Anopista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ellu83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ellu83

Vieras
Pakko purkaa tänne vähä tunteita tuosta anopista. Siis mulla menee välillä järki sen kans. On niin kaikkitietävä joka asiassa ja minä ite en tiedä tai osaa sit mitään! Appiukon kans ei ole mitään ongelmia.
On kyllä hyvä hoitaja pojalle, välillä tosin tekee päinvastoin kaikki "hoito-ohjeet". Ei sais ajatella näin, mutta joskus toivon että jotain tapahtuis lapselle siellä hoidossa ollessa(esim.kaatuis kylppärissä tms.). Ihan vaan sen takia et sais huutaa ja syyttää sitä.
Muutama kuukaus takaperin, poika oli mummolassa hoidossa. Kyselin sitte et miten oli menny. Vastaus oli "Ihan hyvin, ei ollu mitään ongelmaa!" Appiukko tosin sano, et poika oli illalla huutanu kaaressa ku ei ollu isää tai äitiä paikalla.
Mulla pistää niin vihaksi! :kieh: Muori on muutenki aina niin parin sitruunan syöneen näköinen!
Onko muilla tämmösiä anoppeja jotka tietävät kaiken ja pitävät sinua niinku oisit eläny tynnyrissä viimeiset 10 vuotta?! :headwall:

Onneks mulla on aivan ihana anoppi =) Sille voinen jättää lastamme hoitoon jos tarve vaatii ja on todella vastuuntuntoinen ihminen.Ei tyrkytä neuvoja kuuntelee vaikka ei ana olisikaan samaa mieltä asioista.Antaa meidän kasvattaa lapsiamme miten itse koemme parhaaksi.Niin ja huomio,myös mun kahta aikaisempaa lastani,vaikkei verisukua olekaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 13:57 Ellu83 kirjoitti:
Pakko purkaa tänne vähä tunteita tuosta anopista. Siis mulla menee välillä järki sen kans. On niin kaikkitietävä joka asiassa ja minä ite en tiedä tai osaa sit mitään! Appiukon kans ei ole mitään ongelmia.
On kyllä hyvä hoitaja pojalle, välillä tosin tekee päinvastoin kaikki "hoito-ohjeet". Ei sais ajatella näin, mutta joskus toivon että jotain tapahtuis lapselle siellä hoidossa ollessa(esim.kaatuis kylppärissä tms.). Ihan vaan sen takia et sais huutaa ja syyttää sitä.
Muutama kuukaus takaperin, poika oli mummolassa hoidossa. Kyselin sitte et miten oli menny. Vastaus oli "Ihan hyvin, ei ollu mitään ongelmaa!" Appiukko tosin sano, et poika oli illalla huutanu kaaressa ku ei ollu isää tai äitiä paikalla.
Mulla pistää niin vihaksi! :kieh: Muori on muutenki aina niin parin sitruunan syöneen näköinen!
Onko muilla tämmösiä anoppeja jotka tietävät kaiken ja pitävät sinua niinku oisit eläny tynnyrissä viimeiset 10 vuotta?! :headwall:

Anopit on.

Miksi ihmeessä viet poikaanne hoitoon mummolaan, jos poika ikävöi ja huutaa siellä äitiä ja isää? Kyläilkää yhdessä mummolassa äläkä jätä poikaa anoppilaan yksinään yöksi. Taitaa anopillasi olla oma lehmä ojassa! Hän haluaa omia lapsenlapsen yökylään ja valehtelee Sinulle, että hyvin sujuu, vaikka totuus olisi päinvastainen!

Meillä anoppi oli hyvin omistushaluinen, kun saimme esikoisen. Mummo kuvitteli olevansa lapsenlapsen äiti eikä isoäiti. Anoppi olisi halunnut lapsemme heille moneksi päiväksi yökylään ilman vanhempia. Lapsemme ei halunnut mennä isovanhempien luo ilman äitiä ja isää emmekä olisi päästäneetkään. Mummo yritti painostaa ja pakottaa esikoista heille yöksi. Lapsi näki kotona painajaisia isovanhemmistaan. Olimme itsekkäitä julmureita, kun emme antaneet lasta mummon ja vaarin hoitoon.

