Anoppi haluaa, että lopetan imetyksen

Alkuperäinen kirjoittaja SVSIH:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Tänään käytiin miehen vanhemmilla kylässä ja anoppi kyseli poikaa (7vko) hoitoon ja sen jälkeen jutteli pojalle: "Sitten kun tulet mummolle, niin mummo opettaa sut syömään pullosta ja unohdat tissin kokonaan. Eihän pelkällä tissimaidolla kukaan kasva. " (Ja huom. pojalle on tullut 2kg painoa syntymästään, siis n. 280g/vko...)

Sit vielä sanoi minulle korvikkeiden olevan nykyään niin laadukkaita, että niitä kannattaa vitamiinien saannin varmistamiseksi syöttää :headwall:

Mä olen vieläkin järkyttynyt kuulemastani :o

Ompas hölmö anoppi!
Meillä on lapset kasvanut hyvin pelkällä tissimaidolla... puolivuotiaana lähes 10kiloinen.
Taitaa olla kateellinen jos ei ole itse pystynyt imettämään. Vitamiinit ym vauva saa kun itse syöt monipuolisesti.
Ei kannata kuunnella tuollaisia. Sano anopille, jos antaa korviketa poika ei tule enää hoitoon... tms.

Ihan huvikseen kävin kurkkaamassa miehen neuvolakorttia. Sen mukaan häntä on imetetty 1kk. Hmm... oliskohan sillä mitään tekemistä tämän jutun kanssa???

Mun anopilla on imetykset jääneet lyhyiksi myös ja kovasti se on aina ollut mulle korvikkeita tuputtamassa.

Appiukko sen sijaan oli aina vilpittömän iloinen mun imetyksestä ja sanoi että on se hienoa kun maito riittää ja mahtavaa kun haluan imettää pitkään. Ja sekös anoppia otti päähän. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Mun anopilla on imetykset jääneet lyhyiksi myös ja kovasti se on aina ollut mulle korvikkeita tuputtamassa.

Appiukko sen sijaan oli aina vilpittömän iloinen mun imetyksestä ja sanoi että on se hienoa kun maito riittää ja mahtavaa kun haluan imettää pitkään. Ja sekös anoppia otti päähän. :D

Mun anoppi ei oo imettäny ollenkaan.. Kun tyttö oli 10kk ja anoppi oli kylässä se kysy että eikös ton ikäsen imettäminen ole omituista.. Taisin sanoa aika suorat sanat, koska nyt tyttö on 1v2kk ja imetän edelleen, eikä anoppi pari viikkoa sitten kommentoinut mitään kun oltiin käymässä.
Ei mulla oo mitään anoppiani vastaa, mutta se on tasan tarkkaan ainut joka on ihmetellyt meidän lähipiirissä mun pitkää imetystä.

eihän tässä ketjussa edes ole ketään joka olisi oikeasti imettänyt pitkään. itse liki 3v imettäneenä huvittaa monesti kun 10kk-1½v lasten äidit puhuu, että on imettäneet pitkään. vasta yli 2v on pitkään imettämistä. yleinen suositus kun on juuri tuo ½v täysimetystä ja 2v siinä ohessa.

vaikka lasta imettää niin ei se estä opettamasta lasta syömään/juomaan maitotuotteita vuoden paikkeilla. on meilläkin tuolle tissihaille (entiselle) annettu vuoden vanhasta maitoa lasista ja jugurttia/viiliä purkista ja hyvin maistui. silti tahtoi välillä rauhoittua hetken sylissä rinnalla/käpertyä yöllä kainaloon tuhiseen tissille.

Voi jeesus näitä anoppeja :laugh: Mun pitäis mun anopin mielestä syöttää pojalle (6kk) kuudesta perunasta tehtyä perunamuussia, jonne nokare voita joukkoon ja jauhelihakastiketta! :headwall: Sano mulle just jussina, että pidän pokaa nälässä, kun en anna sille kun jotain kasvis- ja hedelmä soseita (unohti mm. sen, että aamusin ja iltasin syödään puuroo ja maitoo joka välissä). Ja mun anopin mielestä pitäis korvikkeen juottaminen lopettaa kokonaan ja antaa oikeeta maitoo pojalle... :whistle: Totes mulle vielä keskustelun päätteek, että ei pitäis kuunnella sitä neuvolan tätiä, kun ei se mistään mitään tiedä...

Alkuperäinen kirjoittaja miero:
eihän tässä ketjussa edes ole ketään joka olisi oikeasti imettänyt pitkään. itse liki 3v imettäneenä huvittaa monesti kun 10kk-1½v lasten äidit puhuu, että on imettäneet pitkään. vasta yli 2v on pitkään imettämistä. yleinen suositus kun on juuri tuo ½v täysimetystä ja 2v siinä ohessa.

vaikka lasta imettää niin ei se estä opettamasta lasta syömään/juomaan maitotuotteita vuoden paikkeilla. on meilläkin tuolle tissihaille (entiselle) annettu vuoden vanhasta maitoa lasista ja jugurttia/viiliä purkista ja hyvin maistui. silti tahtoi välillä rauhoittua hetken sylissä rinnalla/käpertyä yöllä kainaloon tuhiseen tissille.

