Annatko lapsen aina viettää yhden kuumeettoman päivän kotona sairauden jälkeen vai vietkö hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hyvää iltaa sentään;23005305:
No, minä olen työssä käyvä päivähoitoalan ammattilainen, joka suorastaan vaadin että pidät lapsesi tarpeeksi kauan kotona, ennen kuin tuot hänet lapsiryhmään.

niin, onhan se teille helpompaa jos vähemmän lapsia hoidossa... onneksi omeni perhepäiväkodissa, jossa voidaan tarvittaessa vähän joustaa ja mennä lapsen/lastentahtoisestikin, unohtaen laitosmeininki...

Alkuperäinen kirjoittaja pÖ;23005352:
niin, onhan se teille helpompaa jos vähemmän lapsia hoidossa... onneksi omeni perhepäiväkodissa, jossa voidaan tarvittaessa vähän joustaa ja mennä lapsen/lastentahtoisestikin, unohtaen laitosmeininki...

Ai joustaa siinä, että otetaan hoitoon kipeitä lapsia. Ammattitaitoisia taitavat teilläpäin olla. Siinä ei ole mitään laitosmeininkiä jos on sitä mieltä, että kipeät lapset hoidetaan kotona. Siinä kohtaa on vanhemilla päässä pahasti vikaa.

[QUOTE="vieras";23005381]Ai joustaa siinä, että otetaan hoitoon kipeitä lapsia. Ammattitaitoisia taitavat teilläpäin olla. Siinä ei ole mitään laitosmeininkiä jos on sitä mieltä, että kipeät lapset hoidetaan kotona. Siinä kohtaa on vanhemilla päässä pahasti vikaa.[/QUOTE]

Höp. kipeitä ei enää tietenkään, mutta ainahan vie aikaa toipua "täyteen menoon" ja ei todellakaan lääkäritkään ´määrää sairaslomaa, että voi olla pois töistä, jos lapsella ei enää mitään "mitattavissa olevaa"

se on niitten lasten vanhempien mielestä ihan ok, että viet oman sairaan lapsen hoitotädille tartuttamaan muut. puhumattakaan siitä kipeästä lapsesta joka joutuu siellä olemaan....

[QUOTE="lll";23005418]se on niitten lasten vanhempien mielestä ihan ok, että viet oman sairaan lapsen hoitotädille tartuttamaan muut. puhumattakaan siitä kipeästä lapsesta joka joutuu siellä olemaan....[/QUOTE]

ei ei, lapsi ei kipeä, toipilas kyllä. mitä määräisi lääkäri? ei sairauslomaa enää... mitä teen?

[QUOTE="Ria";23005782]Hienoa, mutta miten toi poissaolo selitetään työnantajalle? ja jos useampi lapsi...[/QUOTE]

Niinpä! Mä en oikeasti ymmärrä näitä ihmisiä, jotka pitää jopa pari päivää kuumeen loputtua kotona. Millasissa töissä oikein käytte? Mä tiedän, että pomoni ei ikinä tulis mulle päin naamaa valittamaan poissaoloista lapsen takia, mutta tiedän kuitenkin, ettei se mitään herkkua sille ole miettiä miten hommat hoidetaan kun minä olen poissa.

Hyvähän sellasten on taivastella joiden lapset ei oo juuri koskaan kipeinä, mut oikeesti... meillä on varmasti jompi kumpi lapsista kerran kuussa kipeenä varsin näin talven flunssakuukausina. Kyllä mua ainakin hävettää jokainen poissaoloni töistä...

Alkuperäinen kirjoittaja työläinen;23005870:
Mä en oikeasti ymmärrä näitä ihmisiä, jotka pitää jopa pari päivää kuumeen loputtua kotona. Millasissa töissä oikein käytte? Mä tiedän, että pomoni ei ikinä tulis mulle päin naamaa valittamaan poissaoloista lapsen takia, mutta tiedän kuitenkin, ettei se mitään herkkua sille ole miettiä miten hommat hoidetaan kun minä olen poissa.

Hyvähän sellasten on taivastella joiden lapset ei oo juuri koskaan kipeinä, mut oikeesti... meillä on varmasti jompi kumpi lapsista kerran kuussa kipeenä varsin näin talven flunssakuukausina. Kyllä mua ainakin hävettää jokainen poissaoloni töistä...

Minä en ole yyhoo vailla tukiverkkoja, toisin sanoen myös mieheni ja esim. isovanhemmat voivat tarvittaessa lapselle antaa ne tarpeelliset toipilaspäivät eikä kaikki ole minun varassani.

