Annoin vähän palautetta alkon myyjälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ent.asiakas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siinä tilanteessa saisi suoraa palautetta ainoastaan se meikäläisen uhmaikäinen..... Kaupassa ei juostaa. Piste. Ei mulla ole ikinä vielä viinakaupassa niin tärkeetä asiaa ollut, ettenkö olisi voinut ottaa muksua kainaloon ja tulla toiste uudestaan :D

Ja lisään vielä, että kyllä, olen antanut suoraa palautetta kaupassa, monessakin. Mutta kertakaan ei ole palautteen aiheena ollut oma temppuileva ja huonosti käyttäytyvä lapsi ;)

:laugh: Myyjä ei sanonut edes mitään, ja ap meni rähjäämään myyjälle???

Mä olen jättänyt lapsen odottamaan Alkon ulkopuolelle sillon, kun on muuten yhteisellä kauppareissulla tarttenut Alkossa välttämättä kerran. Tää on tapahtunut kerran. Varmaan olen vanhoillinen tai jotain, mutta meillä saa juoda lasten nähden sivistyneesti, mutta alkoholiliikeeseen ei mielestäni tartte alaikäisten mennä. Itse asiassa minäkin mietin tuota onko joku suositusikäraja olemassa.

Alkon myyjät ovat onneksi tottuneet monenlaiseen tyyppiin ja tulkitisijaan, joten todennäköisesti koko henkilökunta huokaisi helpostuksesta luvatessasi vaihtaa toiseen Alkoon. Liikkeissä on aika kapeat käytävät ja jos joku kouhkaava lapsukainen vetelee täysillä niitä pitkin täytyy hänen vanhemmassaan olla oikeasti paha hahmotushäiriö.

hatunnosto myyjälle, itse oisin jo ehdottanut että mitäs jos vaihdat kauppaa kun et tunnu saavan kakaraa kuriin, tämä kun ei ole mikään uhmaikäisten leikkipuisto

[QUOTE="halloo";28881896]Alkossa myydään ihan virvoitusjuomiakin, jopa alkottomia vaihtoehtoja. Kyllä siellä saa asioida alaikäinenkin.[/QUOTE]

Halloo vaan itelles. Muista sinäkin välillä kiristää sitä nutturaas.

[QUOTE="vieras";28881999]:laugh: Myyjä ei sanonut edes mitään, ja ap meni rähjäämään myyjälle???

Mä olen jättänyt lapsen odottamaan Alkon ulkopuolelle sillon, kun on muuten yhteisellä kauppareissulla tarttenut Alkossa välttämättä kerran. Tää on tapahtunut kerran. Varmaan olen vanhoillinen tai jotain, mutta meillä saa juoda lasten nähden sivistyneesti, mutta alkoholiliikeeseen ei mielestäni tartte alaikäisten mennä. Itse asiassa minäkin mietin tuota onko joku suositusikäraja olemassa.[/QUOTE]

Saako lapsesi tulla ruokakauppaan, vaikka sielläkin myydään alkoholia? Entä saako tulla alkoon, jos et osta sieltä alkoholia, vaan vaikka limsaa?

Minusta se on ihan sama millä tavalla sitä mieltänsä osoittaa, jos asia kerran selväksi tulee. Ei myyjällä pitäisi olla mitään tarvetta ottaa mitään kantaa esim. tuohon ap:n kuvaamaan tilanteeseen, jos mitään ei kerran satu. Ja vaikka sattuiskin, niin ei silloinkaan tarvi ottaa kantaa mihinkään toisten kasvatusasioihin. Onko niillä pulloilla jotain tunnearvoa myyjälle, kun noin henkilökohtaisesti kismittää.?!?

Minusta on tosi lapsellista ruveta osoittamaan mieltään asiakkaalle. Itse asiakaspalvelijana suhtaudun kaikkiin kunnioittavasti käyttäytyivät sitten kuinka omituisesti tahansa. Mitä se minulle kuuluu. Häiriköijät poistetaan, mutta ei silloinkaan mulle tule mieleenkään nyrpistellä kellekään. Jos jotain menee rikki aikuiset hoitavat asioita rahalla. Se on aina onnistunut. Miksi siis viitsisin nyrpistellä täysin tuntemattomille ihmisille?

