Anoppi ei soita, ei kutsu kylään tms

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ssirkk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Ssirkk

Vieras
Terve eläkeläinen anoppi (65v) on kahden lapsemme ainoa isovanhempi. Nyt kuopus on 5kk ja tekee niin kipeää kun anoppi ei ole lainkaan kiinnostunut kuulumisistamme. Ei soita, ei kutsu kylään. Aikani itse soittelin ja kerroin esikoisen kuulumisia mutta kun huomasin yhteydenpidon olevan yksipuolista annoin olla. Olen sanonut anopille että tahtoisin olla läheisempi jne ja mielelläni olisin enemmän yhteydessä, mutta anoppi ei reagoinut mitenkään tähän. En ole tehnyt mitään pahaa anopille. Tänään anoppi soitti miehelleni ja kysyi tulisiko mies esikoisen kanssa kylään, ei sanallakaan maininnut minua tai vauvaa eikä kysynyt kuulumisiamme. Tuntuu aivan järkyttävän pahalta ja minun on vaikea ymmärtää anoppia :( .

Hmm... mulle tulee ekana mieleen, että mitä jos anoppisi varoo "tuppautumasta" liikaa teidän elämään? Miettii, ettei nyt vaan miniä loukkaantuisi? Yleensä kuitenkin kuulee enemmän näitä "anoppi jatkuvasti kyselemässä"- ja "taas se ämmä tuppasi kylään"-tyylisiä tarinoita, niin tuntuu, että monet isovanhemmat on säikähtäneet, vaikka todellisuudessa suurin osa vanhemmista varmaan haluaisi läheiset välit sekä omien että puolison vanhempien kanssa. Tietty taustalla voi olla muutakin, mutta jotenkin tuli tuollainen mieleen... Voisitko sinä kutsua vaikka anopin kanssasi kahville ja kysellä, haluaisiko hän olla enemmän teidän perheen elämässä?

Yhteistyössä