Annatko lapsen aina viettää yhden kuumeettoman päivän kotona sairauden jälkeen vai vietkö hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työläinen

Vieras
Siinähän se kysymys... Itse ajattelin huomenna viedä hoitoon kun toissa päivänä lapsella kuumepäivä, tänään nousi vielä illalla vähän kuumetta. Siis jos huomisaamuna ei ole kuumetta niin ajattelin viedä lapsen hoitoon, ihan vaan jottei tulis itselle poissaoloa töistä. Siis jos lapsella ei ole aamulla kuumetta.

Mutta jos hänellä tänään on ollut vielä illalla kuumetta niin eihän hän vielä terve ole, anna lapsen toipua rauhassa, ehdit kyllä sinne töihin vaikka perjantaina jos huomenna ei ole yhtään kuumetta/lämpöä. Ethän itsekkään varmasti jaksaisi toipilaana mennä töihin niin miksi raahaisit lapsen hoitoon?

Alkuperäinen kirjoittaja työläinen;23004982:
Siinähän se kysymys... Itse ajattelin huomenna viedä hoitoon kun toissa päivänä lapsella kuumepäivä, tänään nousi vielä illalla vähän kuumetta. Siis jos huomisaamuna ei ole kuumetta niin ajattelin viedä lapsen hoitoon, ihan vaan jottei tulis itselle poissaoloa töistä. Siis jos lapsella ei ole aamulla kuumetta.

Yleensä lapsen kuume on alhaisimmillaan aamulla, eli ole yksi kokonaan kuumeeton päivä kotona.

Etkö pysty yhtään ajattelemaan miltä lapsesta tuntuu olla kipeänä kaiken sen hälinän ja touhun keskellä, mihin hoidossa joutuu. Näköjään et.

Mutta jos hänellä tänään on ollut vielä illalla kuumetta niin eihän hän vielä terve ole, anna lapsen toipua rauhassa, ehdit kyllä sinne töihin vaikka perjantaina jos huomenna ei ole yhtään kuumetta/lämpöä. Ethän itsekkään varmasti jaksaisi toipilaana mennä töihin niin miksi raahaisit lapsen hoitoon?

Huomenna ON perjantai. Taitaa kotiäideillä olla päivät sekaisin... Jo joo oma napa oma napa. Lapsella olis lyhyt päivä päiväkodissa, haen heti päiväunilta herättyä. Ei vaan kiinnosta olla turhaan töistä pois kun se aiheuttaa heti isoja järjestelyjä (siellä töissä)... No turhaa teille selitän lässynlässynäidit...

Yksi kuumeeton päivä kotona vähintään. Joskus enemmänkin, jos lapsella on yhä vaikkapa kova nuha tai yskä, vaikka kuume on jo poissa.

Se on mun lasteni oikeus, ja mun velvollisuuteni vanhempana.

voi kun vaikeaa, olla pois töistä ja toisaalta viedä lapsi ähän puolikuntoisena. Mun töistä ihan *hmmetin* vaikeeta olla pois... ja kuitenkin mietin lasta aina ensin. Miehellä sama juttu. Ehkä pitäis vaan jäädä kotiäidiksi kunnes lapset edes 10 v....

tämä on muuten myös päiväkotien sääntö joka on ihan terveydenhuollolta tullut että yksi päivä kuumeettomana kotona. kuume ei ole ainoa sairauden oire. ihan kauheeta kun ne puolkuntoset pienet raahataaan sinne yli 8h ja pakko mennä sitten ulos palelemaan jne.

Mitä hemmettiä se ap mitään kyselee edes? Jos kerran näin aijot tehdä, olkoon vaikka kuinka lyhyt päivä. Laps parka, mimmosen itsekkään äidin kuvakkeen on itelleen saanu. Olisko kannattanu vaik hakee lupalappua? Nii, tuskimpa sekään olis sua kiinnostanu.

No sori sekaannus ja anteeksi vaan, en ole kotiäiti vaan vuorotyöläinen joten älähän taas yleistä. Mä sentään ajattelen ennemmin mun lasta kuin työpaikkaa, hei kato tärkeysjärjestys on joillain ihmisillä vaan toinen!