Alkuperäinen kirjoittaja määä;28881802:
Kuka saa ostaa - Alko
Alkossa yhdessä asioivien nuorien tulee kaikkien olla iältään ostokelpoisia.
Alkoholijuomien ostajana voit joutua selittämään, ovatko juomat menossa vain omaan käyttöösi. Jos myyjällemme syntyy epäilys siitä, että juoma välitetäänkin alaikäiselle, hän ei saa lain mukaan myydä.
Jos olet alle 18-vuotias, voit ostaa Alkosta vain viinitarvikkeita ja lehtiä.
Alkon hinnastot on tarkoitettu vain 18 vuotta täyttäneille asiakkaillemme. Myös Alkon lahjakortin ostajan täytyy olla täyttänyt 18 vuotta.

On muuten jännä, rahapelien alueella ei saa alaikäinen edes oleskella vanhempansa kanssa.

Mietin juuri tota kun 12-vuotiaani oli kaupassa matkassa ja ostin muutaman siiderin, että olisko saattanut jäädä saamatta. Nythän on kaupoista ollut puhetta että on jäänyt juomat ostamatta kun mukana on ollut vaikka puoliso jolla ei ole sattunut paperit mukaan, että missähän vaiheessa aletaan epäillä välitystä alaikäiselle...

Eli lapsen kanssa saa mennä, mutta nuoren ei - voi tätä maata :D

[QUOTE="vieras";28881678]Saahan sitä mennä kun ei laki sitä kait kiellä. Saat valitettavasti vaikka juopotella lapsen edessä, mutta minä en sitä hyväksy. Lapsen ei ole mitään syytä nähdä että äiti ostaa väkijuomaa, se on äärimmäisen huono roolimalli.[/QUOTE]

Mihin sinun hyväksyntääsi kukaan tarvitsee?

Alkuperäinen kirjoittaja erimieltäkuinmuut;28882253:
Minusta se on ihan sama millä tavalla sitä mieltänsä osoittaa, jos asia kerran selväksi tulee. Ei myyjällä pitäisi olla mitään tarvetta ottaa mitään kantaa esim. tuohon ap:n kuvaamaan tilanteeseen, jos mitään ei kerran satu. Ja vaikka sattuiskin, niin ei silloinkaan tarvi ottaa kantaa mihinkään toisten kasvatusasioihin. Onko niillä pulloilla jotain tunnearvoa myyjälle, kun noin henkilökohtaisesti kismittää.?!?

Minusta on tosi lapsellista ruveta osoittamaan mieltään asiakkaalle. Itse asiakaspalvelijana suhtaudun kaikkiin kunnioittavasti käyttäytyivät sitten kuinka omituisesti tahansa. Mitä se minulle kuuluu. Häiriköijät poistetaan, mutta ei silloinkaan mulle tule mieleenkään nyrpistellä kellekään. Jos jotain menee rikki aikuiset hoitavat asioita rahalla. Se on aina onnistunut. Miksi siis viitsisin nyrpistellä täysin tuntemattomille ihmisille?

Mistäs tiedät, että myyjää henkilökohtaisesti kismitti?
Okei, ap kuvaili, että myyjä nyrpisteli. No mun on vaikee kuvitella tuota, että myyjä ois oikeesti alkanu nyrpistelemään asiakkaalle :D Ehkä ymmärrän nyrpistelyn eri tavalla kuin ap?

Eri asia ois ollut, jos myyjä ois oikeesti törkeästi sanonut ap:lle jotain. Mutta tässä se huonosti käyttäytyvä ihminen oli ap. Mennä nyt huutamaan myyjälle, ikäänkuin hän osaisi lukea myyjän ajatukset. Mistäs semmosen taidon oppii? "mä kyllä näin miten sä katoit mua ja tiedän mitä mietit" :laugh:

Luultavasti ap on vähän ylitulkinnut myyjää ja sen ilmeitä.

Kiitos viesti nro38! Lapsi ei todellakaan käyttäytynyt niin huonosti, että tuollai asiakasta/lasta tarvii pahasti katsoa. Kyllä ihmistä voidaan niin pahasti katsoa, että se loukkaa vaikkei mitään välttämättä sanota. Minun lapsi juoksentelee joskus ruokakaupassakin eikä hän tajua olevansa nyt alkossa jossa "isoveli valvoo". Tarkalleen ottaen ei lapseni siellä kiitänyt torpeedon lailla edes. On kyllä ahdasmielistä yhteiskuntaa kun näitä viestejä lukee, huh! Taidan muuttaa kreikkaan takasin jossa konjakit ym.alkoholit haettiin lähikaupasta.