Meillä lasten sairastelut ovat puoliintuneet sen jälkeen kun alettiin pitämään paria kuumeetonta päivää, tai lapsia kotona "pelkän" kovan yskän ja nuhan takia vaikkei kuumetta olekaan. Ehkä se on sattumaa, ehkä se johtuu siitä että kun ehtii kunnolla parantua niin uusi tauti ei iske heti nurkan takaa kiinni :)

Mä oon opiskelija, ja kun mä olen poissa tentistä tai luennolta niin uusintamahdollisuus voi olla seuraavan kerran vuoden päästä. Mutta ei voi mitään. Lapset menee etusijalle.

Aina yksi kuumeeton päivä ennen hoitoon viemistä. Lapsi saa rauhassa toipua, ja siinä ehtii huomata jos kuume nouseekin uudelleen, sillä yleensähän se nimenomaan iltaa kohden nousee.

Alkuperäinen kirjoittaja työläinen;23005074:
herättyä. Ei vaan kiinnosta olla turhaan töistä pois kun se aiheuttaa heti isoja järjestelyjä (siellä töissä)... No turhaa teille selitän lässynlässynäidit...

Kyllä munkin töistä poissaoloista tulee isot järjestelyt. Vastaanottoajat pitää perua tai siirtää tai laittaa jonkun muun kontolle jo täysille listoille. Kaikki sen silti ymmärtää että pakko olla kipeän lapsen kanssa joskus kotona. Siksi meillä vuorotellaan miehen kanssa nämä sairastelut.

Jos olet niin korvaamaton niin kai lapsella isäkin on, tai palkkaa hoitaja. Tiedoksesi silti että kukaan ei ole töissä korvaamaton, et edes sinä.

Alkuperäinen kirjoittaja työläinen;23005074:
Huomenna ON perjantai. Taitaa kotiäideillä olla päivät sekaisin... Jo joo oma napa oma napa. Lapsella olis lyhyt päivä päiväkodissa, haen heti päiväunilta herättyä. Ei vaan kiinnosta olla turhaan töistä pois kun se aiheuttaa heti isoja järjestelyjä (siellä töissä)... No turhaa teille selitän lässynlässynäidit...

Onko lapsi TURHA syy olla pois töistä?!!! Kaikille nuijille niitä lapsia suodaankin. Ja jos sun päiväs on noin lyhyt niin miksi sä menet TURHAAN sinne töihin kun lapses on kipee.

[QUOTE="Ria";23005782]Hienoa, mutta miten toi poissaolo selitetään työnantajalle? ja jos useampi lapsi...[/QUOTE]

Moi! Mun lapsi on edelleen sairas, en pääse tänään. Joo, onhan se kurja homma, mut tää on tätä. Niinpä. No, maanantaina nähdään taas. Moro!

Huomattavasti helpompaahan se vielä on jos pystyy jotain hommia hoitaan etänä tai puhelimessa. Ei tarvi ihan lomailuksi ottaa, pitää vaan etäpäivän.

Minä en ole yyhoo vailla tukiverkkoja, toisin sanoen myös mieheni ja esim. isovanhemmat voivat tarvittaessa lapselle antaa ne tarpeelliset toipilaspäivät eikä kaikki ole minun varassani.

Oletpa v-mäinen. Eihän se, että ei ole tukiverkkoja, tarkoita, että olisi yksinhuoltaja. Ja päinvastoin. Me olemme ihan ydinperheellisiä, mutta meillä ei ole lainkaan tukiverkkoja. Naapurit ovat vanhuksia, joita ei tosiaankaan voi rasittaa pienten lasten hoitovastuulla. Sukulaiset asuvat satojen kilometrien päässä. Ystävät ja tuttavat ovat työssäkäyviä ihmisiä. Toki opiskelijoiden ja kotiäitien on vaikea ymmärtää sitä, että kaikkien tuttavapiiriin ei kuulu kotona päivisin loisivia ihmisiä.

Mitä tarkoitat tuolla lapsentahtisuudella ja joustamisella? Ei ulkoilla kun hoitoon tuodaan puolikuntoinen/toipilas lapsi? Vai mitä?

Voisin kuvitella että pian muiden hoidokkien äidit valittaisivat kun hoidossa ei ulkoilla joka päivä... Jos jokainen hoidokki sairastaa kerran joka toinen kuukausi, tarkoittaa sekin jo toipilasta joka toinen viikko. Siellä pph:lla kun yleensä on 4 lasta hoidossa. Oma hoitaja olisikin eri juttu, varsinkin jos olet sopinut erikseen että myös puolikuntoiset hoidetaan.

Yksi kuumeeton päivä ollaan aina kotona, mutta ei kyllä enempää. Minulla ei ole tukiverkostoja ja miehellä tällä hetkellä töissä koeaika menossa - ei varmaan olis järkevää ihan heti ensimmäisenä jäädä kotiin hoitamaan pieniä sairaana olevia lapsia. Enkä voi olla kerran viikossa pois useampaa päivää.

