Annoin huonolle kummitädille vielä mahdollisuuden, mutta hän pilasi sen... Vai mitä mieltä olette hänen käytöksestään??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummiin pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kummiin pettynyt

Vieras
Lapsemme yksi kummi ei ole pahemmin ollut kiinnostunut kummilapsensa asioista. Tai ensin vaatimalla vaati päästä kummiksi ja aikoi ostaa lapselle sitä ja tätä (ei olla MITÄÄN vaadittu). Otettiin kummiksi, kun on miehen sisko.

No, ei meinannut ristiäisiin tulla -lopulta miehen pyynnöstä tuli, mutta ilman lahjaa. Puhui ristiäisissä, että hän se on oikein "mukava" kummitäti -ostaa alaikäisellekin alkoholia ja tutustuttaa yöelämään. Käsitin, että pakko kai tämän oli olla edes osittain vitsiä... mutat että ristiäisissä kehtasi moisia alkaa kertoilemaan!

En ole itsekään mikään uskovainen, mutta kuulun kirkkoon ja haluan lapsellenikin opetettavan sellaisia asioita. Kummi sanoi tähänkin, ettei varmaan ala ainkaan hän niistä paasaamaan. Kirkkoon liittyi takaisin vain, että pääsisi kummiksi -ja erosi sitten saman tien.

Riitaannuin tämän kummin kanssa pahasti, kun lapsi oli muutaman kuukauden ikäinen. Kummi haukkui minut maan rakoon ja lasta myös haukkui "perkeleen pennuksi" ja ettei kuulemma ois alunperinkään kiinnostanu kummius. Ja että aikoo irtisnoutua kummiudesta.

Eipä siis kiinnostanut olla kummin kanssa enää tekemisissä... Mutta sitten hän alkoi "vaatia oikeuksiaan" ja valiti kaikille, miten v-mäinen olen, kun en anna tavata kummilasta.

Veljeni takia yritin välillä hieroa rauhaa ja annoin käydä katsomassa lasta, mutta heti alkoi paskan puhuminen selän takana ja arvosteli etten osaa hoitaa lasta oikein jne...

Kutsuin kummin kuitenkin lapsen 1v-synttäreille ja aikoi tulla. Synttäriaamuna laittoi viestin, että on kuumeessa ja todella sairas. Aikoi tuoda lahjan myöhemmin. Nyt lapsemme toinen kummi olikin nähyt tätä "huonoa kummia" kaupungilla ja "huono kummi" oli oikein rehennellyt ja naureskellut, että eipä jaksanut tulla synttäreille kun oli niin kahee krapula ja on tässä juhlinu viime aikoina aika paljon... Siis oikein leveili sillä asialla, että on "huono kummi" ja rahansa juonut eikä ole varaa ostaa lahjaa... Ja ei ole lahjaa näkynyt (vaikkei tietysti ole pääasia).

Nyt tuntuu, ettei tee mieli enää edes antaa mahdollisuutta olla lapsen kanssa tekemisissä, kun se on aina tällaista... :( Jos haluaisi olla oikeasti mukana kummilapsen elämässä niin varmaan olisi voinut juoda synttäreitä edeltävänä iltana hillitymmin ja säästää jonkun kaljapullon hinnan lahjaan...

Lapsi ei varmaan edes mista kummiaan... Ja parempi kai, ettei koskaan tule sen kummemmin tuntemaankaan -ettei vaan pety tyhjiin lupauksiin :(

Kummin velvollisuushan on, siis ihan se alkuperäinen velvollisuus ja tarkoitus, on auttaa vanhempia lapsen kristillisessä kasvatuksessa. Jos kummi siitä kieltäytyy, niin jo siinä on hyvä syy jättää huono kummi huomiotta ja antaa vapautus muistakin velvollisuuksista tai oikeuksista.

En kyllä ymmärtänyt selostuksestasi mitään. Onko miehesi siis myös veljesi?

Mutta anna olla äläkä vaivaa asialla päätäsi. Älä pidä enempää yhteyttä kuin pakko.

mä jättäisin tuollaisen kummin ihan oman onnensa nojaan.tai siis en kokisi velvollisuudekseni yrittää saada häntä kiinnostumaan kummilapsesta. idioottikummi,kun on oikeen vaatinut ja sitten käyttäytyy noin! :/
harmi kun alunperin suostuitte hänet kummiksi ottamaan.. :/

Sen enempää ottamatta tapaukseesi kantaa sanon oman mielipiteeni kummiudesta. Mun mielestä on kummin tehtävä ylläpitää suhdettaan kummilapseensa eikä niin, että lapsen vanhemmat asiasta stressaisivat. Ihmisillä on erilaisia tapoja hoitaa kummin tehtävää ja se heille sallittakoon. Tietysti, ei ehkä kannata ottaa lapselleen kummiksi ihmistä, josta ei itse pidä...

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Kummin velvollisuushan on, siis ihan se alkuperäinen velvollisuus ja tarkoitus, on auttaa vanhempia lapsen kristillisessä kasvatuksessa. Jos kummi siitä kieltäytyy, niin jo siinä on hyvä syy jättää huono kummi huomiotta ja antaa vapautus muistakin velvollisuuksista tai oikeuksista.

