Annoinkohan liian vähän :/ jo toinen 10- koe viikon sisällä ja annoin 14v jätkälle 5 euroa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gsf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olin itse todella hyvä koulussa, ja sain usein kymppejä, vähän harvemmin sitten kymppimiikkoja. Ai että koenumeroista olisin jotain rahaa saanut? No hehheh... Jos tuli kymppi, niin äidin kommentti oli "No niin, hyvä juttu. Tyhjentäisitkö tiskikoneen? Äiti on väsynyt". Jos numero oli kymppimiikka, niin kommentointi oli tyyliin: "Mistä se miinus tuli? Olisit helposti saanut kympin, jos olisit yhtään ees lukenut siihen kokeeseen. Mutta sinä ja veljes ootte niin laiskoja, ettette mitään koulun eteen tee".

Että niin vaan on perheet erilaisia ;) Ei noista numeroista mielestäni tarvitse mitään rahaa antaa. Kyllä 14-vuotiaan pitää ymmärtää, että itseänsä varten hän sitä koulua käy. Kehuisin kyllä.

Meilläkin 10-:sta tuli heti kysymys, mistä se miikka tuli? Jos sain täyden kympin, seuraava kysymys oli, saiko joku muu kympin? Jos vastaus oli kyllä, niin todettiin olipa helppo koe, jos vastaus oli ei, alettiin jauhamaan kuinka ei ennen vanhaan kymppejä saanut ylipäänsä kuin aineen syvällisemmin tuntevat harrastajat.

Kivaa kannustusta lapsuudessani kultaisella 80-luvulla... Mulla on akateeminen loppututkinto, mutta roikuin parikymmentä vuotta suhteessa laiskan, siipeilevän petturin kanssa, joka vaati minulta vanhempieni tapaan suunnilleen kuun taivaalta. Pidin tätä taustani vuoksi pitkään ihan normaalina.

Meillä yläasteikäisille maksettiin ysistä vitonen ja kympistä kymppi. Pikkukokeista sai 2-3 euroa. Vaikeimmissa aineissa saatettiin erikseen sopia, että saa jo kasista vitosen. Aika vähäisiksi jäivät lasten ansiot.

Yhteistyössä