Mistä voi johtua, että lapsi saa leikkiä vain yhden lapsen kanssa kerrallaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Eräs kouluikäisen lapseni kaveri ei saa leikkiä kuin yhden lapsen kanssa kerrallaan. Ymmärrän, että joidenkin kotiin saa tulla vain yksi lapsi esim. Tila/melusyistä, mutta tämä lapsi joutui äsken lähtemään meiltä kotiin, kun meille tuli myös toinen kaveri leikkimään. Ja siis lapsi soitti äidilleen töihin, että saako jäädä meille vaikka toinen kaveri tuli (äiti tietää, että olen kotona) ja äiti käski menemään kotiin.

Mistä ihmeestä moinen voi johtua? Kieltääkö joku uskonto? Lapsi on ihan mukava ja rauhallinen, ei mitenkää riehaantuvaa tyyppiä eli siitäkään ei voi johtua että menisi ihan vallattomaksi porukoissa. Outoa...

Ensimmäisenä tuli mieleen että varmaan tullut ongelmia aiemmin kun leikitty porukalla, ollut kiusaamista suuntaan tai toiseen tai muita ongelmia ja päätetty sitten että lapsi leikkii vain yhden kanssa kerrallaan.

Mulle tulee mieleen että lapsen äiti ehkä ajatteli lähinnä teitä isäntäväkeä ja ajatteli ettei lapsi olisi vaivaksi. Olisin itsekin voinut tuossa tilanteessa sanoa että tule vain jo kotiin, jos isäntäväelle tulisi muita vieraita. Puhelimen päässä kun on vaikea tietää tilannetta, niin olisi varminta pyytää jo kotiin. Olisit voinut ehkä utse soittaa silke äidille ja sanoa että lapsi voi hyvin vielä jäädä jos sopii?

Mulle tulee mieleen että lapsen äiti ehkä ajatteli lähinnä teitä isäntäväkeä ja ajatteli ettei lapsi olisi vaivaksi. Olisin itsekin voinut tuossa tilanteessa sanoa että tule vain jo kotiin, jos isäntäväelle tulisi muita vieraita. Puhelimen päässä kun on vaikea tietää tilannetta, niin olisi varminta pyytää jo kotiin. Olisit voinut ehkä utse soittaa silke äidille ja sanoa että lapsi voi hyvin vielä jäädä jos sopii?

Tämä tuli mullakin ekana mieleen..

Lapsi varmaan joutunut usein kolmanneksi pyöräksi tai kiusattavaksi, ja äiti yrittää välttää lapsen mielipahalta. Tosin mielipaha se varmaan tulee siitäkin, kun joutuu lähtemään äidin painostuksen takia porukasta ja kivoista leikeistä.

Yhteistyössä