Miks täällä on kaikki niin kiittämättömiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jeps
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jeps

Vieras
Siis morkataan jonku ostamaa lahjaa, äiti tai anoppi tai kummi ei nyt sitten ostanutkaan juuri sitä mitä toivoit tai ei jopa ostanut lahjaa ollenkaan. Joku osti vääränlaisen lahjan, liian halvan, osti vain jollekkin lapsista, muttei kaikille. Joku ei kiittänyt antamastasi lahjasta, eikä kehunut sitä maasta taivaisiin jne jne jne....

Eikö teillä ole yhtään joulumieltä? Tärkeintähän on se, että joku haluaa hyvästä tahdostaan antaa lahjan. Mitä sitten, jos se ei ole sopiva tai jos et juuri sellaista tarvitse tai jos se oli mielestäsi huono ja arvoton. Anna sitten vaikka eteenpäin, mutta kiitä kuitenkin ja näytä iloiselta saamastasi huomiosta.

Jos joku ei sinulle antanut lahjaa tai kiittänyt antamastasi lahjasta tai jopa haukkui antamasi lahjan, muista, että hänkin on vain inhimillinen ihminen, eikä välttämättä hoksaa kaikkea. Ei välttämättä ollut rahaa ostaa lahjaa, ehkä hänellä oli niin paljon muutakin ajateltavaa elämässään, ettei resurssit riittänyt muuhun. Ehkä hän ei kaiken jouluisen tohinan keskellä ehtinyt laittaa jokaiselle lahjan antajalle kiitosta ja kehuja lahjastaan. Ehkä hän oli joulusta niin stressaantunut, ettei hoksannut kehua antamaasi lahjaa.

Miks kaikesta pitää tulla jauhaa tänne niin negatiivisesti? Miksei voi vain hymyillä ja olla itse positiivinen. Kiittää itse saamistaan lahjoista ja antaa muille lahjoja HYVÄLLÄ MIELELLÄ.

....tai jos itse olet ressaantunut ja väsynyt, etkä jaksa kiittää, niin ei kenenkään ole pakko niin toimia. Pääasia, että koittaa ajatella lähimmäisistään positiivisesti.

Yhteistyössä