnetään takautuvasti n.20e/4viikolta! Perusteluna puolison älyttömän korkea palkkatulo(3000e/kk). Siis mitä h...tiä? Eihän tässä ole järkeä? Siis miehen tuloilla sitten maksetaan asuntolainaa(tai vastaavasti vuokraa jos vuokralla asuttaisi), lasten päivähoitomaksut ja kaikki! Miten tästä eteenpäin?

No kai tiesit, et jos olet työmarkkinatuelle kotosalla, niin silloin vaikuttaa puolison tulot..

Jos menet työharjoittelupaikkaan työmarkkinatuella, niin saat sen normin, reilun parikymppiä päivä, vai mitä se nykyään on + lapsikorotukset.

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Siis mikä tuossa on älytöntä? Täysin sääntöjen mukainen päätös. Puolison tulot vaikuttaa työmarkkinatukeen.

Näin se vaan menee. Tosin sitäkin pykälää ollaan käsittääkseni rukaamassa uusiks, eli ettei puolison tulot vaikuttais työmarkkinatukeen.

Ihan sama oli itselläni aikoinaan, tuli kyllä kiire palata taas töihin, ei ollut varaa jäädä kotiin norkoilemaan. Nyt kun olen enemmin ehtinyt töissä käydä ja saanut ansiosidoonaista, on tilanne ollut ihan eri ja ei ole samanlainen hoppu töihin... ainut vain, että nekin melkein käytetty... Tosin tässä välillä ollut äippalomalla (oikeastaan kolmeelakin ;) ), mutta hoitovapaalta pitää kiireesti taas yrittää töihin päästä, kun ei ole varaa työmarkkinatuelle jäädä.

Alkuperäinen kirjoittaja Oddball:
Siis mikä tuossa on älytöntä? Täysin sääntöjen mukainen päätös. Puolison tulot vaikuttaa työmarkkinatukeen.

Näin se vaan menee. Tosin sitäkin pykälää ollaan käsittääkseni rukaamassa uusiks, eli ettei puolison tulot vaikuttais työmarkkinatukeen.

Sitä odottelin jo vuosisitten, mutta päätöstä ei tullutkaan. Onko taas käsittelyssä?

Alkuperäinen kirjoittaja älytön:
ei nykypäivänä olla ja maata...ilmatteeksi pitäs sun saada rahat jos ukko kerran tienaa.mitä ihmeellistä tossa prkl on.

Täh? Luitko viestini ihan tarkkaan? Olin 6kk työharjoittelussa työmarkkinatuella! Eli työnantajalle ilmainen työvoima. Kun sopimus päättyi niin kyselin, että jokos voitaisi tehdö oikea työsoppari mutta odotetusti vastaus oli negatiivinen.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja Oddball:

Sitä odottelin jo vuosisitten, mutta päätöstä ei tullutkaan. Onko taas käsittelyssä?

Voi olla että tää on taas niitä mistä puhutaan mutta mitään ei tapahdu. =) Muistaakseni syksyllä luin jostain että vuoden 2010 aikana pitäs päätöstä syntyä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fog:
Jo on jollain ongelma.. Meillä kolme lasta,minä ja mies ja tulot yhteensä tuollaiset 1500e kuussa,hienosti pärjätään!

Paljonko teillä on asumiskustannukset?

465e,tilavassa kolmiossa asutaan. Sähkö on joka toinen kuu n.50e

:laugh: ja n. 2500e ei riitä muuhun elämiseen..?

Eihän tosta jää kuin tonni.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Jo on jollain ongelma.. Meillä kolme lasta,minä ja mies ja tulot yhteensä tuollaiset 1500e kuussa,hienosti pärjätään!

Eihän tosta jää kuin tonni.

Eiks mulla näy kaikki tekstit.. Näkyis et asumiskustannukset 465e..

Tota,1500-465=1035e.. Ja sillä pärjää hyvin.Ainakin me.

Tota,1500-465=1035e.. Ja sillä pärjää hyvin.Ainakin me.

Ai juu, luulin et oli kyseessä ap :D

Yhteistyössä