Haaveena vauva 2027

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aida91
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kävin ennen töitä progemittauksessa, 1-3 arkipäivää menee kuulemma tuloksissa.. oisin tietty halunnu tietää heti 😅

Mun lämpökäyrä on kyllä niin ihmeellinen tässä kierrossa et siitä en osaa yhtään sanoa oliko ovis vai ei, FF äppi eka merkkas oviksen ja sit otti sen pois 😶 ennen ovista oli lämmöt vähän normaalia korkeemmat, oviksen jälkeen nousi heti vähän lisää mut sit tipahti alemmas jopa kun ennen ovista kolmeksi päiväksi ja tänään sit nousi korkeimmalle tähän mennessä.. et tosissaan kiinnostaa se progetulos
Missä kävit mittauksessa? En oo ite noita lämpöjä kertaakaan mittaillut, mutta eikö tää kropan oireilu ovisplussan jälkeen kerro myös jotain? Miten menee @Maicy, saitko neuvolasta apuja?

@n00ruska ostin Puhdin kautta testin, eka katoin et Synlabilla on halvempi mut niillä tulikin yli 20€ näytteenotto ym kuluja siihen päälle ja Puhdille oli -15% alekoodi niin oli edullisempi 😊 ja vielä kun maksoin epassilla nii ei kirpassu samalla tavalla 🙈 tosin googlettamalla löytyi joku Konttilääkäri Terwe missä oli todella edulliset labrat, niitä ei vaan helpoilta sijainneilta löytynyt

Ja niihin oloihin vielä, en oo asiaan perehtyny mut mitä instassa tullu vastaan (eli lähdekritiikki tähän väliin) niin matala progesteroni tai korkea estrogeeni vois aiheuttaa oireita oviksen ja menkkojen välillä..

Eilen kp 17 tuli plussa ovistestiin eli tänään dpo 0 😊👍

R.testejä ei onneksi oo montaa jemmassa ja uusia en osta, eli pitää malttaa mahd pitkälle malttaa ennen testausta 😂😅

Arki on niin kiireistä että eiköhän tämä 2 viikkoa taas nopsaa hurahda.

Mä en oo lämpöjä nyt jaksanut mitata mutta yleensä tullut kylmä oviksen jälkeen niin oon siitä päätellyt että lämmöt on koholla 😄

Ovisoireet oli tälläkertaa jotenkin tosi laimeat, en tiiä tarkoittaako mitään.. mutta tämä on nyt eka kierto imetyksen lopettamisen jälkeen, viimeksi se vaikutti!

@n00ruska ostin Puhdin kautta testin, eka katoin et Synlabilla on halvempi mut niillä tulikin yli 20€ näytteenotto ym kuluja siihen päälle ja Puhdille oli -15% alekoodi niin oli edullisempi 😊 ja vielä kun maksoin epassilla nii ei kirpassu samalla tavalla 🙈 tosin googlettamalla löytyi joku Konttilääkäri Terwe missä oli todella edulliset labrat, niitä ei vaan helpoilta sijainneilta löytynyt

Ja niihin oloihin vielä, en oo asiaan perehtyny mut mitä instassa tullu vastaan (eli lähdekritiikki tähän väliin) niin matala progesteroni tai korkea estrogeeni vois aiheuttaa oireita oviksen ja menkkojen välillä..
Hmm. Mitä googlailin, niin progesteronin nousu ja matala progesteroni aiheuttaa aika samanlaisia oireita. Tuo lämpöjen seuraaminen olis varmaan paras kotikonsti erottamaan ne toisistaan. Mutta matalaan progesteroniin liittyy usein myös välivuotoja ja lyhyt luteaalivaihe (terveisin tohtori Google), eikä mulla oo kumpaakaan. Itse asiassa nyt kun tarkistin, niin mulla on ollut näissä molemmissa ”oireilevissa” kierroissa luteaalivaihe 14 päivää. 🤔

Jos mun progearvo on sillä tasolla et ovis on tapahtunut nii sit en voi luottaa mihinkään kotikonsteihin oviksen toteamisessa 🙈 vitsi oon malttamaton näkemään sen arvon, tulis jo 😅
Torstainako siis saat tulokset? On kyllä varmasti piinallista joutua odottamaan vastauksia, tsemppiä 😁 Jos sulla on nuo arvot ok, niin millon meinasit testailla ekan kerran? Mulla ois torstaina dpo 12, sitten kyllä ärsyttää lähteä aamuvuoroon jos testi on nega mutta minkäs teet 🫠