Eli ihan turhaan annoit tissiä. Sylissä kun voi muutenkin rauhottua.

Juu, ennen tosiaan ajateltiin ettei tissimaidolla elä, niinpä minäkin olen saanu 1kk iästä kaikenmaailman tuoremehua ja porkkanaraastetta :o mut luetuta tosiaan tuo imetystukilistan kirjoitus niin ehkä se siitä :hug:

Tänään käytiin miehen vanhemmilla kylässä ja anoppi kyseli poikaa (7vko) hoitoon ja sen jälkeen jutteli pojalle: "Sitten kun tulet mummolle, niin mummo opettaa sut syömään pullosta ja unohdat tissin kokonaan. Eihän pelkällä tissimaidolla kukaan kasva. " (Ja huom. pojalle on tullut 2kg painoa syntymästään, siis n. 280g/vko...)

Sit vielä sanoi minulle korvikkeiden olevan nykyään niin laadukkaita, että niitä kannattaa vitamiinien saannin varmistamiseksi syöttää :headwall:

Mikäköhän tossa nyt niin järkytti.
Ihan asiaahan anoppis puhui. Ei se sun äidinmaitosi nyt niiiin vitamiinipitosta ole, korvikkeet tosiaankin on laadukkaampia. Ja ne ei sisällä samoja myrkkyjä kuin sun erittämä maito.
oot vielä hormonipöllyssä, taitaa kaikki vähän järkyttää vielä?!

Alkuperäinen kirjoittaja ilopilleri:
No ihan asiaahan se anoppis puhu. Ole onnellinen kun haluaa vauvaa hoitoon, ja on se hyödyllistä oppia siitä pullostakin juomaan.

mitä hyötyä o oppia juomaan pullosta?

meidän kuopus ei juonut koskaan pullosta eikä syönyt tuttia , sai tisimaitoa 1½vuotiaaksi asti , mutta osasi silti juoda kupista

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mikäköhän tossa nyt niin järkytti.
Ihan asiaahan anoppis puhui. Ei se sun äidinmaitosi nyt niiiin vitamiinipitosta ole, korvikkeet tosiaankin on laadukkaampia. Ja ne ei sisällä samoja myrkkyjä kuin sun erittämä maito.
oot vielä hormonipöllyssä, taitaa kaikki vähän järkyttää vielä?!

Kyllä vauvalle ensisijainen ravinto on äidinmaito, mutta jos sitä ei tule, niin sitten seuraava vaihtoehto on korvike.

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
No ihan asiaahan se anoppis puhu. Ole onnellinen kun haluaa vauvaa hoitoon, ja on se hyödyllistä oppia siitä pullostakin juomaan.

meidän kuopus ei juonut koskaan pullosta eikä syönyt tuttia , sai tisimaitoa 1½vuotiaaksi asti , mutta osasi silti juoda kupista

Ai, no mä olin sairaalassa melkein viikon kun vauva oli 4kk, aika vaikeeta ois ollut jos ei ois pullosta osannut juua.

Ai, no mä olin sairaalassa melkein viikon kun vauva oli 4kk, aika vaikeeta ois ollut jos ei ois pullosta osannut juua.
n niinkin pieni osaa hörpätä kupin reunsasta,kun opettaa.
tietenkin silloin jos on sairaalassa on eroi asia , mutta eikö sinnekin sa lapsen ottaa imettävmistä varten?

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja paveliina:
anna jäädä anopin puheet omaan arvoonsa. Niin mäkin olen tehnyt viimiset kahdeksan vuotta :D

Täysi peesi.

Tietämättömien, ennakkoluuloisten ja asiasta mitään ymmärtämättömien anoppien puheet pitää päästää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja varoa, ettei niistä jää mitään muistijälkeä.

Täysimetystä suositellaan sinne 6 kuukauteen, imettämistähän WHO suosittaa maailmanlaajuisesti kahteen vuoteen. Voi olla, että siinä on jo hiukan liikaa suomalaisittain.

Piika-äiti

No eiköhän, 2 vuoteen siksi, että se on joissakin kehitysmaissa parempi imettää 2 vuotiasta kuin tappaa nälkään jollain keitetyllä riisiannoksella/ päivä. Suomessa elitason vuoksi ei missään suositella enää imetystä noin myöhäksi, tokihan jokainen saa tehdä niin, muttei sitä missään suositella.

