Annatteko lasten leikkiä kirpputorilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja komentava asiakas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

komentava asiakas

Vieras
Jos josain pöydässä on leluja myynnissä niin jätättekö lapsenne siihen leikkimään niillä leluilla ja jatkatte kierrosta ja tulette lopuksi hakemaan lapsenne pois?
Kävin itse eilen pitkästä aikaan kirppiksellä ja pöyristyin kun näin tällaisia perheitä siellä sinä lyhyenä aikana 2 kappaletta :O
Eräässä pöydässä oli sellainen isompi muovinen leikkikeittiö myynnissä,
nostettu siihen pöydälle se keittiö vielä ja mitä vahempi tekee,
nostaa sen keittiön lattialle jotta lapsi saa leikkiä :O
Aikani seurasin tilannetta sivusta sillä tokihan lapsi mielestäni saa katsoa ja testatakkin sitä hiukan ennen ostopäätöstä mutta kun hän jätti lapsen siihen leikkimään ,
-ole tässä leikkipaikassa kun nopeasti kierrän tämän kirppiksen läpi huikkasi äiti lapselleen :O
Kyse siis ei todellakaan ollut leikkipaikasta vaan keittiössä oli hinta ja se oli ihan tavan myyntipöydässä myynnissä.

Hetken päästä äiti tuli hakemaan lapsen kun lapsi oli leikkinyt ja suht samaan aikaan siihen pyyhältää toinen lapsiperhe paikalle joten lelut jätettiin lattialle seuraavaa varten :O
-Juu olisi pitänyt avata suuni tässä vaiheessa mutta mistä minä voin tietää jos tämä toinen perhe olisi ollut oikeissa osto aikeissa.'

Sama toistuu,
äiti käy nopeasti siivoamassa oman kirppispöydän pysy sinä tässä,
huikataan lapselle :O
Kun äiti lähti alkoi tuo lapsi irrottelemaan näitä osia siitä keittiöstä,
niin lähti kaapin ovi irti kuin semmoinen taustalevykin,
muoviahan noi on joten kiinnihän ne tietysti saa mutta silti.
Olin juuri sanonut lapselle etti noin saa toisten tavaroita kohdella kun
äiti tuli hakemaan lapsensa ja jätti kaikki palat levälleen :O

Pyysin äitiä että korjaisi tuon keittiön siihen kuntoon kuin se kuuluisikin olla?
Äiti tuhahti että ei kuulu hänen hommiin mitäs keittiö oli jätetty lattialle sillä saa silloin leikkiä ja meni takinhelmat leihuten ja pauhaten pois :O

En siis voi kuin ihmetellä että eikö aikuiset ihmiset opeta jälkikasvulleen mitään tapoja, toisen oman kunnioitusta jne vaikka ollaankin vain kirppiksellä?

Jaa miksi seurasin,
no siksi kun viereisissä pöydissä oli juuri minulle sopivia ja minun lapsilleni sopivia vaatteita joten kun pähkäilin mitä itse ostan mitä en jne niin kyllä sitä huomion kiinnittää nopeasti tuollaiseen moukkamaiseenkin käytökseen.

Ja kyllä kun kassalle menin omien ostojeni kera niin sanoin myyjille mutta he ei kuulemma jaksa enää puuttua kun vanhemmat suuttuvat jos heidän jälkikasvua kielletään leikkimästä ja puheet menee kuuroille korville :O
Leikkipaikkakin heillä on kuulemma joskus ollut mutta he kyllästyivät sen siistinä pitoon kun toiset hajotti ja sotki tahallaan.

Siis ihanko oikeasti äiti ihmiset ovat näin ITSEKKÄITÄ :O !?

Ei tulisi mieleenkään jättää lapsiani leikkimään ja ojennan kyllä muidenkin jälkikasvua, kun availevat ja levittävät toisten tavaroita pitkin lattioita. Omassa myyntipöydässäni oli joku repinyt läpinäkyvään muovipussiin reiän ja ottanut sieltä yhden lelun.

Siskoni piti aikoinaan kirppistä ja siellä oli lapsille leikkipaikka. Siskoni kertoi että jotkut lapset/vanhemmat varastivat leluja sieltä. Muutenkin monet jättivät lapsia juuri kuvailemasi tavoin leikkimään niillä myytävillä tavaroilla ja rikkihän siinä moni meni ja hintalaput katosivat.

jos ne on tuotu kirppikselle niin ei kai se haittaa jos niillä joku vähä leikkii kun ylimäärästä tavaraahan noi yleensä ihmisille on jota sinne kirppuun tuo ja tapoihini ei kuulu siivoilla toisten kirppu pöytiä jokainen siivoilkoot ihan itse

Alkuperäinen kirjoittaja annan leikkiä;30381373:
jos ne on tuotu kirppikselle niin ei kai se haittaa jos niillä joku vähä leikkii kun ylimäärästä tavaraahan noi yleensä ihmisille on jota sinne kirppuun tuo ja tapoihini ei kuulu siivoilla toisten kirppu pöytiä jokainen siivoilkoot ihan itse

:O Ei hitto. "ei kai se nyt haittaa jos joku niillä vähän leikkii"...entäs jos ne menevät rikki tai likaisiksi siinä lattialla pyöriessään?

