Anopin käytös..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
Anoppi kiusaa minua.

Antoi miehelleni mieheni opiskeluaikana visansa rinnakaiskortin miehelle, jotta rahatilanne olisi parempi. Visan piti olla hyvää hyvyyttään annettu, eikä lainarahaa. Näin anoppi asian ilmaisi. Ja vielä minulle mainitsi, että ei se varmaan sinua haittaa jos autan Kallea (nimi muutettu) Ja se oli siis pelkästään mieheelleni, silloin olimme avoliitossa.

Nyt kun mieheni on valmistunut ja työpaikka on löytynyt anoppi haluaakin rahat takaisin. Ja minunkin pitäisi kuulema olla maksamassa. Ovat kuulema menneet yhteisiin menoihin. Näin on yhteisiin menoihin menivät, kun oli niin tiukkaa rahallisesti kun kävin yksin töissä ja mies opiskeli. Minun kuulema pitäisi kysyä vanhemmiltani, että jos he voisivat auttaa, että velka tulisi maksettua. Tai sitten kuulema pitäisi tehdä velkakirja jossa ollaan minä ja mies velallisina hänelle.

Tämä anopin kiusaaminen alkaa rasittaa todella, laittelee tekstiviestiä jatkuvasti ja yrittää painostaa. En kai minä hälle maksamaankaan ala, koska minulle koko kortti ei edes ollut tarkoitettu. Ja miehellenikin sen piti olla hänen auttamistaan. Minä olen nyt raskaana, niin ei olisi kiva pilata koko raskausaikaa anopin takia tällä stressillä, jonka hän saa aikaan. Mitä mieltä olette tästä?

No älkää nyt ainakaan mitään velkakirjaa tehkö. Ihme käytöstä.. älä ota ollenkaan kantaa, tai sano miehellesi että selvittää äitinsä kanssa asian äläkä stressaa siitä.

En sotkeentuisi ollenkaan asiaan, sillä se on miehen ja hänen äitinsä välinen asia. Mies saa päättää, mitä asian kanssa tekee. Jos haluaa maksaa takaisin äidilleen, niin maksaa, mutta muita ihmisiä sopimuksen ei tule koskea.

No minä en maksaisi ja unohtaisin hetkeksi koko anopin, jos vaikka tulisi järkiinsä.

Siis antoi miehellesi rinnakkaiskortin, jolla voi ostaa. Eikö silloin pääkortin hltija ole vastuussa kaikist rinnakkaiskortilla tehdyistä ostoista.
Velkakirjaa ei tehty silloin, joten älkää vain menkö jälkikäteen sellaista tekemään.
Jos anoppi olisi rahat halunnut takaisin, olisi pitänyt tehdä siitä sopimus jos illoin kun antoi kortin miehellesi.

Jos korttia on käytetty väärin niin sitten olen anoppisi puolella. Tarkoitan sitä, että anoppisi antoi miehellesi kortin jotta opiskelujen aikana olisi taloudellinen tilanne parempi. Ajattelisin, että anoppi on halunnut, että kortilla ostetaan koulukirjat ja ruokaa. Jos olette jotain kodinkoneita tai matkoja sillä ostaneet niin sitten ymmärrän anoppiasi, mutta jos on ruokaan ja kirjoihin mennyt niin sitten ihmettelen häntä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En sotkeentuisi ollenkaan asiaan, sillä se on miehen ja hänen äitinsä välinen asia. Mies saa päättää, mitä asian kanssa tekee. Jos haluaa maksaa takaisin äidilleen, niin maksaa, mutta muita ihmisiä sopimuksen ei tule koskea.

näin jos miehessä on miestä hoitaa ite kyseisen asian :attn:

mimmosista summista siin on kyse? meinaan jos on ihan pienistä summista, niin maksakaa ja sit pistäkä anoppi ö-mappiin elämästänne. itselle teille tulee hyvä tunne, kun ette ole millään tavalla hälle mistään piikissä.

Ei asuta lähellä, onneksi. Mutta tekstiviestiä laittaa jatkuvasti ja asialla kiusaa. Vaatii päästä kylään. En tiedä tekeekö tahallaan vai miksi? Aina ollut minulle kateellinen siitä kun olen "vienyt " hänen poikansa. Mieheltä on aina vaatinut erityishuomiota. Jos mies on osoittanut hänen edessään rakastavansa minua, niin suuttuu ja alkaa mököttämään. Mies jos sattuu vahingossa sanomaan nykyisin häntä mummoksi niin suuttuu siitaäki, kun hän on äiti. Siis meillä lapsia, niin mummoksi poikansa ei saisi kutsua koskaan. Olen sanonut miehelle, että yritä olla kutsumatta mummoksi, jos häntä se ärsyttää. Jos mieheni sanoo minua äidiksi (olenhan lastemme äiti), niin anoppi katsoo minua tosi julmasti. En tiedä miten jaksan tätä. Tuntuu välillä, että olisiko parempi erota, niin ei tarvitsisi kuulla koko ihmisestä mitään. Mieskään ei halua enää nykyään olla enää tekemisissä äitinsä kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
No minä en maksaisi ja unohtaisin hetkeksi koko anopin, jos vaikka tulisi järkiinsä.

Siis antoi miehellesi rinnakkaiskortin, jolla voi ostaa. Eikö silloin pääkortin hltija ole vastuussa kaikist rinnakkaiskortilla tehdyistä ostoista.
Velkakirjaa ei tehty silloin, joten älkää vain menkö jälkikäteen sellaista tekemään.
Jos anoppi olisi rahat halunnut takaisin, olisi pitänyt tehdä siitä sopimus jos illoin kun antoi kortin miehellesi.

Jos korttia on käytetty väärin niin sitten olen anoppisi puolella. Tarkoitan sitä, että anoppisi antoi miehellesi kortin jotta opiskelujen aikana olisi taloudellinen tilanne parempi. Ajattelisin, että anoppi on halunnut, että kortilla ostetaan koulukirjat ja ruokaa. Jos olette jotain kodinkoneita tai matkoja sillä ostaneet niin sitten ymmärrän anoppiasi, mutta jos on ruokaan ja kirjoihin mennyt niin sitten ihmettelen häntä.

Aivan, tietty ymmärrän anoppia, jos korttia on höylätty runsaasti, ja kortti on ollut teidän pääasiallinen elättäjä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanni:
Alkuperäinen kirjoittaja Anne:

Aivan, tietty ymmärrän anoppia, jos korttia on höylätty runsaasti, ja kortti on ollut teidän pääasiallinen elättäjä.

Minä en ole korttia vaatinut, enkä käyttänyt. Mieheni käytti korttia. Raja oli siis 150e/kk, sen yli ei menny koskaan, monesti jäi alle sen. Ruokaa sillä ostettiin, ei mitään muuta. Luulen, että kysymyksessä oli anopilla vallankäyttö. Eli saa valtaa, kun antaa rahaa. Ja halusi pojaltaan rahan kautta kunnioitusta.

Anoppi taitaa olla aika riippuvainen pojastaan edelleen... :/ Meillä on meilkein sama homma. Tosin ei anna rahaa, mutta hänen pitää päättää joka asiasta. Tyyliin miten meillä sisustetaan... Todella rassaavaa! Tiedän tunteen! :ashamed: Mutta anna miehesi puhua asiat läpi äitinsä kanssa ja tehköön selvät rajat ja säännöt. Kuinka teidän perheessä oikein pelataan. :kieh:
Pistäkää mummo jäähylle! :D

Yhteistyössä