No en ole samaa mieltä että ap:n anoppi ois jotenkin oikeassa. Mutta pullon syöminen on mun mielestä hyväkin juttu, just jos jotain tapahtuu, eikä voi imettää. Ja ite otan pullot mukaan kauppaan, neuvolaan, kävelylle yms. koska en halua imettää vaikkapa kassajonossa. Ja nyt kun on kaksi vauvaa, joista etenkin poika huutaa ulkona usein, on mukavampi kun on pullo mukana. Tyttö ei oikein pulloa huolikaan, mutta sillekin on pullo mukana aina kun ulos lähdetään.

Kyse ei tainnut olla siitä että joisi hoidossa korviketta joskus. Vaan anoppi kehoitti että tämä äiti lopettaisi imetyksen kokonaan . Tai näin minä sen käsitin tuosta viestistä, ellei sitten ollut kärjistetty/vääristelty anopin puheita. Mitähän järkeä siinä on muka opettaa korvikkeelle jos omaa maitoa riittää, kyllä se nyt ensisijaisesti kuitenkin on parempaa kuin mikään KORVIKE.

Alkuperäinen kirjoittaja oivoi:
Alkuperäinen kirjoittaja miero:

Eli ihan turhaan annoit tissiä. Sylissä kun voi muutenkin rauhottua.

no nälkäänkö se 2 lusikallista 3 kertaa päivässä syövä ipana olis pitäny tappaa? toiset nyt vaan ei kertakaikkiaan syö

n niinkin pieni osaa hörpätä kupin reunsasta,kun opettaa.
tietenkin silloin jos on sairaalassa on eroi asia , mutta eikö sinnekin sa lapsen ottaa imettävmistä varten?

Ois kyl liian vaikeeksi menny. matkaakin sairaalaan 50km. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:

No en ole samaa mieltä että ap:n anoppi ois jotenkin oikeassa. Mutta pullon syöminen on mun mielestä hyväkin juttu, just jos jotain tapahtuu, eikä voi imettää. Ja ite otan pullot mukaan kauppaan, neuvolaan, kävelylle yms. koska en halua imettää vaikkapa kassajonossa. Ja nyt kun on kaksi vauvaa, joista etenkin poika huutaa ulkona usein, on mukavampi kun on pullo mukana. Tyttö ei oikein pulloa huolikaan, mutta sillekin on pullo mukana aina kun ulos lähdetään.

mut jos lapsi on jääräpää jo pienenä eikä syö mitään jos ei saa tissiä, kokeilin, mutta oli kaksi päivää syömättä, kun ei saanut tissiä , kyse oli silloin ihan vielä vajaan kuukaden ikäisestä vauvasta

Alkuperäinen kirjoittaja .....:

Kyse ei tainnut olla siitä että joisi hoidossa korviketta joskus. Vaan anoppi kehoitti että tämä äiti lopettaisi imetyksen kokonaan . Tai näin minä sen käsitin tuosta viestistä, ellei sitten ollut kärjistetty/vääristelty anopin puheita. Mitähän järkeä siinä on muka opettaa korvikkeelle jos omaa maitoa riittää, kyllä se nyt ensisijaisesti kuitenkin on parempaa kuin mikään KORVIKE.

Ei muuten oo. Nykyään noi tuttelit ja nanit on paljon laadukkaampia ku yhdenkään äidin erittämä maito.

On kai sille joku syykin että tissiä juovat sairastaa enemmän allergioita, korvatulehduksia jne. Äidinmaito ei nykyään oo mitään puhdasta nannaa, siin on kaikenmaailman lyijyt ja myrkyt mitä on äidissäki. Korvike on puhdasta.

Alkuperäinen kirjoittaja sivusta:

Ei muuten oo. Nykyään noi tuttelit ja nanit on paljon laadukkaampia ku yhdenkään äidin erittämä maito.

On kai sille joku syykin että tissiä juovat sairastaa enemmän allergioita, korvatulehduksia jne. Äidinmaito ei nykyään oo mitään puhdasta nannaa, siin on kaikenmaailman lyijyt ja myrkyt mitä on äidissäki. Korvike on puhdasta.

ei pidä paikkaansa. meillä on kaikki lapset ruokittu äidinmaidsolla ja yhdelläkään e i o allergiaa tmv.
allergioihin vaikuttaa edelleenkin se KODIN LIIALLINNEN PUHTAUS, kodin normaalit bakteerit kuolevat, kun desinfioidaan kaikki paikat.

Alkuperäinen kirjoittaja sivusta:

höpö höpö ja höpö, uskoo ken haluaa. Kyllä korvike on korvike ja aito on aitoa. Niin se mene joka asiassa. korvike = keinotekoinen korvaava tuote jossa yritetään jäljitellä aitoa. Ja mitä noihin sinun tutkimuksiisi tulee, niin minä luen informaation ja tutkimustulokset kyllä jostain ihan muualta kun kaksplussan keskustelijoilta. Että sinänsä mulle on turha kirjoitella mitään puutaheinää ja omia höpötyksiä.

Uusimmat

Yhteistyössä