Tätä juuri sanoin tuolla kummille -mutten mitenkään painostanut, että hänen pitäisi alkaa opettamaan niitä asioita tms... Heti alkoi kiroillen valittaa, ettei hän ainakaan ala sellaiseen.... :( Kiva jos myöhemminkin lapsen jo ymmärtäessä puhuu tuohon sävyyn...

Alkuperäinen kirjoittaja ajatar:
mä jättäisin tuollaisen kummin ihan oman onnensa nojaan.tai siis en kokisi velvollisuudekseni yrittää saada häntä kiinnostumaan kummilapsesta. idioottikummi,kun on oikeen vaatinut ja sitten käyttäytyy noin! :/
harmi kun alunperin suostuitte hänet kummiksi ottamaan.. :/

tämäpä juuri minua kummastuttaa, kun väkisin kärtti ja kärtti että pääseehän kummiksi... ja sitten sanookin, ettei olisi muka edes halunnut :(

Alkuperäinen kirjoittaja Sopraano:
Ihmisillä on erilaisia tapoja hoitaa kummin tehtävää ja se heille sallittakoon....

...mutta jos ensin sanoo haluavansa irtisanoutua kummiudesta ja kohta laittaakin vaatimuksia, että hänellä on oikeus tavata lasta jne... ??

Alkuperäinen kirjoittaja sinna:

Mutta anna olla äläkä vaivaa asialla päätäsi. Älä pidä enempää yhteyttä kuin pakko.

Öö heti ekassa kappaleessa lukee että miehen sisko...

No minä en olisi enää tuollaisen ihmisen kanssa tekemissä. Kummius on kuitenkin aika vähäinen asia lapsen elämässä. Onko tämä täti ainoa kummi? Ei haittaa vaikka olisikin, jos haluatte voitte jälkikäteen ottaa lapselle toisen kummin.

Alkuperäinen kirjoittaja nytkis:
no en mä tuollaisen ihmisen kanssa kyllä lapseni haluaisikaan olla tekemisissä enemmän kuin on pakko... :( surullisen lapsellista käytöstä!

niin... tuntuu, että on "pakko" olla jonkin verran tekemisissä, kun kummi on myös mieheni sisko... :(

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

No minä en olisi enää tuollaisen ihmisen kanssa tekemissä. Kummius on kuitenkin aika vähäinen asia lapsen elämässä. Onko tämä täti ainoa kummi? Ei haittaa vaikka olisikin, jos haluatte voitte jälkikäteen ottaa lapselle toisen kummin.

Ei ole ainoa kummi -onneksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä mieltä miehesi on asiasta?

Hänen mielestään minun pitäisi vaan unohtaa menneet ja antaa siskonsa tavata lastamme... Olin jo aikeissa tehdäkin niin, kunnes tuli tämä synttäritapaus... Oikein leveilee sillä, että krapulan takia ei voi tulla kummilapsensa synttäreille ja juhlimisensa takia ei ole varaa ostaa lahjaa... Ja minulle valehteli olevansa sairaana...

.
Veljeni takia yritin välillä hieroa rauhaa ja annoin käydä katsomassa lasta, mutta heti alkoi paskan puhuminen selän takana ja arvosteli etten osaa hoitaa lasta oikein jne....

.
Veljeni takia yritin välillä hieroa rauhaa ja annoin käydä katsomassa lasta, mutta heti alkoi paskan puhuminen selän takana ja arvosteli etten osaa hoitaa lasta oikein jne....

no anteeksi, kirjoitusvirhe :(

Mutta kumminkin sanoo myöhemmin, että "Veljeni takia yritin välillä hieroa rauhaa"
Vähän haiskahtaa juttu näin perjantain kunniaksi :$

Mutta veljen takia on yritetty pitää välit tms.? Tuossa kohtaa minäkin putosin kärryiltä.

Mutta veljen takia on yritetty pitää välit tms.? Tuossa kohtaa minäkin putosin kärryiltä.

sanoin jo kirjoitusvirhe. Siis MIEHENI takia yritin, siis kummin veljen.... sekvaa, anteeksi :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mii:

Tätä juuri sanoin tuolla kummille -mutten mitenkään painostanut, että hänen pitäisi alkaa opettamaan niitä asioita tms... Heti alkoi kiroillen valittaa, ettei hän ainakaan ala sellaiseen.... :( Kiva jos myöhemminkin lapsen jo ymmärtäessä puhuu tuohon sävyyn...

No tuota, siis liittyi kirkkoon vain päästäkseen kummiksi, niinkö? En itse pitäisi sellaista ihmistä oikeana valintana kristillisen kasvattajan rooliin -mistä itsekään olisi oppinut kun ei ole kirkkoon kuulunut?

No, mun mielipide vain. Meillä ei kummeja ole kun ei kirkkoon kuuluta, mutta tosiaan, kristillisen kasvattajan hommat ne minunkin kuulemani mukaan ovat kummin tehtävät.

Mä sanoisin kummisuhteen irti, mutta tietysti pitäs ajatella myös miehen tunteita. Äh, vaikea tapaus. Varman jättäsin sen kummisuhteen hoitamisen tyystin miehen harteille. Itse en puuttus enkä tarttus.

Yhteistyössä