Mistäs tiedät, että myyjää henkilökohtaisesti kismitti?
Okei, ap kuvaili, että myyjä nyrpisteli. No mun on vaikee kuvitella tuota, että myyjä ois oikeesti alkanu nyrpistelemään asiakkaalle :D Ehkä ymmärrän nyrpistelyn eri tavalla kuin ap?

Eri asia ois ollut, jos myyjä ois oikeesti törkeästi sanonut ap:lle jotain. Mutta tässä se huonosti käyttäytyvä ihminen oli ap. Mennä nyt huutamaan myyjälle, ikäänkuin hän osaisi lukea myyjän ajatukset. Mistäs semmosen taidon oppii? "mä kyllä näin miten sä katoit mua ja tiedän mitä mietit" :laugh:

Luultavasti ap on vähän ylitulkinnut myyjää ja sen ilmeitä.

Voihan se noinkin olla, mutta minä kommentoin mielelläni sen perusteella, mitä on asiasta kerrottu, en sen perusteella miten itse arvelen olevan todennäköisintä. Ei ole minun vikani, jos ap valehtelee. Jos olisi käynyt niinkuin kerrottu on, niin ihmettelisin myyjän käytöstä ja pitäisin sitä lapsellisena ja epäammattimaisena. Olisko myyjän kenties pitänyt vielä ls-ilmoitus tehdä?

mä en henkilökohtaisesti osta yhtä ainutta alkoholi juomaa lasten kanssa kaupassa ollessa. haen juomani muulloin. myöskään viinakauppaan en niitä ota. mutta jokainen saa mennä lapsineen minne tykkäää. jokainen tyylillään :)

Kiitos viesti nro38! Lapsi ei todellakaan käyttäytynyt niin huonosti, että tuollai asiakasta/lasta tarvii pahasti katsoa. Kyllä ihmistä voidaan niin pahasti katsoa, että se loukkaa vaikkei mitään välttämättä sanota. Minun lapsi juoksentelee joskus ruokakaupassakin eikä hän tajua olevansa nyt alkossa jossa "isoveli valvoo". Tarkalleen ottaen ei lapseni siellä kiitänyt torpeedon lailla edes. On kyllä ahdasmielistä yhteiskuntaa kun näitä viestejä lukee, huh! Taidan muuttaa kreikkaan takasin jossa konjakit ym.alkoholit haettiin lähikaupasta.

No mä oon kans huomannu et kaikenlainen äänetön ja puoliääneen mielenosoittaminen on just suomalainen tapa.

Ja täytyy vielä selventää, että en todellakaan epäile sun liioitelleen juttua tai mitään vaan uskon sen ihan hyvin. En nyt käräjille lähtis puolestasi todistamaan, mutta ei mulla todellakaan ole mitään syytä ajatella, etteikö vois käydä just näin kun sulle oli käynyt.

[QUOTE="vieras";28882457]Vai että oikein Alkoon on pitänyt raahata lapset mukaan... kas kun ette erotiikkakauppaan niitä ota mukaan. Jotain rajaa nyt äidit !!!![/QUOTE]

Ostan sen viinipullon n kerran kuussa ja kyllä lasten kanssa ruokaostosten yhteydessä. En ymmärrä miksi asiaa pitäis salata kuin joku deeku!

En muuten ole nuori äiti, olen 33 vuotias ja minua luullaan usein 23 vuotiaaksi. Mielestäni alkon myyjät on asiakaspalvelu työssä siinä missä muutkin myyjät. Ei ne ole mitään viinavartijoita.

Tähän pakko sanoa; en ole EDES Alkossa töissä, mutta kyllä ihan tavallisessakin kaupassa katsotaan (toivottavasti) pahasti, jos lapsi saa siellä hillua miten vain.. Ällöttävää ei ole se, mitä se äiti/isä ostaa, vaan just se, että se pentu saa viilettää ympäri kauppaa kuin apina, ja sorkkia kaikkea mahdollista ja etenkin häiritä muita ihmisiä, niin asiakkaita kuin myyjiäkin. Sittenkö pitäs vielä kujerrella tollaselle herrantertulle kassalla, jos ei tänään mitään mennytkään rikki! Äitinä olet kyllä ihan velvollinen vahtaamaan sitä rakkauden hedelmääsi, eikä sitä tartte joka paikkaan viedä, jos ei kerran osaa käyttäytyä..

Yhteistyössä