Että sellaisia isovanhempia meillä...... Vanhuus ja viisaus eivät asu aina samassa mummossa!

Mulla kans anoppi, joka sais mun puolesta painua... johonki... Lapsen syntyessä oltiin itsekkäitä ku yritettiin alusta asti opettaan et millon päivä ja millon yö, millon nukutaan, millon syyään,jnejne. Meidänhän ois pitäny elää lapsen ehdoilla!!! Ja voi kamalaa ku syötin joskus kaupan soseita ja lopetin imettämisen, siis hillitöntä haukkumista ollu viimeset kaks vuotta. Ite hän on varmaan maailman paras kasvattaja... toinen lapsista linnasa huumeitten takia... En suostu antaan poikaa hoitoon, IKÄÄN. Onnex ei kauheesti pyyäkkään ja sit ku se pyytää ni unohtaa koko jutun, kuten tänään pojan piti mennä mummulle, mut yllättäen anopista ei oo kuulunu. Siis aivan kamalaa, tätä tekstiä tulis vaik kuin paljo mut täs ny ens hätään...
Ni et ei ne anopit aina oo niin ihaniiii :laugh:

mulla anoppi oli lapsen synnyttyä höösäämässä ja tuli viereen kattoo ku imetin ja teki kaikki maholliset asiat jotka mua ärsytti..nyt ku poika on 1,5vuotias ni on ollu yötäki mummolassa ja hyvin on menny mutta vieläki menee napit vastakkain ja pahasti anopin kanssa ku se ei ymmärrä lopettaa niitten ohjeitten jakelua vaikka ollaan miehen kanssa asiasta mainittu..ei kovin leikkaa järki..

voikun anoppi joskus höösäiskin=(mutta sen aika kuluu mielummin viinan kanssa olemiseen ja baareissa roikkumiseen nytkini tuskin 3kk ole nähnyt tyttöä ollenkaan...että on näitä toisen päänomaaviakin...... :'( mut koita jaksaa... :hug:

Meillä tyttö ei ole ollut anoppilassa hoidossa, koska siellä ei noudateta meidän tapoja toimia tytön kanssa. Appivanhemmat ovat olleet tytön kanssa meillä, kun oltiin viime talvena tanssikurssilla... :D

Anyway, ymmärrän tunteen... Meillä mieskin on sanonut äidilleen, että tyttö ei sinne mene hoitoon, koska kaikki mitä minä tekisin lapsen kanssa, on väärin. Syntymästä saakka on joka ainut kerta löytynyt jotain sanottavaa... :headwall: Jos vaatetta ei ollut liian vähän tai liikaa, niin sitten vauvalla oli nälkä... Ja nyt kun tyttö on isompi, pitäisi saada repiä pöytäliinaa ja lehtiä sekä verhoja, kun lapsi haluaa... :headwall: :headwall: Tai sitten jos lapsi haluaa keksiä ennen ruokaa niin tottakai lapsen on sitä saatava ettei elämä mene piloille... :whistle:

Meillä toiset isovanhemmat tietää, että sitten neiti voi heillekin mennä hoitoon kun osaa joko pitää itse pintansa esim. vaatetuksen suhteen tai sitten kun he alkavat toimia meidän ohjeiden mukaan...

Tsemppia ap. :hug:

Voi kun mullakin ois anoppi joka ottais pojan joskus hoitoon ... niitä ei paljoo kiinnosta ... mä olisin joskus neuvoa kaivannutkin, mut ei ollut ketään jolta kysyä. Tietty neuvola ja kaverit, mut ei semmosta "omaa läheistä ihmistä". Toisaalta ymmärrän et ärsyttää jos anoppi on aina oikeessa yli kahdenkymmenen vuoden takaisten lapsenhoito-ohjeidensa kanssa. Mut oo kuitenkin onnellinen et voit edes hetkeks viedä lapsen hoitoon.

Yhteistyössä