Alkuperäinen kirjoittaja annan leikkiä;30381373:

VOIKO JOKU OLLA NÄIN IDIOOTTI??
Mutta on kait sinullakin jonkinlaiset säännöt mitä lapsesi saa/voi tehdä?

Kyllähän noita on ihan riittämiin :/ Kerrankin olin siivoilemassa omaa pöytääni kun siihen tuli lapsi rikkomaan minulla myynnissä ollutta nukkekotia. Olin niin hämmentynyt, etten osannut edes sanoa mitään, kun lapsi repi osia irti ja äiti katseli itselleen vaatteita vieressä. Nykyisin kun vien kirppitorille tavaraa niin olen jo etukäteen varautunut siihen, että osa tavaroista menee rikki. Onhan se ärsyttävää, mutta nykyvanhemmat ovat vain niin väliinpitämättömiä.

Eilen tosin olin aivan ihmeissäni kun kirppiksellä oli äiti ja lapsi ja äiti komensi poikaansa kokoajan! Sanoi jopa, että tämä ei ole leikkipaikka, vaan ihan kuin kaupassa, lelut ovat täällä myynnissä. Eikä antanut poikansa mennä pois näkyvistä vaan käskytti hänet pysymään kokoajan lähellä. Voisivat muutkin ottaa mallia tästä "natsiäidistä" ;)

En anna leikkiä ja harvoin lapsia edes otan mukaan kun ei ne sielä viihdy ja mä taas haluan katsella rauhas.

Mulla on jo useamman vuoden ollu tapana ottaa kirpparipöytä 1-2 kertaa vuodes. Tää on pieni paikkakunta ja täälä on pieni kirppis, vajaa 30 pöytää. Alkuun tavarat sai olla rauhas mutta viime vuosina on alkanut näkyä että niillä leikitään, osa on rikki, teipit/muovipussit revitään, leluja löytyy lattialta ja naapuripöydistä.

[QUOTE="vierasvieras";30381270]Siskoni piti aikoinaan kirppistä ja siellä oli lapsille leikkipaikka. Siskoni kertoi että jotkut lapset/vanhemmat varastivat leluja sieltä. Muutenkin monet jättivät lapsia juuri kuvailemasi tavoin leikkimään niillä myytävillä tavaroilla ja rikkihän siinä moni meni ja hintalaput katosivat.[/QUOTE]

Lisäksi ihmettelen miten voi esimerkiksi terveyskeskuksesta kadota aina kaikki yhtän kelvolliset lelut.

Mä oon varmaan tollanen natsiäiti. No en ihan. Leluja saa katsella/tutkia/tarkastella, mutta vain hetken ja niin nätisti ettei varmasti mene vahingossakaan rikki. Ja itse kun oon aika reipas etenijä kirppareilla, niin lapset saa kyllä pysyä mun tahdissa, joten ei siinä kyllä jää aikaa leikkimiseen. Sen verran konkareita kirpparikävijöitä meidän porukka, että säännöt on kyllä sanomattakin selvät.

Jos mulla olis lapsia, en ehdottomasti antais. Opettaisin, että ne tavarat ei ole meidän. Ärsyttää kirpputoreilla, kun käytävän lattialla lapset leikkii löytämillään leluilla ja eivät tietenkään väistä senttiäkään.

Minä olin tänään :O ??
Kun eräs isä oli kirpputorilla ratas ikäisen lapsensa kanssa ostoksilla ja he oli menossa kassalle, isä sanoi että nyt viedään tämä lelu takaisin sinne pöytään josta otettiin kun sait sillä jo leikkiä.
Ei siinä palauttivat kai oikeaan pöytään siitä pisteet mutta ööh sitävartenko ne lelut siellä olikin myynnissä että joku saa hiljennettyä tenavansa ja kassalle mennessä heitetään lelu pois.
Minä kun käsitin että ne oli myynnissä??

• Tykkää
Reactions: hipsterström
En anna leikkiä kaupassa enkä kirppiksellä. Joka kerta kauppaan/kirppikselle mentäessä muistutan, että kaikki tavarat on myynnissä, eikä niitä oteta ellei osteta. Joskus houkuttaa joku tavara lapsilla niin, että ajautuvat näpertelemään, mutta sitten palautetaan tavara hyllyyn heti, kun ei kerran olla ostamassa.

En anna. Aika moni muu näyttää antavan. Kiitos vain sillekin äidille, joka antoi myytävän olleen HelloKitty pehmon lainaan loosistani naperollesi ja kiitos siitä, että palautit sen lähmäisenä. Eihän sitä kukaan enää tahtonut likaisena ostaa.

Kirppurori ja sen myytävät tavarat EI OLE LEIKKIÄ VARTEN! Eikä ole tavallinen kauppakaan.

Yhteistyössä