Onneksi pystyn tekemään jonkun verran työtehtäviäni kotoa etänä/ tai iltaisin eli työaika joustaa. Mutta kadehdin kyllä niitä joilla on mahdollista pitää lapset vielä sairastelun päälle pari päivää kotona. Meillä on mentävä ihan sen mukaan, että kun lapsi on hoitokuntoinen niin hoitoon mennään yhden kuumeettoman päivän jälkeen.

[QUOTE="vieras";23006172]Oletpa v-mäinen. Eihän se, että ei ole tukiverkkoja, tarkoita, että olisi yksinhuoltaja. Ja päinvastoin. Me olemme ihan ydinperheellisiä, mutta meillä ei ole lainkaan tukiverkkoja. Naapurit ovat vanhuksia, joita ei tosiaankaan voi rasittaa pienten lasten hoitovastuulla. Sukulaiset asuvat satojen kilometrien päässä. Ystävät ja tuttavat ovat työssäkäyviä ihmisiä. Toki opiskelijoiden ja kotiäitien on vaikea ymmärtää sitä, että kaikkien tuttavapiiriin ei kuulu kotona päivisin loisivia ihmisiä.[/QUOTE]

Vastasin omalta osaltani: miten multa onnistuu pitää lapset kotona parikin päivää kuumeen jälkeen....huoh.

Mekin ydinperheellisinä hoidamme kipeät lapset hyvin pitkälti vuorotellen, tottakai, meidän lapsiammehan he ovat.

Mä olen kyl siinä mielessä hysteerikkö äiti että "pelkään" jälkitauteja joten näin talviaikaa meillä lapset ovat 2 kuumeetonta päivää kotona ja tää järjestely on ollu meille ainakin toimiva koulun sekä työpaikan puolesta..Olen jopa saanut kehuja siintä että annan lasten rauhassa toipua =)

[QUOTE="vieras";23006172]Oletpa v-mäinen. Eihän se, että ei ole tukiverkkoja, tarkoita, että olisi yksinhuoltaja. Ja päinvastoin. Me olemme ihan ydinperheellisiä, mutta meillä ei ole lainkaan tukiverkkoja. Naapurit ovat vanhuksia, joita ei tosiaankaan voi rasittaa pienten lasten hoitovastuulla. Sukulaiset asuvat satojen kilometrien päässä. Ystävät ja tuttavat ovat työssäkäyviä ihmisiä. Toki opiskelijoiden ja kotiäitien on vaikea ymmärtää sitä, että kaikkien tuttavapiiriin ei kuulu kotona päivisin loisivia ihmisiä.[/QUOTE]

Hyvä kuulla, että emme ole ainoita "tukiverkottomia". Totta tosiaan, meillä ei ole lähipiirissä ja lähellä asuvina eläkeläisiä tai työttömiä, jotja tulisivat hoitamaan lapsia. Eikä sairaita pikkulapsia voi vieraille hoitajillekaan antaa hoidettavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja työläinen;23006550:
Hyvä kuulla, että emme ole ainoita "tukiverkottomia". Totta tosiaan, meillä ei ole lähipiirissä ja lähellä asuvina eläkeläisiä tai työttömiä, jotja tulisivat hoitamaan lapsia. Eikä sairaita pikkulapsia voi vieraille hoitajillekaan antaa hoidettavaksi.

Mutta eihän lapsi sun mielestä ole sairas jos sen kerran voi hoitoonkin viedä....

Miettikää että niihin jälkitauteihin voi kuolla!!! Voi sitte ajatella että "ei se mitään vaikka lapsi kuoli. Olinhan sentään töissä korvaamaton. :)" Ne voi myös aiheuttaa pysyvän aivo- ym. vamman.

Alkuperäinen kirjoittaja Lässy;23006611:
Mutta eihän lapsi sun mielestä ole sairas jos sen kerran voi hoitoonkin viedä....

Voi lässynlää... Mähän lupasin jo jäädä huomenna kotiin. Ihme ettei joku ole jo ehdottanut lapsieni huostaanottoa kun oon niin julma äiti, että tälläsiä mietin. Niin no, miettihän joku jo, että miten munlaisille lapsia edes suodaan... Varmaan pitäs palstamammojen mielestä ottaa myös saman tien ero miehestä, joka ei pysty jakamaan fifty-fifty lasten sairashoitopäiviä kanssani kun tekee niin paljon matkahommia.

Miks munlaisille on annettu edes elämä kun en ymmärrä aina uhrata itseäni äitiyden alttarille. Tai siis mietin joskun muutakin. Kyllähän mä uhraan kun lässynläät saa mun mieleni käännettyä.