Alkuperäinen kirjoittaja työläinen;23005074:
Huomenna ON perjantai. Taitaa kotiäideillä olla päivät sekaisin... Jo joo oma napa oma napa. Lapsella olis lyhyt päivä päiväkodissa, haen heti päiväunilta herättyä. Ei vaan kiinnosta olla turhaan töistä pois kun se aiheuttaa heti isoja järjestelyjä (siellä töissä)... No turhaa teille selitän lässynlässynäidit...

No jokainen tietenkin priorisoi itse asiansa. Jollekin työ on tärkeämpää. Jollekin se, että lapsi saa toipua kunnolla. Mulle on henk.koht. ihan sama miten suuria järjestelyitä töissä aiheuttaa se, että olen poissa, koska työpaikan toimivuutta tärkeämpää on ehdottomasti se, että lapsi on terve.

Alkuperäinen kirjoittaja työläinen;23005074:

Minä olen työssäkäyvä äiti, ja välillä lapsen sairastelu kyllä harmittaa, mutta ei mahda mitään, lapsi menee kuitenkin edelle. Tänään on koulusta soitettu lapsen olevan sairas, ja kyllä lähdin salamana hakemaan lasta, työt - tärkeät sellaiset jäivät siihen paikkaan. Ja kyllä meillä ollaan kuumeeton päivä kotona - mulla tosin on myös mies, joka myös jää tasapuolisesti kotiin hoitamaan sairasta lasta.

No okei... Jäädään kotiin. Saitte mut toisiin ajatuksiin noilla ihanilla kommentoinneillanne. Tää on kyllä paras palsta- mammat vauhkoontuu alta aikayksikön. HAH!

No sori vaan ap, mutta katos kun me lastenhoitajat ei olla mitään sairaanhoitajia eikä pyöritetä mitään sairastupaa. Kyllä se ihan vanhemmille kuuluu kipeät lapsensa hoitaa.

Noh... ei se kyllä mitään sairastuvan pyörittämistä olis jos lapseni huomenna päiväkotiin veisinkin. Lapsella ei siis ole ollut muuta oiretta kuin iltaisin lämmönnousu, päivisin on ollut täysin terveen oloinen. Voi olla, että tekee vain viimeisiä poskihampaitaan. Ei ne päiväkodissa edes huomaisi onko lapsi terve vai melkein terve. Huono omatunto vaan jäädä lapsen kanssa kotiin leikkimään kuin haluaisin hoitaa työni kunnolla ja tiedän, että muut joutuvat poissaoloni takia tekemään omien töidensä lisäksi minun hommani.

Alkuperäinen kirjoittaja työläinen;23005202:
No okei... Jäädään kotiin. Saitte mut toisiin ajatuksiin noilla ihanilla kommentoinneillanne. Tää on kyllä paras palsta- mammat vauhkoontuu alta aikayksikön. HAH!

No, minä olen työssä käyvä päivähoitoalan ammattilainen, joka suorastaan vaadin että pidät lapsesi tarpeeksi kauan kotona, ennen kuin tuot hänet lapsiryhmään.

Alkuperäinen kirjoittaja työläinen;23005300:
Noh... ei se kyllä mitään sairastuvan pyörittämistä olis jos lapseni huomenna päiväkotiin veisinkin. Lapsella ei siis ole ollut muuta oiretta kuin iltaisin lämmönnousu, päivisin on ollut täysin terveen oloinen. Voi olla, että tekee vain viimeisiä poskihampaitaan. Ei ne päiväkodissa edes huomaisi onko lapsi terve vai melkein terve. Huono omatunto vaan jäädä lapsen kanssa kotiin leikkimään kuin haluaisin hoitaa työni kunnolla ja tiedän, että muut joutuvat poissaoloni takia tekemään omien töidensä lisäksi minun hommani.

Älä selitä. Haluaisit tehdä työsi kunnolla, mutten hoitaa lastas kunnolla. Just juu.. Prioriteetit kunnossa..