Annatteko lastenvaatteet ilmaiseksi kiertoon sukulaislapsille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuskaileva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Annan, en ole muuten ikinä myynyt kenellekkään yhtään mitään, mä annan mielummin omat tarpeettomat pois jos jollekkin kelpaa =) Se olis eri asia jos jostain tolkuttoman kallista luopuisin, sitten voisin myydäkkin..

Olen kierrättänyt sukulaisille tai tutuille. Vain yhdet melkein uudet rattaat myin mutta muutoin kierrätän periaatteella, että takaisin en huoli. Tiedän, että serkkujen perheet ovat taloudellisesti tiukoilla, joten menevät tarpeeseen.

Sisaruksillamme ei ole lapsia, mutta yhden serkun kanssa olen sopinut lasten vaatteiden kierrättämisestä. Molemmilla meillä on useampi lapsi ja sopivasti vielä niin, että heillä isompi on poika ja meillä tyttö ja pienempi taas heillä tyttö ja meillä poika. Keräämme siis pieneksi menneet vaatteet, joista toinen saa valita ne joista tykkää ja joita tarvitsee ja loput myydään kirpparilla, usein yhteisessä pöydässäkin. Muutamia ihan erityisiä olemme säästäneet itsellä. Olemme molemmat lastenvaatefriikkejä, ostamme merkkivaatteita ja maku on hyvin samanlainen. Tämä on ollut todella hyvä systeemi ja nykyään tulee ensin kysyttyä onkomtoisella jäämässä jotain pieneksi, ennen kuin menee kauppaan tai esim. Ostin selkeästi tyttöjen luistimet ja he taas selkeästi poikien luistimet omalleen ja vaihdamme poikasen kun pienemmät tarvitsevat niitä.

Annan ilmaiseksi. Kunhan saa pois nurkista tarpeettomat. Veljelle ja hänen puolisolleen olen luvannut ostaa uudet vaunutkin, jos jonain päivänä saavat vauvan. Olisi sitten vähän hupsua sanoa, että vaunut ostan teille, mutta vaatteista saatte maksaa :D

Ei meidän suvussa ole koskaan pyydetty rahaa itselle tarpeettomista vaatteista tai tavaroista. Mutta tämä toimii vain niin, että kaikki ajattelee samalla tavalla. Jos joku aina saa ilmaiseksi, mutta itse pyytää rahaa, niin ei toimi!

Me ollaan saatu eräältä tutulta ilmaiseksi vaatetta sekä joitain ulkovaatteita on tarjonnut tyyliin huolitko tän takin vitosella. Itse en ole koskaan loukkaantunut tuosta, vaikka onkin vähän pyytänyt rahaa. Ilomielin olen ostanut edullisesti!

Itse olen antanut eteenpäin juurikin ilmiseksi saamiani vaatteita. Jotain itse hankkimia olen myynyt kirpparilla ja ne mitkä ei ole mennyt kaupaksi, antanut myös eteenpäin tutuille ilmaiseksi. Jotain vaatteita säästin esikoisen jälkeen kuopukselle, joka onneksi sattui olemaan samaa sukupuolta. Nyt siis kaikki esikoisen pienet säästän tuolle pienemmälle.

Pienempi kun kasvaa vaatteista ulos, tarjoan naapurille tai säästän tyttöjen serkulle. En ymmärrä miksi niitä nurkissa jemmailisin, jos jollakin tutulla on niille käyttöä Pääasia että pääsen niist eroon. Enempää lapsia meille ei tule. Nyt olisin ikionnellinen, jos joku tulisi ja hakisi meiltä tuon pinniksen ja syöttiksen pois nurista lojumasta sitteriin löytyisi. Olen vaan liian laiska laittaakseni mitään ilmoituksia torille tai huutikseen.

Ei ole sukulaisia joille antaa, meillä on aina ne nuorimmat lapset sama juttu kaveriporukassa tai sitten väärää sukupuolta, mutta naapureille oon antanu jotakin. Pääasiassa meidän vaatteet kyllä kiertää meidän 4 poikaa niin ei paljon jää enää kierrätettävää :)

Yhteistyössä