Otin muuten tuossa taannoin miehen kanssa puheeksi nuo kuppitalletukset (jos normitalletukset ei meinaa onnistua), eikä se mitenkään tyrmännyt ideaa. 🤭

• Tykkää
Reactions: miumau*
Torstainako siis saat tulokset? On kyllä varmasti piinallista joutua odottamaan vastauksia, tsemppiä 😁 Jos sulla on nuo arvot ok, niin millon meinasit testailla ekan kerran? Mulla ois torstaina dpo 12, sitten kyllä ärsyttää lähteä aamuvuoroon jos testi on nega mutta minkäs teet 🫠

Otin muuten tuossa taannoin miehen kanssa puheeksi nuo kuppitalletukset (jos normitalletukset ei meinaa onnistua), eikä se mitenkään tyrmännyt ideaa. 🤭
Torstaina viimeistään, näytteenottaja sanoi että 1-3 päivää mut Google sanoo et vois tulla jo samana päivänä.. riippuu varmaan kyl labrasta et analysoidaanko siellä vai lähteekö eteenpäin..

Yleensä oon aikaisintaan dpo 12 testannut joka ois sit lauantai, mut nyt ollaan perjantaina illalla menossa syömään ja keikalle isommalla porukalla niin ehkä testaan jo perjantaina 🤔 sit vois raflassa ottaa vaik lasin punkkua jos on nega

• Tykkää
Reactions: n00ruska
@n00ruska piti vielä edelliseen lisätä mutta viesti karkasi et ihana jos mies suhtautui positiivisesti jo heti! Itellä ainakin henkisesti helpottaa jos ei tartte samalla tavalla stressata et onnistuuko sillon kun pitäisi 😊
Joo nimenomaan, vähentää etukäteen stressaamista ja varmaan myös miehen suorituspaineita h-hetkellä. Tiedä vaikka sitten onnistuis luomustikin paremmin, kun tietää että on vielä ns. ässä hihassa :D

No kyllähän se positiivinen ovisplussa sitten ilmestyi tänään! 😊 Ei tosin oo itsellä kummoisia oireita, toki halut ollu tässä kohdillaan ja aika kosteat fiilikset. 😅 Tuntuu jotenkin hyvältä että mahdollisesti ovuloin nyt, enkä vaikkapa viikon päästä niinkuin kalenteri ennustais koska mulla on ollut niiin pitkiä kiertoja... Huojentavaa olo siis tuli ovisplussan bongauksesta, vaikka niinkuin täällä puhuttiin että ei se pelkkä plussa kerro tapahtuuko ovulaatio todella. Mutta laskeskelen nyt että huomenna on dpo0.

Rakastelua oli eilen ja katsotaan nyt tuleeko lemmittyä vielä tänään tai huomenna..🥰 Mehän ei siis varsinaisesti mitenkään yrittämällä yritetä ja oikeestaan ei olla edes lähiaikoina keskusteltu, että olisiko se viides ajankohtainen. Mutta kun ehkäisyäkään ei viitsitä käyttää, niin kyllähän sitä silloin hyväksytään että tässä saattaa raskautua. 🤭❤️

Tuli se progetulos jo illalla 🤩 ja tulos ilmeisesti tukee sitä että ovis ois ollut 😊

Alkuun kun näin tuloksen niin aattelin et jaahas taitaa olla matala, muistelin jotenkin et alle 30 ois liian matala, mut sit Puhdin tuloksissa luki näin:
Viitearvot S-Prog:

follikkelivaihe alle 3.4 nmol/l,

ovulaatiovaihe 2.7-6.7 nmol/l,

luteaalivaihe 14-57 nmol/l,

postmenopaussi alle 3.0 nmol/l.

Menetelmä ja viitealue ovat muuttuneet 27.2.2025.

Ja mun tulos on 26,74 , eli kai ihan ok 🤔 ihmettelen kyl edelleen niitä lämpöjä 🙈

• Tykkää
Reactions: Adelae ja EKarolina

Yhteistyössä