Annan epätoivolle puheenvuoron

Paatunut Parahdus

Aktiivinen jäsen
12.09.2008
7 370
-5
38
Luovutan. Näköjään en vain osaa tai opi enää nukkumaan. En ilman lääkkeellistä apua. Ja ne lääkkeet jotka toimii ideaalisti, pistää elimistön ihan tilttiin. Jos en nuku, mieliala heittelee. Keskittymiskyky on jotain 1-10 asteikolla 2:n kohdilla. Muisti pätkii, lihakset nykii, masentaa, ahdistaa... Luovutan, ei sitten nukuta perkele soikoon.

Onko varmaa, ettei unettomuus ole oire jostain muusta? Melatoniinia olet varmaankin jo kokeillut, ei toimi? Onko nukahtaminen ongelma vai unessa pysyminen?

Stressiin oireilen unettomuutena, stressiä saan unettomuudesta. Unettomuus johtuu masennuksesta, stressistä ja siihen on taipumusta muutenkin. Olen siis ikäni ollut huononukkuja. Kokonaisvaltaisesti voisi sanoa, että minulla on vaikeuksia nukahtaa, heräilen ja herään liian aikaisin. Tai en pysty kovin pitkälle nukkumaankaan, kun on pistettävä lapset kouluun ja itse lähdettävä myös.
Melatoniinit kokeiltu
Doxalit kokeiltu
Mirtsat kokeiltu
Stellat kokeiltu
Ketipiaani toimii, mutta vatsa ei enää yhtään. Se tuntuu pysähtyvän kokonaan. Sydän läpättelee.

Entä Atarax? Se on väsyttävä allergialääke, aika harmiton.

Mulla oli vielä alle vuosi sitten kamalana kombona Ketipinor, Tenox, Atarax ja melatoniini ja oon kokeillut varmaan kaikki mirtatsapiinista lähtien. Olin ihan varma, etten ikinä nukkuisi luomu-unta, mutta aloin vähentää reippaalla kädellä lääkkeitä ja nyt syön enää Ketipinoria, jonka senkin aion lopettaa huomattuani voivani nukkua päikkärit ilman lääkkeitä.

edit. Ja kai olet jättänyt kahvin ja muut piristeet pois? Myös luonnontuotteista löytyy rauhoittavia ja väsyttäviä tuotteita, mutta niistä kannattaa jutella ensin lääkärin kanssa jos on muuta lääkitystä. Löytyy valeriaanaa, kärsimyskukkaa, kamomillaa, kauraa ja vaikka mitä. Luontaistuotekaupoissa ja apteekeissakin myydään aika paljon jotain erilaisia anti-stress-pillereitä, mutta ne ovat poikkeuksetta hurjan kalliita.

Viimeksi muokattu:
Juu, terapiaa on niissä puitteissa kuin nyt suostun ottamaan vastaan. Katkaisin intesiivihoidon, kun menee menee ahdistukseksi ajatus hoitavan henkilön tapaamisesta ja hermot kiristyy. Hän päästelee sammakoita, hokee sanoja "eikä, eipäs, ei" ja keskeyttää koko ajan. Minun hyväksytään jos hymyilen ja nyökyttelen. Luottamus on jotain 25%. Lupasin tavata vuoden lopussa yhden kerran. Suututtaa.

Mulla oli masennuksen yhteydessä nukkumisvaikeuksia. Saatoin nukahtaa superaikaisin illalla puoleksitoista tunniksi, sitten kukkua koko yön tai heräilin jo puolen yön jälkeen käytyäni vain hieman ennen sitä nukkumaan.

Elämänmuutos, joka lievitti masennuksen hoidettavalle tasolle, masennuksen hoitaminen ja oman elämän kohentaminen voimien palauduttua saivat unen takaisin luokseni. Myös painajaiset jäivät pois. Yritä löytää lääkäri, joka osaisi katsoa tilannettasi holistisesti (kokonaisvaltaisesti), eikä vain tuijottaisi Pharmacasta unilääkettä, jossa lievimmät sivuvaikutukset. Ihminen on kokonaisuus, jossa on ruumis ja mieli yhteydessä toisiinsa.

Juu, terapiaa on niissä puitteissa kuin nyt suostun ottamaan vastaan. Katkaisin intesiivihoidon, kun menee menee ahdistukseksi ajatus hoitavan henkilön tapaamisesta ja hermot kiristyy. Hän päästelee sammakoita, hokee sanoja "eikä, eipäs, ei" ja keskeyttää koko ajan. Minun hyväksytään jos hymyilen ja nyökyttelen. Luottamus on jotain 25%. Lupasin tavata vuoden lopussa yhden kerran. Suututtaa.

Yritä löytää joku toinen! :hug:

Kiitos. Yritän saada masennusta hallintaan. On ollut hieman parempia kausia ja romahduksia välillä, mutta nyt ehkä menossa parempaan suuntaan taas. Kunhan vielä saa paniikkikohtaukset ja ahdistuskohtaukset kuriin, niin sekin auttaisi jo yleisvoinnin kohenemiseen. Uni on varmaan tärkein. Sitä arvostaa unta, etenkin kun sitä ei saa. Ja jokaisesta painajaisettomasta yöstä sitä oikeasti iloitsee. Stressinhallinta on vähän hakusessa. Kun löytäisi niitä keinoja ja ei olisi ihan näin hallitsematon tunteidensa kanssa.

On minulla yksi luotettava hoitosuhde. Siitä olen kiitollinen. Kunnallisella puolella vähän töksähti. Ehkä se tästä. Kun saa nyt hengittää marraskuuhun.

Yhteistyössä